2015. legfontosabb statisztikái
Lassan közeledik az év vége, hiszen megjelentek az első 2015. évi marketinges statisztikák... Vessünk egy pillantást a Kapost The Online Marketer segítségével az idei adatokra és tartsuk szem előtt, hogy mi jöhet jól 2016-ra!
Általános áttekintés
A marketingesek negyede a költségvetés több, mint 50%-át marketinges tartalmak előállítására költi. A tartalomnak nagyobb ereje van, mint valaha. 78%-uk szerint ezek közül is a videók a legerősebb tartalom.
Mobilmarketing
A felhasználó 80% rendelkezik okostelefonnal. Innentől kezdve nem is kérdés, hogy a mobil népszerűsége csak nőni fog az elkövetkező években. A marketingesek 71%-a is úgy véli, hogy a mobil marketing fontos tényezője üzletüknek.
Közösségi média marketing
Fontos figyelni a demográfiai változásokra a közösségi oldalakon. Míg a Facebookot egyre több 60 és annál idősebb felhasználó kezdi felfedezni, addig a 18-25 éves korosztály kezd áttérni a többi közösségi felületre, mint például az Instagram, vagy a Whatsapp. Sőt, a felhasználók nagy része már egyre több közösségi felületen vannak jelen egyszerre. Persze a Facebook még mindig a legnépszerűbb felület, de egyre jobban tör előre az Instagram és a Pinterest is.
Viszont továbbra is a vizuális tartalom a nyerő. A Twitteren például a tweetek 55%-a tartalmaz már fotót is. A videók népszerűsége pedig 360%-kal nőtt az elmúlt évekhez képest.
Ha valamit tanított nekünk 2015, akkor az az, hogy egyre fontosabb a jól megírt, hiteles és minőség tartalom. Ez a tendencia valószínűleg 2016-ban is marad.
Neked mit tanítottak a 2015-ös statisztikák?