2015. dec 09.

Gesztenyés pulyka közösségi média módra

írta: Klausz.Melinda
Gesztenyés pulyka közösségi média módra

Némileg offtopic - ugyanis egy recept - következik a Közösségi média mindenkinek blogon, de azért ígérem, ebbe is belecsempészek egy kis közösségi média marketinget. ;) A recept pedig nem más, mint a Vajon pirított szilvás-narancsos-rumos pulyka gesztenyés jázminrizzsel. Egyszerűbb, mint amilyen cifra nevet végül kitaláltam hozzá... ;)

A Kitchenbox és a Cafeblog ugyanis meghirdetett egy versenyt, amiben kipróbálhattuk gasztronómiai tudásunkat. Szerencsére nem volt olyan nehéz a helyzet, mivel minden egyes alapanyagot kiporciózva kaptunk meg, amihez két dolgot el is vehettünk és hozzá is tehettünk. A receptet viszont nem kaptuk meg, így bátran kreatívkodhattunk.

Az alapanyagok:IMG_20151204_170120 

30 dkg pulykamellfilé
10 dkg gesztenye
20 ml rum
2 evőkanál gesztenyeméz
15 dkg jázmin rizs
3 dkg vaj
16 szem aszalt szilva
olívaolaj

Az alapanyagok közül semmit nem vettem el - na jó, a készítés közben némi aszalt szilvát és gesztenyét kizárólag tesztelés céljából -, hozzá viszont egy narancsot tettem.

 

És akkor nézzük a receptet: 

Csíkokra felszeleteltem a pulykát, az aszaltszilvát és a narancsot kisebb szeletekre szeltem. 

Mivel a dobozok jól funkcionálnak, külön pácdoboz nem is kellett, két dobozba elosztottam a pulykát, a narancsot és az aszaltszilvát. Összekevertem a gesztenyemézet egy pici olivaolajjal és a rummal, majd ezt a páclét beleöntöttem a két dobozba és betettem a hűtőbe. Amíg a pulykák pácban voltak, addig elkészítettem a köretet.

IMG_20151204_172520

A rizst felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, egy kis sóval meghintettem. Amíg forrt, felszeleteltem a gesztenyét, közben persze néha a rizst is megkevertem, nehogy leragadjon. 

A gesztenyét vegyesen kisebb-nagyobb darabokra törtem, szeltem és kóstoltam (szerencsére elegendő volt belőle, így maradt a körethez is bőségesen).  Ezt követően vajon megpirítottam a gesztenyét épp csak annyira, hogy egy kis kérget és plusz illatot kapjon. A különböző méretűre vágott gesztenyedarabok miatt maradt benne picit ropogósabb és puhább rész is. A sütéskor a kis darabok legyenek a mérce, ha azok megpirultak, vegyük le a gázról.

Miután megsült, összekevertem a rizzsel a gesztenyét. 

 

IMG_20151204_172004Fél órás pácolódás után a pulykákat kivettem a hűtőből (ha több időd van, érdemes tovább pácolni, hogy jól megszívja magát főként a szilva a páclével.)

Előmelegítettem a serpenyőt, felolvasztottam benne a maradék vajat és megsütöttem benne a pulykát, vele együtt a narancsot és a szilvát is karamellizáltam egy picit. 

Az összetevőket tányérra tettem majd jól megettük. Két főnek bőséges adag jött ki az összetevőkből.

 

 

No és akkor a közösségi média rész... ;)

receptTudtad, hogy az online gasztroipar magyarországon 2010-ben kezdett szárnyalásba? Legalábbis, ami a Google kereséseket illeti, 2009-ről 2010-re megháromszorozódott a recept szóra keresők száma!

A legnagyobb keresők Vas, Nógrád és Komárom-Esztergom megyében élők, míg a legkevesebb receptet Veszprém és Szabolcs-Szatmár Bereg megyében keresnek az emberek.

Hogy mire keresünk rá? Elsősorban csirkemellre, lángosra, fánkra, mézeskalácsra és piskótára, de a pizza és a tiramisu is népszerű.

Vas megyében kiemelt helyen szerepelnek a palacsinta keresések, Komárom-Esztergom inkább a gofrira gyúr, Somogy pedig a muffinra. 

Gondoltad volna? 

 

Szólj hozzá