2015. dec 16.

Készülj fel a Z-generáció igényeire!

írta: BDóra.
Készülj fel a Z-generáció igényeire!

baby2Jelenleg a baby boom, az X, illetve az Y generáció tagjai alkotják a munkaerőpiacot és az elsődleges fogyasztókat. Pár év múlva viszont felnő a világ első globális és digitális nemzedéke. Ők már az anyatejjel szívták magukba az internetet. A marketingesek megfigyelése alapján a célközönségre viszont még fiatal korban lehet igazán hatni. Ezért is kezdte el vizsgálni a Refuel Agency az Y és a Z generáció közötti különbségeket. Több mint ezer 13-19 év közötti fiatalt kérdeztek meg az internetezési szokásaikról fele-fele arányban az Y (16-19 év) és a Z (13-15 év) generációból.

A kutatásból kiderül, hogy a most iskolás korosztályú Z generáció szinte mindent a mobiltelefonján csinál, míg az Y generációt inkább a konzolok és a PC játékok kötötték le. Összességében viszont mindkét generációra igaz, hogy majdnem napi 17 órát tölt átlagban naponta valamilyen digitális eszközön. Míg az Y generáció nyáron, addig a 13-15 éves korosztály inkább télen tölt több időt az online felületeken.

A kutatásból például az is kiderül, hogy a Z generáció ugyanúgy fontosnak tartja az adatvédelmi megoldásokat és a biztonságos online vásárlást, mint az eggyel idősebb korosztály. Ez a korcsoport nagyobb figyelmet szentel az online videós hirdetéseknek és a felugró mobilos hirdetéseknek, mint például az Y generáció. A megkérdezettek 29%-a utánanézett az ilyen hirdetésekben látott termékeknek, 26%-uk említette barátainak, vagy családtagjainak és 21%-uk vásárolt is terméket.

A Z generáció képviselői nagyobb arányban szeretnek kipróbálni új mobil alkalmazásokat is, letölteni játékokat vagy zenéket mobilra. Ez a korosztály a legtöbb idejét a YouTube-on, az Instagramon és a Facebookon tölti (bár a Facebook jelentősége egyre csökken a számukra). Úgy tűnik, hogy az Instagram egyre jelentősebb szerepet tölt be a fiatalok körében.

Ezeket az adatokat jobb, ha fejben tartjuk, ha a jövőben közösségi média stratégiánkon törjük a fejünket.

Az infógrafika itt nézhető meg:

Gen-Z-Teens-Digital-Explorer_infographic

Szólj hozzá