Ki taggelte be Orbán Viktort a Quimby posztban?
Fellépni vagy nem fellépni - ez itt a kérdés, illetve esetünkben nem, mert nem tisztünk semmiféle állást foglalni abban a kérdésben, hogy a Quimby vagy bármilyen más zenekar felléphet-e, fellépjen-e bármilyen rendezvényen vagy sem.
Közösségi média szempontból viszont annál inkább érdemes foglalkozni a kérdéssel, merthogy van itt ez a híres bejelölés, ami a bejegyzés mellé biggyesztődött, hogy tudniillik a Quimby zenekar Fidesz és Orbán Viktor társaságában volt Tusványoson.
A közösségi média felületen - már ha valóban annak kétirányú kommunikációs jellegét tartjuk szem előtt, akkor - lehet üzeneteket küldeni, bejegyzéseket közzétenni egy rajongói oldal hírfolyamán és bizony-bizony bejelölni is magunkat egy-egy fényképen. Ennek létéről természetesen dönthet úgy egy rajongói oldal adminisztrátora, hogy nem engedélyezi, de minden esetben ez egy jel, hogy nem akar vagy nem tud a negatív hozzászólásokkal foglalkozni.
No most, a Quimby oldalán engedélyezve volt a fényképeken történő bejelölés, ha pedig egy egyszerű mezei fotón jelöli be önmagát valaki, akkor arról egy rajongói oldal adminisztrátora nem kap értesítést. Viszont és itt van egy nagyon fontos viszont, ha egy check-inhez adnak hozzá valakit (magánszemélyt vagy éppen egy másik rajongói oldalt), akkor az adott rajongói oldal adminisztrátora real-time időben kap egy jelzést, hogy bizony vele együtt jelent meg az illető azon a szent helyen, amit megadott. A Quimby esetében ez pedig egy check-in volt, hiszen ott van az az icipici jel (amit ki is emeltünk a cikk elején illusztrációként), ami ezt jelzi. Erről tehát ment értesítés az oldal adminisztrátorának. Ha látja és figyeli az oldalt és nem ért egyet a bejelöléssel, akkor el tudja távolítani a bejelölést.
A Facebook azonban ennél többre is képes. Az adott képre kattintva ugyanis meg tudjuk nézni, ki volt az "elkövető", aki a bejelölést végrehajtotta.
A Facebookon ugyanis ma már mindent meg tudunk nézni, bemérni, megismerni, ellenőrizni és elemezni, már ha jól tudjuk használni a felületet és ismerjük minél több technikai beállítását! Érdemes figyelni az oldalon végzett felhasználói tevékenységeket, mérjük be, mit mondanak rólunk és ha szükséges, avatkozzunk be mielőbb egy-egy oda nem illő visszajelzés, visszacsatolás kapcsán - ami persze csak a legvégső esetben legyen a törlés, eltávolítás, bannolás!
Etikailag, morálisan azonban felmerül egy másik kérdés: innentől akár új típusú trollkodási eszközként is megjelenhet a fényképeken történő bejelölés, check-inekhez adás. Kössük fel tehát a nadrágot, mert ez az eset valószínűleg egy olyan kiskaput jelenít meg a rendszerben, amivel akár vissza is élhet valaki - főleg akkor, ha nem kezeljük megfelelő odafigyeléssel közösségi média csatornáinkat!
Ha a közösségi média konfliktusokról bővebben is szeretnél olvasni, 82 esettanulmányunk van rá a Közösségi média ügyfél-, konfliktus-, panasz- és nyereményjáték-menedzsment a gyakorlatban című könyvünkben.
További cikkeket pedig itt találsz a témában:
Amikor a véleménytörlés lehetetlen...
Őket kerüld a közösségi médiában: hater, troll, fanboi, grammatikai náci...