2016. aug 22.

5 érv a Google AdWords használata mellett!

írta: Janni Anikó
5 érv a Google AdWords használata mellett!

aaeaaqaaaaaaaayoaaaajdq4mwm1zdmwltrmnjmtnguzzi1iodbjlwm4mzfkm2u0ymnkmw.png

A Google AdWords egy olyan online marketing eszköz, mely a PPC (pay-per-click) módszert alkalmazza, azaz csak azok után a hirdetések után kell fizetni, amikre valaki rákattint és így eljut a honlapra. Segítségével és a megfelelő kulcsszavakkal elérhetjük azt a célközönséget, akik érdeklődnek a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. 

Íme öt ok, hogy miért érdemes használni az AdWords felületét!

 

1. Mérhető és rugalmas

A Google AdWords egyik fő előnye, hogy a hagyományos marketing csatornákkal szemben könnyebben mérhető. Meg kell nézni, hogy mi működük és mi nem a hirdetéseinkben, amelyhez sokféle PPC mérőszám segít hozzá. A rugalmassága pedig abban rejlik, hogy a kampányok testre szabhatóak, így a speciális igényekhez alakíthatjuk.

Beállíthatóak például konkrét kulcsszó egyezési típusok, amelyek lehetővé teszik, hogy a hirdetésünk csak akkor jelenjen meg, ha a pontos kifejezésre keresnek rá. Szűkíthetjük a közönséget, a földrajzi helyet, a napszakot és a böngészési eszközöket is jobb elérés érdekében. Emellett még számos lehetőség rejlik hirdetéseink testre szabásában.

 

2. Gyorsabb, mint a SEO

A SEO hátránya, hogy több időt vesz igénybe, mielőtt elérjük a kitűzött célokat. Az AdWords hirdetésekkel azonban szinte azonnali eredményt kaphatunk, hiszen a megjelenést követően már elindulnak a látogatók weblapunkra. Ezzel szemben a SEO lassabban „szállítja” a látogatókat a honlapra.

Az AdWords által a kulcsszavak hatékonysága a hirdetésindítást követően már mérhető, így gyorsabban optimalizálhatjuk kampányainkat, mint a SEO esetében. Azt azonban vegyük figyelembe, hogy ezek nem zárják ki egymást, a hirdetésekben használ kulcsszavaink felhasználhatóak a SEO kampányok hatékonyságának növelésére is.

 

 3. Új lehetőségek

A Google folyamatosan javítja az AdWords felületet, ezáltal szinte hónapról hónapra jelennek meg olyan újdonságok, melyekkel hatékonyabbá tehetőek kampányaink. Kísérleteznek például új hirdetési formákkal és kiterjesztésekkel, nagyobb hirdetési felületekkel, aminek köszönhetően célzottabban érhető el a célcsoportunk. Több lehetőségünk adódik a mérésekre például az ügyfelek konverziós útvonalait tekintve, a hirdetés-diagnosztika is fejlesztésre kerül és sok más olyan terület, amely könnyebbé teszi nem csak a kezelői felület használatát, hanem a hirdetések optimalizálását is.

 

4. Szabályozható hirdetési költsége

Az AdWords-ben beállítható a maximális napi költés a kampányokhoz, ami lehetővé teszi, hogy a költségvetés a kampánynak megfelelő legyen.  A rendszer lényege, hogy az általunk megadott kulcsszavakra meghatározott áron tudunk hirdetni. A PPC hirdetések előnye, hogy nem fizetünk a megjelenésért, csak a linkre kattintást követően.

A költségvetés beállításánál lehetőség van úgynevezett „licit” megadására, ami azért fontos, mert ha többen is hirdetni szeretnének egy adott szóra, akkor a megjelenési sorrendet részben az határozza meg, hogy mennyit fizetnénk a hirdetésért. A program ezután kiszámolja az aktuális árat, és ha magasabb árat is fizetnénk, akkor is van esélyünk alacsonyabb költséggel megjelenni az első helyen, mivel figyelembe veszi a többi ajánlatot is. Természetesen emellett még más szempont is számít, hogy melyik helyen jelenik meg a hirdetésünk.

 

5. A versenytársak előtt

A Google találati listáján lehetőség van a keresési sorrend megkerülésére, tehát arra, hogy a hirdetésekkel jobb pozícióba kerüljön a weboldalunk. Amennyiben az AdWords-öt összehasonlítjuk a SEO-val, látható, hogy előbbivel nagy előnyre tehetünk szert a versenytársakkal szemben: jobb helyen jelenhetünk meg, mint ők, így ez több kattintást eredményez a weboldalunkra. A rendes találati listán nem lehet egyik napról a másikra odakerülni, egy AdWords hirdetést viszont akár percek alatt is elindíthatunk, amellyel láthatóak lehetünk a találati lista elején is.

 

Mi van akkor, ha a versenytársak is használják az AdWords-öt? Ez eggyel több indok, hogy mi is elindítsuk kampányunkat, mivel csak akkor győzhetjük le őket, ha mi is részt veszünk a versenyben.

Szólj hozzá

google google adwords adwords