2016. okt 05.

Marketing szótár 2. rész

írta: Székács Alexa
Marketing szótár 2. rész

download-social-media-abc-ebook.pngNéhány hete kezdtük el összeszedni nektek a különböző marketinggel kapcsolatos kifejezések, fogalmak leírását. Nézzük Te hányat ismersz a következők közül?

Banner: Olyan kép alapú hirdetés, amelyre ha rákattintunk, akkor a hirdető honlapján lyukadunk ki.

Google Analytics: A Google olyan ingyenes szolgáltatása, ami a honlapod látogatóiról vezet egy nagyon részletes statisztikát. Segít a reklámok optimalizálásában azáltal, hogy megmutatja a látogatóid pl. milyen eszközről, milyen felületről kattintottak, mennyi ideig voltak a honlapodon… stb.

RSS (Rich Site Summary): Ennek a lényege, hogy egy adott oldal, pl. blog tartalmát olyan formátumba teszi (RSS-be), amivel könnyen követheted az oldal frissítéseit.

SEM (Search Engine Marketing): Ez a keresőmarketing. Ebbe beletartozik minden olyan dolog, (pl. SEO, linkek, hirdetések) ami növeli a honlapod láthatóságát a keresőben.

Web2.0: Közösségre épülő webes szolgáltatások gyűjtőneve. Ilyen pl. a Youtube, Facebook stb.

CMS rendszer: Ezek azok a weboldal szerkesztő rendszer, ahol nincs szükségünk programozási tudásra.

Kulcsszó vagy keresőszó: Ez az a szó, amire szeretnénk, ha honlapunk is megjelenne a keresőben.

Spam: Kéretlen hírlevél, reklám, email, ami a címzett engedélye nélkül érkezik fiókjába.

Vírusmarketing: Olyan kép, videó vagy pl. prezentáció, ami annyira hasznos, vicces, szórakoztató, hogy szinte „magától” terjed szét az interneten, ezáltal reklámozva mondjuk a honlapodat vagy szolgáltatásodat.

Widget: Jelentése eszköz és a honlapok oldalelemeit hívják így. Különböző programok és honlapok kezelőfelületén jelennek meg, ilyen pl. bármilyen kattintható gomb vagy egy hírgyűjtő ablak is.

Szólj hozzá