10 kérdés, ha nem működnek a Facebook hirdetéseid...
Az Adespresso összegyűjtötte a 10 legjellemzőbb kérdést, amit akkor kell feltenni magunknak, ha nem jól működik a hirdetésünk.
- Elég figyelemfelkeltő, designos képet használok?
Az egyik leggyakoribb hiba, a gyenge minőségű kép használata. Figyeljünk rá oda, hogy ha nincs megfelelő képünk, nézzünk körül stock fotós oldalon! Pozitív, megbízható érzetet kell, hogy keltsen a fotó. - Hibáztam a szövegírásnál bármit is?
Ha a betűtípus olvashatatlan, a szóköz, térköz elosztása nem megfelelő, nincs szöveg tagolás, esetleg még helyesírási, elgépelési hibákkal is tele van a szöveg, akkor van mit újraterveznünk. Legyen a megfogalmazás rövid, megragadó és lényegretörő, természetesen a célközönségnek megfelelő hangnemben. - Az emberek ráakarnak egyáltalán kattintani a hirdetésemre?
Legyünk magunkkal őszinték… mi rákattintanánk a saját hirdetésünkre? Legyen minden összhangban, a kép, a szöveg és a cél is. - A megfelelő kampányt választottam?
Szerencsére (vagy nem) már van miből választanunk mielőtt elindítjuk a hirdetéseinket. Könnyen lehet, hogy azért teljesít rosszul, mert nem a megfelelő célt választottuk ki már a legelején. A honlapodra szeretnél több vásárlót, vagy egyszerűen csak a Facebook oldaladra szeretnél még több rajongót gyűjteni? Gondold végig és válassz ezek alapján. - Megfelelő ajánlattételt választottam?
Nézd meg és kísérletezz, melyik a legoptimálisabb összeg, amiért hirdetsz. Ha túl alacsony összeget adsz meg, akkor saját magadat hátráltatod. - Megfelelő közönséget céloztam meg?
Előfordulhat, hogy a hirdetésed tökéletesen van beállítva, csak pont nem azokat az embereket szólítod meg vele, akiket szeretnél. Gyorsan derítsd ki ez lehet-e a gond és módosíts rajta! - A hirdetésem érdekes a közönségem számára?
Megnézheted, hogy a hirdetésed mennyire releváns a közönséged számára. Ha ez a szám alacsony, akkor jobb lesz valamin változtatni. Ha a relevancia szám magas, akkor a költségek is kedvezőbben alakulnak. - A megfelelő elhelyezést választottuk a hirdetésünknek?
Teszteljük le, hogy mely elhelyezések hoznak a hirdetésünknek nagyobb nézettséget és később ez alapján válasszunk. Hirdetésünk megjelenhet a jobb oldali sávban, Facebook hírfolyamban vagy akár Instagramon is. - Megfelelő, működő landing paget használok?
Mindig teszteld le, hogy a hirdetésbe állított link, a megfelelő landing page-re navigál-e és nincs-e valamilyen elakadás, hiba a felületen. Ez ugyanis hatalmas veszteségeket okozhat Neked! - Unalmassá vált a hirdetésem?
Ne hirdessünk folyamatosan, iktassunk be mindig kampánymentes időszakokat! Ha az ember túl sokszor látja ugyanazt a hirdetést, nagyon hamar megunja, esetleg még le is tiltja, jelenti azt. Ne hagyjuk, hogy „elfáradjanak”.
Nálad melyik a tipikus hiba? Ha szeretnéd, hogy segítsünk a hirdetéskezelésben, tarts velünk következő képzésünkön!