2017. már 09.

Felosztásos tesztek a Facebook-on

írta: Székács Alexa
Felosztásos tesztek a Facebook-on

ab-testing-blog.pngFogadni mernénk, hogy ismered az érzést, mikor beállítod a Facebook hirdetésed a jó eredményekre várva, de nem történik semmi. Rengeteg hirdetés bukik meg nagyon apró hibák miatt. Egy igazán jó ajánlathoz, kell egy kiemelkedő részlet, ami megragadja az ember figyelmét és további cselekvésre készteti.

Nézzük meg nagy vonalakban, hogy milyen egy jó hirdetés:
1. Mivel sokszor ez a legelső benyomása valakinek a termékedről vagy szolgáltatásodról, fontos, hogy nagyon jól és pontosan fogalmazd meg az üzeneted az emberek felé.
2. Legyen lényegre törő és érezhető, hogy valós problémákra nyújt megoldást.
3. Ha jól kommunikálsz az ügyfelekkel, az még több ügyfelet fog magával hozni, így növekedni fog az üzleted is.
4. A hirdetésednél jó minőségű képet használj!

Persze még mindig nem tudhatjuk mi az az apró részlet, ami ezt a cselekvést kiváltja az emberekből. Megosztunk veletek hamarosan néhány tippet, hogyan tudjuk a legjobb hirdetést összeállítani felosztásos tesztek segítségével.
De először nézzük meg, hogy mit is takar ez a dolog!

A felosztásos tesztekkel lemérhetjük, hogy a kampányunk bizonyos részletei milyen hatással vannak az emberekre. A hirdetésekből több verziót is vizsgálhatunk, amiből végül leszűrhetjük, hogy mely részek teljesítettek a legjobban, így a legvégén beállíthatsz egy szuper ütős hirdetést, ami garantáltan a legjobb eredményeket hozza.

Hogyan működik?
A véletlenszerűen felosztott célközönségednek, szinte azonos megjelenésű hirdetések jelennek meg. A hirdetések között, csak egyetlen egy dolog fog különbözni, ezt nevezzük változónak. Az eredményekből így megláthatod, hogy a közönség a két változó közül melyiket részesítette előnyben, melyiknek volt nagyobb nézettsége. (Például rövid vagy hosszú bajuszos kép.)

Ezekből a pozitív visszajelzésű változókból tudod összerakni a legeredményesebb hirdetésed.

Ha szeretnél erről még többet olvasni, akkor részleteket a tesztelésről itt találhatsz: https://www.facebook.com/business/help/1738164643098669

A következő bejegyzésben pedig megnézzük, hogyan használjuk jól ezt a lehetőséget és milyen részleteket vegyünk figyelembe egy hirdetés során.

Szólj hozzá

hirdetés