2017. már 14.

8 tipp a jó hirdetés teszteléshez

írta: Székács Alexa
8 tipp a jó hirdetés teszteléshez

picture-1-300x188.pngA legutóbbi bejegyzésben megnéztük, mi az felosztásos tesztelés a Facebook hirdetéskezelőben, ebben a bejegyzésben olvashatjátok a legfontosabb részleteket, amit a felosztásos hirdetés tesztelésnél figyelembe kell vennetek.


Minden hirdetés 3 legfontosabb eleme a főcím, a szöveg és egy call-to-action, vagyis cselekvésre késztető apróság.

1. Az első és legfontosabb, hogy a főcím már megragadja a figyelmet! Az emberek 80% továbbsiklik az érdektelen címek felett. Ezért fontos, hogy felhívja magára a célközönség figyelmét.

Rögtön az elején indíthatsz egy figyelemfelkeltő kérdéssel. Ez ugyanis megakasztja és gondolkodásra készteti az embereket, valamint olyan érzést kelt bennük, mintha egy beszélgetésre invitálnád őket.

2. Használj negatív túlzásokat. A legtöbb cím pozitív hozzáállással próbálja megfogni a közönséget, nem rég viszont kiderült, hogy pont ennek az ellenkezője lesz eredményesebb. Ha tehát azt mondom, hogy „Íme a legjobb mód, hogy leszokj a dohányzásról”, az rosszabbul szerepel, mintha azt írnánk: „Nem ez a legjobb módja, hogy leszokj a dohányzásról”.

3. Gondold át a szórendet! Mivel mindent csak érintőlegesen átfutunk a szemünkkel, ezért az sem mindegy, hogy a cím milyen szóval kezdődik! Bizony! A baloldalon, tehát a mondat elején használt szavak legyenek a legerősebbek, hogy esélyünk se legyen átsiklani felettük.

4. Használj nagyon erős, ütős kifejezéseket és szavakat. Lehet nem figyeltél még rá tudatosan, de sokszor kattintunk rá valamire, csak azért mert egyetlen szó megragadott bennünket. Például: ingyen, olcsóbb, kedvezményes, legújabb… Ezért az a legjobb, ha a szavakat is külön változóként teszteled. (https://www.facebook.com/business/help/1738164643098669)

5. Ha a címmel sikerült megállítanod a közönséged, akkor következhet a hirdetésed szövege, amit ha jól fogalmazol meg, akkor továbblendíti az olvasót. A tesztelni kívánt szöveg egyik változója legyen valamilyen kedvező ajánlat, vagy valamilyen bizonyítás. Nézzük meg, hogy a Te célközönséged mire fogékonyabb. Egy kedvező ajánlatra, vagy arra, hogy már 500ezren téged választottak, ami bizonyítja a márkád minőségének hitelességét. Melyik éttermet választjuk? Azt, ami zsúfolásig tele van, vagy ahol egy ember sem ül…azt érezzük, hogy ahol már sokan elköteleződtek, az rossz nem lehet. De a hirdetésben megoszthatunk egy-egy vásárlói véleményt, vagy pozitív statisztikát is.

6. Kommunikáljuk, hogy a lehetőségek korlátozottak. Tény, ha tudjuk valamiről, hogy már csak kevés van belőle vagy limitált kiadás, annak az értéke megnövekszik, vagyis sokkal kívánatosabb lesz.

7. És elérkeztünk a hirdetés cselekvésre késztető, call-to-action részletéhez. Sokan kihagyják a csodás címet és a csábító szövegeket és rögtön a tárgyra térnek. „Vedd meg most!” „Töltsd le innen!” És mellé illesztik magát a cselekvésre késztető gombot is! Nézd meg, hogy a hirdetésed hogyan teljesít gombbal, vagy gomb nélkül. (További részletek, Letöltés, Regisztrálok, Bejelentkezem…stb)

8. Nem feltétlenül kell gombokat használnod, elég ha jól válogatod meg a szavaidat. Nem mindegy, hogy azt írod, „Kezdd el a próbaverziót!” vagy „Elkezdem a próbaverziót!”. Szerintetek melyik a nyerő? Hát persze hogy a vastagon szedett.

Természetesen számtalan dolog van még, amit letesztelhettek, de ezzel a néhány felsorolt tippel is rengeteget tehettek egy sikeres kampány eléréséhez.

Ha szükséged van segítségre, keress minket bátran

 

Szólj hozzá

hirdetés tesztelés split split testing