Miért jók a közösségi média gombok?
Megváltoztak a megosztási szokások. Manapság már nem várhatjuk el, hogy az emberek linkeket másolgassanak, illesszenek be az oldalukra, hogy utána megosszák az egész világgal az érdekes tartalmakat. Ha nem tud mindössze egy-két kattintásból megosztani valamit, akkor nem is fog megosztani semmit
A leggyakoribb social media gombok közé tartozik a „megosztás”, a „tetszik” és a „követés”. Platformonként eltér kissé a használatuk, és a nevük, de mindegyik azt teszi, ami a dolga:
- a megosztás segítségével az emberek egy kattintással megoszthatják barátaik számára azokat a cikkeket, híreket, ajánlatokat, ami szerintük érdekes, hasznos, vicces, stb.
- a tetszik gombbal kifejezhetik a véleményüket, érzelmeiket a bejegyzésről,mindössze egyetlen kattintással.
- a követés lehetőséget nyújt számunkra, hogy az oldal információit, frissítéseit máskor is megkapják, értesüljenek az új bejegyzésekről.
Ezeket a gombokat elhelyezhetjük weboldalunkon is, nem csak az egyes közösségi applikációkban használhatóak. Ehhez mindössze a weboldal HTML kódjának adott pontján kell elhelyezni az oldalak által megadott kódokat, így a felhasználók a weboldalunkon barangolva azonnal a social media profiljukon oszthatnak meg bármit. Miért jó ez számunkra? Ezekkel kifejezi, hogy mennyire tartja értékesnek a bejegyzésünket, vagyis egyúttal reflektál is az általunk közzétett tartalomra. Ez a vállalatnak mindenképpen információ értékű. A Facebook-nál a kedvelés opció mellett egyéb érzések is kifejezhetőek: imádom, vicces, hűha, szomorú, dühítő – így még hatékonyabb eszközzé vált ez a lehetőség a véleménynyilvánításra.
Természetesen a lehetőségek profilonként eltérnek, hiszen például az Instagram önmagában kép-és videómegosztó oldal, nincs külön megosztási lehetőségünk itt, de össze tudjuk kötni a weboldallal egy egyszerű beágyazott link segítségével, így a megosztott kép releváns tartalomra tudja vinni a használót. Szintén más lehetőségek vannak a Youtube esetében, mert itt az emberek videókat tudnak megtekinteni, feliratkozhatnak a csatornánkra, így az újonnan feltöltött tartalmakról értesülnek, videóinkból akár saját listát is készíthetnek. A lehetőségek így attól is függnek, hogy az oldalt mire használhatják a látogatók.
Akármely közösségi oldalt vesszük is figyelembe, egy biztos, hogy vállalati szempontból csak nyerhetünk, ha weboldalunkkal összekapcsolva használjuk ezeket a platformokat, mert így egységes, átfogó és többféle érdeklődésű és célcsoportú embert érhetünk el, akiket a megfelelő oldalakra és tartalmakhoz navigálhatunk néhány kattintással.
Te melyik social media gombot használod? Mi a véleményed a funkció kezelhetőségéről és fontosságáról vállalati szempontból?
Forrás: Hootsuite