2017. sze 18.

13 javítási mód a közösségi profilodon egy óra alatt

írta: Vértes Zsuzsanna
13 javítási mód a közösségi profilodon egy óra alatt

stopwatch-2648253_640.jpgA vállalati profilunk frissítése, naprakészen tartása nem hanyagolható el különösen manapság. Az emberek rengeteg időt töltenek a közösségi appokon és a nem megfelelő információ rombolja az imázsunkat. A következőkben 13 egyszerű módot mutatunk a fejlesztésre, melyek kevesebb mint egy óra alatt elvégezhetők.

  1. Megfelelő méretű képek használata: Győződj meg róla, hogy a borítóképeid, a posztképeid, a profilképed megfelelő méretű és optimálisan kialakított minden nézetre. A felhasználók ma nem csak számítógépen, hanem tableten és okostelefonokon is böngészik az internetet és a social media felületeket. Ha az egyes oldalak szabványméreteitől eltérő képeket használsz, akkor megeshet, hogy valamelyik nézetben nem lesz ideális a megjelenés.

Íme, ezek a legfontosabb szabványméretek:

  • Facebook profilképe: 170 X 170 képpont
  • Facebook borítókép: 828 X 465 képpont
  • Twitter profilfotó: 400 X 400 képpont
  • Twitter fejléc kép: 1500 X 500 képpont
  • Google+ profilkép: 250 x 250 képpont (minimum)
  • Google+ borítókép: 1080 X 608 képpont
  • LinkedIn profilkép: 400 x 400 képpont (minimum)
  • LinkedIn egyedi háttérkép: 1584 X 396
  • LinkedIn borítókép: 974 X 330 képpont
  • LinkedIn banner kép: 646 X 220 képpont
  • Instagram profilkép: 110 X 110 képpont
  • Pinterest profilkép: 150 X 150 képpont
  • YouTube profilkép: 800 X 800 képpont
  • YouTube borítókép: 2560 x 1440 képpont
  1. Egységes profilképek: Érdemes egységes profilképet beállítani minden social media site-on, mert így egységes képet alakíthatsz ki, és biztos, hogy a legideálisabb képed jelenik meg mindenhol. A következetesség révén az emberek könnyebben tudnak követni az oldalaidon, és könnyebben megjegyzik az ismerős képet, amelyet vállalatodhoz tudnak majd kötni.
  2. Fotócímkézés: Számos közösségi oldalon beállítható, hogy ha megcímkéznek egy fotón, akkor a jóváhagyásoddal jelenik csak meg a jelölés. Ezzel szűrheted, hogy illetlen, imázsromboló vagy profilod megjelenésébe nem kellő képeken ne tudjanak bejelölni. Figyelj oda arra, hogy a közönség előtt mindig olyan képek és bejegyzések jelenjenek meg, melyek méltók arra, hogy képviseljék és bemutassák a vállalatod, imázsépítő jelleggel bírnak.
  3. Kapaszkodó a könnyebb megjelenésért: Vannak olyan kapaszkodók a közösségi oldalakon, melyek használata segíti, hogy könnyebben ránk találjanak azok, akik megemlítenének a bejegyzéseikben. Facebook, Twitter esetében például egy @ jel után beírható a megjelölni kívánt vállalat. A kapaszkodók abban nyújtanak segítséget, hogy beállítsuk, hogy előbb jelenjen meg a vállalatunk az adott keresésre, mint az azonos nevű helynevek, SEO kifejezések, stb.
  4. Megfelelő kulcsszavak: a keresőoptimalizálásban jelentős segítséget adhat a megfelelően kiválasztott kulcsszókészlet, mely tökéletesen jellemzi a vállalat működését, profilját, tevékenységeit. Vannak szuper kulcsszótervező programok, melyek értékelik a kulcsszó minőségét, növelve a keresés hatékonyságát. Így akár a Google-ben, akár Facebook-on keres valaki, nagyobb esélyünk van bekerülni a találati listába.
  5. Névjegy kitöltése: amikor vállalatod névjegyét kitöltöd, figyelj oda, hogy minden fontos információ és mező kitöltésre kerüljön. Minél több információt kap rólad és tevékenységedről az egyén, annál nagyobb eséllyel fog érdeklődni irántad. Adj a felhasználóknak naprakész, hasznos és érdekes információkat, hogy még többet akarjanak rólad megtudni.
  6. Közösségi profilok összekapcsolása: oldaladon hivatkozhatsz további csatornáidra is, melyekkel akár keresztpromóciókra is lehetőséged nyílik. Irányíthatod akár weboldaladra is, a bővebb vagy összetettebb információ érdekében, általában ez a gyakoribb használati forma, de például Facebook-on belinkelheted a Youtube csatornád, így átterelheted oda az érdeklődőket, ahol más jellegű információkat talál.
  7. Megfelelő linkek: minden használandó link esetében érdemes meggyőződni a posztolás előtt, hogy az jó helyre mutat-e, és biztosan működik is. Ha a felhasználó rákattint a linkekre, azért teszi, hogy több információ birtokába jusson, nem azért, hogy törölt oldalakkal találkozzon. Ha sok ilyen oldalra kerül át, akkor elveszíthetjük, mint követőt.
  8. Felhasználói vélemények: mindenképp érdemes néhány felhasználót megkérnünk arra, hogy értékelje a munkánkat, írjon véleményt a vállalatunkról. Ez azért fontos, mert az emberek sokkal jobban hisznek más emberek véleményében, mint bármilyen jól sikerül reklámnak. Ha látja, hogy sok ember van pozitív véleménnyel a munkánkról, termékeink vagy szolgáltatásunk minőségéről, akkor könnyebben dönt ő is a kipróbálás mellett.
  9. Rögzített bejegyzések: néhány közösségi oldalon lehetőség van lerögzíteni, ezáltal pedig az oldal tetején tartani bejegyzéseket. Ide olyat érdemes választani, ahol fontos üzenetet írtunk le, vagy más felhasználók számára hasznos gondolatok jelentek meg a kommentekben, vagy melyek szerintünk pozitív első benyomást alakíthatnak ki a potenciális követkőben.
  10. Munkáink bemutatása: a LinkedIn közösségi oldal nem éppen a legnépszerűbb a social media appok közül, leginkább akkor nézik, ha meg akarják ismerni a leendő munkaadót. Viszont remek lehetőség arra, hogy megismerjék közelebbről a munkánkat. Nem csak szavakkal írhatjuk le, mivel is foglalkozunk, hanem linkek segítségével oda irányíthatjuk őt, ahol az adott tevékenység jobban bemutatható, vagy feltölthetjük tanulmányainkat, kutatási eredményeinket, így láthatják, hogy nem csak a levegőbe beszélünk.
  11. Változtasd az elérési útvonalakat: az Instagram nagyon egyszerű használattal rendelkezik, nincs széles skálája a lehetőségekre, ezért sok vállalat nem is használja másra, mint képek megosztására, tudatosításra. Instagram profil három lépésből beállítható: add meg a neved, a weboldalad linkjét és a profilod leírását és kész is vagy. Ám a link tetszőlegesen változtatható, így ha épp valami mást promózol, nyugodtan beállíthatod az ahhoz kapcsolódó linket, és egyből a megfelelő helyre irányíthatod az érdeklődőket.
  12. Releváns oldalak és kedvelések: a Facebook arra ösztönöz minket, hogy megosszuk érdeklődési körünket, a kapcsolódó tevékenységeinket, társadalmi felelősségvállalásunkat. Válasszuk ki, mik azok a társoldalak, melyeket érdemes feltűntetni az oldalunkon, milyen nézeteket vallunk, kiket tekintünk munkánkban példaértékűnek, mely vállalatokkal vagyunk társkapcsolatban, ezeket jelenítsük meg oldalunkon. Ezzel több, bensőségesebb információhoz juthatnak a látogatók rólunk.

Te melyekre figyeltél oda eddig? Az újakat beállítottad már?

Forrás: Hootsuite

Szólj hozzá