Milyen a jó hírlevél?
Manapság mindenki email fiókja tele van már hírlevelekkel és a legtöbb nem is kerül elolvasásra vagy rögtön spam-be kerül, így pedig sose érik el a céljukat és felesleges energiaráfordítás az ezzel való munka. Na ezért nem mindegy, hogy hogyan és milyen hírlevelet küldünk ki. A következőkben ezt vesszük nagyító alá.
A legtöbb cégnél hasznos, hogy legyen hírlevél feliratkozási lehetőség az oldalon, legyen szó szolgáltatásról vagy kereskedelmi tevékenységről, de természetesen itt is vannak kivételek, ahol kevésbé van ennek létjogosultsága. Ha már eldöntöttük, hogy vállalkozásunknak szüksége van ilyen marketing eszközre, akkor ezt érdemes jól kiaknázni.
Első lépésként a hírlevél feliratkozást tegyük olyan helyre az oldalon, ahol jól szem előtt van és nem kell hosszas böngészésbe kezdenie az oldal látogatójának, hogy feliratkozhasson. Ezt a funkciót érdemes akár hirdetni is például a közösségi médiában, például így,
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy Te lehess az első, aki megkapja a kedvezményes ajánlatot!
hiszen minél több feliratkozót gyűjtünk össze, annál nagyobb lesz a saját adatbázisunk, amiből tudunk építkezni. A kiküldött akcióink sikerességét pedig hatékonyan tudjuk növelni minél több embert érünk el.
Következő lépésként szükség van egy hírlevél kiküldő rendszerre, amiből manapság már bőven lehet válogatni. Különböző csomagajánlataik vannak, hogy mekkora mennyiségű feliratkozóhoz melyiket lehet igénybe venni, illetve milyen funkciók közül lehet válogatni pl sablonok. Ha megtörtént az ide való regisztráció és összekötöttük a weboldalt a hírlevél kiküldő rendszerrel, hogy folyamatosan érkezzenek az új feliratkozók, akkor meg kell szerkeszteni egy esztétikus hírlevelet.
Ennek a felépítése a következő:
- A tárgy rovat nagyon fontos, hiszen itt is eldőlhet, hogy promóciók mappába, spambe vagy a bejövő üzenetek közé kerül-e be a hírlevelünk. Legyen figyelemfelkeltő, hogy minél nagyobb eséllyel kattintson rá a célszemély. Sokszor kiszűri a rendszer például a kedvezmény, akció, promóció szavakat és ezek lesznek, amik nem kerülnek be a bejövő levelek közé, viszont van, amikor muszáj használnunk ezeket is. Léteznek olyan rendszerek, ahol a tárgyrovatnál be lehet helyezni ikonokat, amik megnyerőbbé teszik a levelet. : karácsonyi akcióhoz karácsonyfát helyezünk el a tárgymezőben. Itt is előfordulhat az, hogy bizonyos email fiókok nem jelenítik meg rendesen és pl üres négyzeteket fog csak látni, aki megkapta, esetleg érzékeli a fiók, hogy hírlevél és nem a bejövőbe kerül a levél.
- Érdemes egy keretet adni az egész levélnek, fejléc, lábléc kialakításával. A fejlécben szerepelhet logo, kép és alatta fontosabb menüpontok a weboldalról, amik lekattintás után átvezetnek a megfelelő aloldalra. A láblécben pedig megjeleníthetjük a social ikonjainkat, facebook, youtube fiók, instagram, amik továbbvisznek szintén más felületeinkre. Illetve még fontos, hogy megadjuk az esélyt arra is az olvasónak, hogy akár le is iratkozhasson 1-2 kattintással. Ide egy rövid leiratkozó linket érdemes betenni apróbb betűvel, ami nem túl feltűnő, de mégis jelen van és, aki le szeretne iratkozni, az megteheti.
- A tartalmi részben rövidebb mennyiségű szöveget érdemes csak elhelyezni, mert nem valószínű, hogy hosszas percekig fogják olvasgatni, rövid, frappáns, lényegretörő legyen a mondandó, hogy tovább kattintsanak a weboldalra. Ha a regisztrációnál elkértük a nevét, érdemes a keresztnevén megszólítani, ez sokkal bizalmasabb hangulatot kölcsönöz. Ezt a rendszerben be lehet szintén állítani, hogy az email címhez tartozó keresztnevet betegye, ha meg lett adva. A szövegrészre is az vonatkozik, mint a tárgymezőre, hogy oda kel figyelni milyen mennyiségben vannak használva olyan szavak, amit esetleg a rendszer kiszűrhet és spamként kezel majd. A konkrét tartalmat pedig az aloldalon kell jobban kirészletezni. Miről érdemes hírlevelet küldeni? akciók, nyereményjátékok, ingyenes kiszállítás, kuponajánlat stb.
- Jó minőségű képet kell benne elhelyezni, ami megragadja a tekintetet és érdemes rálinkelni a promózott aloldalt.
- A call to action gomb se maradjon ki, főleg, ha a banneren nem szerepel ilyen jellegű felhívás. Ezek a következőek lehetnek pl.: kattints, részletek, bővebben, megnézem stb.
Ha a fentiekkel megvoltunk, fontos kiküldeni egy teszt hírlevelet, hogy lássuk minden megfelelően jelenik-e meg benne és olyan aloldalra visz, amit akartunk. Ha ezzel is megvoltunk, akkor eldönthetjük, hogy beidőzítjük, vagy azonnal kiküldjük a feliratkozottaknak a listát. Heti 1-2 levélnél többet nem érdemes kiküldeni, mert meg fog növekedni a leiratkozottak száma, viszont elhanyagolni sem szabad, mert akkor az eddigi érdeklődőinket elveszítjük és esetleg a konkurenciánál fognak kikötni.
A legtöbb rendszer képes arra, hogy statisztikázza a kiküldött leveleket, ezt érdemes figyelemmel kísérni így láthatjuk, hogy melyik levelünk hogyan teljesített.
Sok sikert kívánunk!