7 tipp a Facebook hirdetési kampányok optimalizálására
Szoktál hirdetni a Facebookon? Szeretnéd növelni a kampányod sikerességét? Olvass tovább bátran, ha szeretnél néhány tippel gazdagabb lenni, mit tehetsz ennek érdekében.
# 1: Értékesítési csatorna létrehozása
A legfontosabb különbség a Google hirdetések és a Facebook hirdetések között az általuk generált forgalom típusa. Azok a felhasználók, akik a Google hirdetésekre kattintanak, aktívan szeretnének vásárolni, míg a Facebook közönség böngészési módban van, és hosszabb ideig dönthetnek a vásárlásról. Ez problémát jelenthet, ha kisebb Facebook hirdetési költségkereted van, és konverziót szeretnél elérni.
Tehát, jobb megoldásnak bizonyul, ha több kampányt, különböző célokkal indítasz el, ezzel létrehozva egy saját Facebook-hirdetéscsatornát. Erre a célra a videó különösen hatékony lehet. A cél az, hogy kapcsolatot teremts az ügyfeleiddel. Kísérd nagy figyelemmel a kampányt, amíg elér egy bizonyos küszöbértéket (jellemzően 2000-3000 videós nézettséget).
Ezután hozz létre egy forgalmi vagy konverziós kampányt azok számára, akik legalább 25%-át a videónak megtekintették. Azok a látogatók, akiknek már nem teljesen ismeretlen az üzenet, nagyobb eséllyel fognak vásárlóvá válni.
A konverziós csatorna beállítása:
Először hozd létre az ideális közönség számára célzott tartalomkonverziós kampányt. A cél nem csak a webhelyre érkező forgalmat irányítani, hanem többet megtudni az ügyfelek érdeklődéséről. Fontos a kampány figyelése és optimalizálása, amíg el nem ér egy bizonyos küszöböt (jellemzően 500 konverzió).
Ezután hozz létre egy nyomon követési kampányt, ahol a weboldaladat látogató embereket célzod meg.
# 2: A hirdetés monitorozása
A hirdetés gyakorisága annak a száma, amikor a felhasználó meglátja hirdetési kampányodat. A Facebook közönsége nagyobb valószínűséggel emlékezhet a hirdetésedre, ha többször is látja. Ha azonban túl gyakran látják a hirdetésed, akkor nem fognak felfigyelni rá, ami növeli a költségeket és csökkenti a hatékonyságot.
A hirdetések optimalizálásához, adj meg egy gyakoriságkorlátot a hirdetési jelentéséhez, és nézd meg, hogyan befolyásolja a költségeket.
Általában a költségek a közönség telítettségét követően emelkednek. Ha a gyakoriság meghaladja az 1,7-et, nézd meg az eredményenkénti költséget. Ha ez jelentősen megnő, akkor duplikáld a hirdetést, és új célokat adj hozzá. Ez segít a kampány visszaállításában és a közönség frissítésében.
# 3: A költségkeret skálázása a hirdetés teljesítménye alapján
A kampány első indításakor valószínűleg 2-3 hirdetéscsoportot tesztelsz, amelyeken belül több hirdetés is szerepel. A nyertes hirdetés meghatározásához figyeld a kampánycél által meghatározott költségeket és egyéb fontos mutatókat. Tartsd a legjobb teljesítményű hirdetést futva, és szüneteltesd a fennmaradó hirdetéseket.
A nyertes hirdetésnél növeld a költségeket 15% - 20% -al. Ezt ismételd meg minden 24 órában, amíg meg nem jelenik a hirdetés teljesítményének csökkenése.
Tipp: Adjál a Facebooknak körülbelül 24 órát a kampány teljesítményének stabilizálása érdekében, mielőtt bármilyen jelentős változtatást végrehajtanál.
# 4: A megfelelő közönség megszólítása
A legjobb hirdetés eléréséhez szükséges, hogy a számunkra legmegfelelőbb célközönséget szólítsuk meg. Ha nem vagy biztos benne, hogyan határozd meg a közönségedet egy teljesen új kampányhoz, kezdd el használni a Facebook Audience Insights-ot.
Itt elkezdheted a szűrést kor, nem és hely szerint, ezután érdeklődési köröket adhatsz meg, hogy részletes információkat találj az ideális közönségről. Az ideális közönségméret egy kisebb konverziós kampánynál körülbelül egymillió aktív ember. Ezt érdemes elmenteni, hogy a későbbiekben is lehessen majd használni.
# 5: Válaszd ki a helyes elhelyezést
Kampány létrehozásakor különböző elhelyezések, eszközök és platformok közül választhatsz.
A Facebook hirdetések létrehozásánál lehet beállítani az Instagram hirdetéseket is, amik növelhetik a videós megtekintések eredményét. A Messenger kiválóan bővíti a forgalmi és konverziós kampányokat, így különösen jól teljesítenek.
Egyes esetekben a kampány futtatása egy adott eszközön alacsonyabb költségeket eredményezhet. Néhány szekcióban az Android-eszközök felhasználóinak magasabb áron és alacsonyabb költséggel konvergálnak. Érdemes mobileszköz-tesztet futtatni és nézd meg, javíthatja-e a kampány eredményeit.
# 6: Válaszd ki a megfelelő ajánlattételi lehetőséget!
A Facebook egy aukción alapul, ahol a Facebook a legjobb ajánlatot választja az ajánlat és a teljesítmény alapján.
A Facebook nemrég módosította a konverziók kézi és automatikus ajánlattételi beállításait. Két új ajánlattételi stratégia közül választhatsz:
- Legalacsonyabb költség (korábban automatikus ajánlattétel maximális ajánlattal)
- A célköltség, amely a stabil átlagköltség fenntartására összpontosít (korábban manuális ajánlattétel)
Ha új vagy a hirdetésekben, akkor a legalacsonyabb költség kiválasztása javasolt inkább.
# 7: A régi hirdetések eredménye egy új kampányban használva
Létre lehet hozni olyan hirdetést, ahol a korábbi hirdetés kedveléseit és megjegyzéseit tovább lehet vinni. Ez a módszer különösen jól működik, ha különböző célzási beállításokat tesztelsz.
Az induláshoz nyisd meg a meglévő hirdetés előnézetét. Kattints a jobb felső sarokban található ikonra, és válaszd a Facebook hozzászólás pontot. Ezután másold át az utolsó csoportot azon Facebook URL-ben, amely az előnézetre történő kattintás után töltődik be. Majd hozz létre egy új Facebook hirdetést. Az Enter Post ID mezőbe illeszd be az előző lépésben másolt Facebook azonosítót, és kattints a Küldés gombra.
Összességében az alábbiakra érdemes odafigyelni, amikor egy hirdetést készítünk:
- Egy jó másolat elkészítése (nagyszerű grafika mellett) drasztikusan segít csökkenteni a hirdetési költségeket.
- A hatékonyabb hirdetések érdekében az emoticonok használatával megszakíthatod a hirdetések egyhangúságát.
- Érdemes elkerülni a hashtagok túlzott használatát, mert a túl sok hashtag használata megnehezíti a felhasználók számára az olvasást, ami alacsonyabb elkötelezettségi számokat eredményez.
- Kevés szöveg szerepeljen a képen, 10-20%-nál nem több, mert a költségeket nagyon megnöveli. Ezzel meg lehet vizsgálni, hogy mennyi szöveg van a képen: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay/?ref=u2u
- Ha a hirdetés videót tartalmaz, ne felejtsük el, hogy a Facebook videók lejátszása hang nélkül történik. A feliratok hozzáadása a videókhoz növelheti a hirdetés elérését. Feliratok hozzáadása automatikusan, vagy saját egyéni feliratok létrehozásával történik.
Összességében a Facebook folyamatosan módosítja a hirdetések algoritmusait, és új funkciókat és módokat vezet be. Egyik napról a másikra is történhetnek változások, így érdemes mindig utánaolvasni az újdonságoknak és folyamatosan tesztelni a lehetőségeket.
Sikeres kampányokat kívánunk!
Ha pedig tudunk segíteni kampányaidban, keress minket bátran:
Oldalkezelés, hirdetéskezelés, kampánymenedzsment
Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/7-tips-optimize-facebook-ad-campaigns/