A Z-generáció elhagyja a közösségi médiát?
A „Z” generáció, vagyis az 1990-es évek közepén és a 2000-es évek elején született emberek 34 százaléka azt állítja, hogy rendszeresen kikapcsolja a közösségi médiát, és 64 százalékuk mondja, hogy szünetet tartanak a platformokról - derül ki a Hill Holliday kutatásból.
A kutatásból az is kiderül, hogy elég ellentmondásos a generáció szemlélete:
- 41%-uk a közösségi médiától idegesek, szomorúak és depressziósak lesznek, míg 77%-uk azt nyilatkozta, hogy több az előnye, mint a hátránya a használatának.
- 22%-a a válaszadóknak azt mondta, hogy a közösségi média visszaatartja őket, de 71% állítása szerint pozitív hatással van a kapcsolataira.
- 29% negatív hatásokról számolt be az önbecsülésükkel kapcsolatban, de 61%-uknak növeli az egoját a platformok használata.
- A válaszadók 72%-a túl sok időt tölt a közösségi médiában, míg 66% szerint segít nekik kapcsolatba lépni más emberekkel.
Néhány ok amiért így döntenek:
- túl sok időt töltenek a platformon
- nem használják sokat
- túl sok negatív tartalom
- tartalom iránti érdeklődés hiánya
- magánélet védelmével kapcsolatos aggodalmak
- túl sok a reklám
A „Z” generációt széles körben a közösségi média hozzáértőinek tartják, de a kutatásból kiderül, hogy kicsit ellentmondásosak is. A korosztály 65%-a követ márkákat a közösségi médiában főleg a promóciók miatt, de hajlamosak bizalmatlanok lenni feléjük és néha sokat is várnak el a fiatalok tőlük. Ebből adódóan céltudatosak: 69%-uk szerint a márkák segítenek nekik elérni a célukat. A generáció 65%-a promociók miatt követ egy brandet, de csak 43%-uk vásárolt már valaha egy platformról. Több, mint a fele (55%) azt állította, hogy egy hirdetés miatt vásárolt.
Forrás: https://www.marketingdive.com/