2018. júl 03.

Bejegyzéskészítés ok, de a végeredményt is nézed?

írta: BDóra.
Bejegyzéskészítés ok, de a végeredményt is nézed?

07_05.PNGA bejegyzések gyártása általában könnyen megy, de szoktad figyelni a végeredményt is? Ahhoz, hogy sikeres lehessen a Facebook oldalad, figyelemmel kell kísérni az eredményeket és alkalmazkodni kell a célközönséged igényeihez. Mit érdemes figyelni? Ezeket szedtük egy csokorba!

Melyik poszt volt népszerűbb?

Meg kell nézni, hogy hányan like-olták vagy osztották meg a bejegyzést és hány embert ért el. Ennek függvényében állapíthatod meg, hogy melyik volt a legnépszerűbb bejegyzés. Majd ezt követően jöhet a fejtegetés, hogy vajon miért is ez lett a legjobb? Videó, diavetítés, képes, linkbehúzós, lapozható, kollázsos esetleg több képből álló volt? Ezeket is érdemes feljegyezni magadnak, hogy a későbbiek alapján tudjatok viszonyítani.

 

Melyik időpontban sikerült több embert elérni?

Minden célközönségnek van általában törzsideje, amikor a facebook-on tartózkodik. Ha nem speciális a célközönséged, akkor leginkább a kora reggeli órák, munka előtt és munka után, az esti időszakok preferáltak.

 

Melyik kreatív aratott nagyobb sikert?

Készíts többféle kreatívot és teszteld őket. Így fogod meglátni, hogy melyik típusú az, ami leginkább bejön a célközönségednek. Figyelj a banneren lévő szöveg mennyiségére, mert ha sok van rajta, az hátráltatja az organikus elérést.

 

Célközönség elemzése

Korra, nemre és földrajzi helyre vonatkozóan összesített képet alkothatsz a közönségedről. Ennek alapján a számukra megfelelő nyelvezettel és képi világgal szólíthatod meg őket.

 

Konkurencia elemzése

Nem szégyen a versenytársaktól se tanulni, de fontos, hogy lopni itt sem szabad, de ügyesen át lehet formálni a saját képünkre egy-két ötletet. Időközönként nézzünk rá mások social felületére is, hogy ott hogyan mennek a dolgok, ebből inspirálódhatunk.

 

Amennyiben egy teljes oldalelemzést szeretnétek kapni, amiben nem csak a facebook oldal szerepel, az Analyticsot is érdemes belevonni a statisztikába. Láthatjuk majd, hogy honnan érkeztek az oldalunkra a látogatók, mennyi időt töltöttek az adott aloldalon és mennyien térnek vissza.

 

Az Analytics-al kapcsolatban korábbi blogbejegyzésünkben is olvashattok: http://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2018/02/18/miert_hasznos_a_google_analytics

 

Ha a fentieknek eleget tettél, akkor valószínűleg képbe kerültél az oldalad elemzésével kapcsolatban és sikeresebb kommunikációt tudsz majd végrehajtani az oldaladon.

 

 

Forrás: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-page-insights-basics

Szólj hozzá

elemzés optimalizálás