Mit tegyünk, ha "kimerülnek" hirdetéseink?
Te is tapasztaltad már, hogy a kitűnően működő kampányaid egyszercsak mintha “elromlottak” volna? Hallottál már arról az angol kifejezésről, hogy “ad fatigue”?
Mi az az ad fatigue?
Az ad fatigue minden kampányt befolyásol, még a legsiekresebbeket is. Akkor következik be, amikor a hirdetés gyakorisága túl nagy lesz: ez azt okozza, hogy a célközönség mindig ugyanazt látja újra és újra, emiatt pedig kevésbé reagálnak rá, a hirdetési egységköltséged pedig csak növekszik és növekszik... Nem számít, hogy milliókat vagy csak pár ezer forintot költünk, kivédhetetlen jelenség, hogy a kampányok egyszercsak “kifáradnak”.
A Facebook Ads Manager nem egy olyan platform, ahol elég egyszer mindent hibátlanul beállítani, és utána pedig, mint aki jól végezte dolgát, többet rá sem néz a kampányra. Nagyon fontos, hogy időnként ellenőrizzük, hogy hogyan teljesít az adott hirdetéssorozat. Mutatjuk, hogy mit tehetünk!
-
Cseréld le a kreatívot!
Felfrissítheted a dolgokat csupán azzal is, hogy új képet készítesz a hirdetésedhez, hiszen ez az, amit a felhasználók először meglátnak, ez ragadja meg a figyelmüket és akadályozza meg, hogy tovább görgessenek.
-
Gondold újra a célközönségedet!
Az is megoldás lehet, ha kibővíted, vagy kicsit átformálod a targetációt, lehet, hogy van olyan releváns érdeklődési kör, ami eddig kimaradt. Sőt, akár egy teljesen más iránnyal is kísérletezhetsz.
-
Időközben megváltozott a cél?
Lehet, hogy ideje ellenőrizni a kampány célját. Ha például eddig az volt a legfontosabb, hogy minél több embernek megjelenjen, kipróbálhatod, hogy váltasz inkább az interakció növelésre.
-
Ajánlj újat!
Előfordulhat, hogy nem csak a kreatívot kell lecserélni, hanem magát a reklám tárgyát. Közelítsd meg új irányból a dolgot!
Mit kell mindenképpen tenned? Nézz rá kampányaid teljesítményére belátható időközönként és optimalizáld őket! Ha van más tipped az ad fatigue elkerülésére, oszd meg velünk! :)
https://www.socialmediaexaminer.com/recognize-overcome-facebook-ad-fatigue/