Chatbot trendek 2019-re
Van már chatbotod? Vagy csak még a gondolata fogalmazódott meg benned? Most összegyűjtöttük, milyen trendeket várhatunk 2019-ben a chatbotok és a mesterséges intelligencia területén!
1. A chatbotok nagyobb és széleskörű elfogadása
A botok alkalmazása 2019-ben sokkal szélesebb körűvé válik. Az intelligens technológia biztosítja, hogy a chatbotok egyre több mindenhez értsenek majd, így jobban fel is fogja ismerni az ügyfél kérdéseit és szándékait. Az ügyfelek részéről pedig megnő a chatbotok elfogadása.
2. Az ügyfélszolgálat a chatbotok legnagyobb domainje
Az ügyfélszolgálat olyan terület, ahol a chatbotok erős hatást gyakorolhatnak. Az utóbbi években sikeres alkalmazásokat láttunk, amelyek azt mutatják, hogy a chatbotok képesek az első ügyfélkapcsolat kezelésére, vagy akár a teljes ügyek kezelésére. Az esetek 34% -ánál a chatbotokat az ügyfélszolgálat területén fogják használni.
3. A technológia a szervezetek kezébe kerül
Az elkövetkező évben a botok fejlesztésének technológiáját maguk a cégek fogják kezelni. A cégeken belül bizonyos osztályok vagy alkalmazottak lesznek felelősek a botok működésért. Egyre gyakoribbá válik az a jelenség, hogy egy cégnek több különböző chatbotja is működni fog.
A botok kifejlesztésére szolgáló technológia már nem csak a fejlesztők kiváltsága lesz, hanem a chatbotokkal dolgozóknak is elérhetővé válik.
4. A szolgáltatás szerepe megváltozik
Az ügyfélút különböző szakaszaiban a cégeknek sok különböző elérési csatornával kell foglalkozniuk. Ideális esetben azt szeretnék, hogy az AI chatbot egységes megoldást kínáljon mindezeken a csatornákon.
Fontos lesz tehát, hogy a chatbotunk a lehető legtöbb kérdésre és helyzetre válaszoljon, regaáljon. Amikor azonban a bot nem tud válaszolni egy kérdésre, zökkenőmentesen tegye lehetővé egy alkalmazott elérését.
Ez sokkal proaktívabbá teszi a szolgáltatást, és még több olyan helyzetet teremt a cégen belül, amely pénzt is generálhat.
5. Botok beszélnek botokkal
A botok a jövőben nem csak több szolgáltatást nyújtanak a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolat révén, hanem más botokkal és rendszerekkel összeköttetésben is működhetnek.
Egy csatornán keresztül minden szolgáltatás elérhető lesz, ez a csatorna pedig a chatbot!
Mennyire hasznos, ha nem csak vásárolhatunk, de ugyanazon a boton keresztül megkaphatjuk a vásárlás visszaigazolását, és még a vásárlás kézbesítési idejére is rákereshetünk!
+1 Hang a jelenlétben
Az olyan hang-asszisztensek, mint a Google Home és az Alexa, megérkezése után az elkövetkező évben egyre gyakoribbá válik a hangszolgáltatás igénybevétele is.
Például már látjuk az első alkalmazásokat a szupermarket szektoron belül, ahol a hangsegítők segítenek válaszolni a szállítási időkre és ajánlatokra vonatkozó kérdésekre. Vagy az energiaszektorban, ahol a hangsegéd kommunikál az intelligens termosztáttal, vagy válaszol a napelemekkel kapcsolatos kérdésekre.
2019 elegendő trendet hoz létre a chatbot induláshoz, így ha még nincs a cégednek chatbotja, érdemes belevágnod!
Szerinted melyik trend lesz a legnagyobb hatással a cégek életére?
Ha szeretnéd, próbáld ki chatbotjainkat itt!
Forrás: https://chatbotsmagazine.com/chatbots-in-2019-5-trends-7c50d3050930