Így csökkentsd hirdetési költségeidet a Fb-on!
Amikor beállítunk egy kampányt, két lehetőség közül választhatunk: megjelenés vagy pedig kattintás után fizetünk. A kattintás utáni elszámolást CPC-nek nevezik (cost per click) ez a leggyakrabban használt módszer. Ha ezt alkalmazzuk, csak akkor kell fizetnünk, ha valaki rákattint a hirdetésünkre.
Ha a megjelenés alapú fizetési lehetőséget választjuk, akkor minden alkalommal számláz a Facebook, ha megjelenik a hirdetésünk - akkor is, ha épp senki nem kattintott rá. Azonban néhány hirdetési formánál nincsen lehetőségünk választani, mindenképpen megjelenés után fizetünk.
De mi határozza meg a hirdetési költségeket?
Számos tényező befolyásolja, hogy mennyibe kerül az adott kampány. Ha pontosan megértjük, hogy mik ezek, jó eséllyel jobb eredményeket érünk majd el.
E tényezők bírnak a legnagyobb befolyással:
- Elhelyezés: minden hirdetés elhelyezésnek más CPC költsége van
- Relevancia pontszám: a relevancia pontszámunk egyenesen azzal áll kapcsolatban, hogy mennyit fizetünk, és hogy milyen gyakran jelenik meg a hirdetésünk. Minél magasabb ez a pontszám, annál jobbak lesznek az eredményeink is. Fontos: a Facebook nemsokára három relevancia mérővel bővül majd.
- Időzítés: a hetek bizonyos napjain, a napok bizonyos szakaszaiban jobban teljesítenek a hirdetések. Nézd meg a Google Analytics statisztikáidat, mikor mennek többen a weboldaladra, azzal általában összhangot fogsz tudni találni.
-
Elhelyezések optimalizálása
Amikor egy új kampányt indítasz és nem tudod pontosan, hogy hol helyezd el őket, akkor célszerű ráhagyni a rendszerre, így utána könnyedén megtudhatod, hogy hol teljesít a legjobban. Miután futott már egy darabig az adott hirdetés, átállíthatod az elhelyezéseket, hogy csak ott jelenjenek meg, ahol jól is teljesítenek. Ezzel egyszerűen csökkentheted az egységköltségeket.
-
Licit-stratégia
Több licit-stratégia közül is választhatunk, azonban a kampány céljaid és megjelenési optimalizálás limitálhatják a lehetőségeket. Ha a legtöbb lehetőséget szeretnéd, válaszd a Konverziók kampánytípust - így a lehető legtöbb opciót eléred, és ezáltal az eredmények is a lehető legjobbak lesznek.
Ha kiválasztottad a konverziókat, mint kampánycélt, a következő lépés, hogy optimalizáld a megjelenéseket.
Ezután jöhet a licitálási stratégia. Habár a legkisebb költség azt ígéri, hogy a legolcsóbb kattintásokat érheted el, mégis előfordulhat, hogy nem a megfelelő felhasználóknak jelenik meg a hirdetésed. Ez pedig befolyásolhatja az átkattintásokat, a relevancia pontszámot és ezért az egységköltségek is nőhetnek.
A megcélzott költségszinttel megtarthatsz egy stabil átlagköltséget. A licit-stratégia és a megfelelően beállított elhelyezések segítenek, hogy elérd a célod, több kattintást generálnak és javítják a relevancia pontszámot - ezáltal pedig az egységköltség csökken.
Mindent összevetve a licit-stratégia, amit választasz nagy hatással lesz az összköltségre, illetve arra, hogy milyen gyorsan költöd el. Ne félj tesztelni a különböző licit-stratégiákat! Ezzel kitapasztalhatod, hogy hogyan érheted el a legolcsóbb eredményeket.
-
Időzítés a lelke mindennek
Lehetőséged van kiválasztani, hogy mely napokon és mely órákban fusson a hirdetésed. Ez azért is nagyon szuper, mert amellett, hogy csak a legeredményesebb időszakokban fut, még azt is elkerülheted, hogy a felhasználók besokalljanak az állandóan látott reklámodtól, és persze a költségeket is csökkentheted ezáltal.
Fontos: időzíteni csak akkor tudsz, ha előtte a költségkeretet a kampány élettartamára állítod át.
Megfelelő targetáció
Az életkoron, a nemen és a lokáción kívül érdemes az érdeklődési köröket is átböngészni, így fókuszáltabban érheted el a potenciális közönséget.
A jól beállított célzás növeli a hirdetésed teljesítményét, azonban, ha túl kicsi a beállított csoport, akkor a megjelenés gyakorisága az egekbe szökhet. Ez pedig azt eredményezheti, hogy az emberek besokallnak, és pont az ellenkezőjlt váltod ki belőlük, mint amit szeretnél - egrosszabb esetben pedig még el is rejtik a hirdetésed. Mindez pedig egyenes út ahhoz, hogy leromlik a relevancia pontszám és megemelkednek a költségek.
Dióhéjban a lényeg, hogy megtanulj jól operálni a bemutatott taktikákkal, és kitapasztalhatod, hogy hogyan maximalizálhatod az eredményességet.
Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-lower-facebook-ad-costs-4-tips/