2019. ápr 23.

5 hasznos tipp a hirdetéseidhez

írta: Cs. Krisztina
5 hasznos tipp a hirdetéseidhez

iamsherise-1476400-unsplash.jpg Az évek alatt a Facebook, mint hirdetési felület, továbbra is kiapadhatatlan lehetőségekkel bír. Egyre több targetációs opciót találunk, ami még komplexebbé teheti a kampányainkat. De mégis, hogyan állítsuk be a lehető legjobb hirdetéseket?

  1. Válasszuk a megfelelő hirdetési formát!

Számos hirdetési forma közül választhatunk, amelyek mind különböző beállítási lehetőségeket tartalmaznak, hogy a lehető leginkább az üzleti célunkra szabhassunk a kampányokat.

kepernyofelvetel_152.png

Ismertség

Olyan hirdetési formák, amelyek érdeklődést generálnak.

  • Márkaismertség: olyan embereket érhetünk el, akik a legvalószínűbben emlékeznek és köteleződnek majd el márkánk iránt
  • Reach: a lehető legtöbb embernek mutathatjuk meg hirdetésünket

Megfontolás

Olyan hirdetési formák, amelyek által az emberek elkezdenek érdeklődni irántunk és szeretnének többet megtudni rólunk.

  • Forgalom: a webolalunk látogatottságát növelhetjük
  • Aktivitás: népszerűsíthetjük márkánkat azáltal, hogy kiemelünk egy-egy posztot és még több interakciót váltunk ki a felhasználókból
  • Alkalmazástelepítések: elterjeszthetjük alkalmazásunkat
  • Videómegtekintések: videóinkat promotálhatjuk, hogy növelhessük a márkatudatosságot cégünkkel kapcsolatban
  • Érdeklődőkeresés: begyűjthetünk sok-sok lead-et, például email címeket olyanoktól, akik érdeklődnek irántunk
  • Üzenetek: ha azt szeretnénk, hogy minél többen írjanak üzenetet, akkor ez a legjobb választás

Konverzió

Olyan hirdetési formák, amelyek bátorítják az érdeklődőket, hogy vásároljanak, vagy kipróbáljanak egy terméket/szolgáltatást.

  • Konverziók: minél több felhasználót elérhetünk, hogy használják a weboldalunkat, Facebook- vagy mobil applikációnkat
  • Katalógus alapján történő értékesítés: a katalógusunk olyan termékeit mutathatjuk meg, amelyek leginkább elnyerik a célcsoportunk tetszését
  • Bolti forgalom: a közelben levő felhasználóknak promotálhatjuk üzlet helyiségünket

Fontos, hogy ne vesszünk el a részletekben. Igen, rengeteg hirdetési forma közül választhatunk, de mérlegeljük céljainkat és ahhoz mérten egyszerűen dönthetünk a legjobb mellett.

  1. Optimalizáljuk az elhelyezkedéseket!

Gyakran felmerül a kérdés, hogy hol a legjobb elhelyezni hirdetéseinket. Tisztázás végett: ide tartozik minden, ahol a hirdetésünk megjelenhet, az Instagram sztoriktól kezdve a Messengeren keresztül minden.

A Facebook szerint a legjobb választás, ha az automatikus elhelyezkedések opciót választjuk, ami minden lehetőséget magában foglal és akkor megfelelően tud ezek között optimalizálni. Rábízhatjuk magunkat a rendszerre, hiszen a Facebook is azt szeretné, ha jól teljesítenének a kampányaink, hogy ne csalódjunk. Hiszen ha nem csalódunk, ergo sikeresek leszünk a hirdetési felületen, akkor újra hirdetni fogunk.

Azonban itt jön a képbe az, hogy mi, mint hirdetők saját kezűleg is eldönthetjük, hogy hol jelenjenek meg a hirdetéseink.

  1. A kampány költségkeret optimalizálása

Beállíthatjuk, hogy hogyan költse el a Facebook büdzsénket a kampány időtartama alatt. Ezzel kevesebb szabad teret kapunk, mint hirdetők, viszont a Facebook automatikusan megtalálja a legjobb lehetőségeket, hogy elérhessük célunkat.

 4. Mobile-first

Nem titok, hogy napjainkban a közösségi média rohamos gyorsasággal vált főleg mobilos élménnyé. Célszerű, ha ezt észben tartjuk kampányaink megalkotása közben.

Ha hirdetünk, akkor mindenképpen olyan kreatívot válasszunk, amely jól néz ki telefonon és weben is.  Ha a mobile-first megjelenésekre fókuszálunk, akkor több felhasználó mutat aktivitást, ami lehetővé teszi, hogy költséghatékonyabb legyen a hirdetésünk.

  1. Hogyan célozzunk?

Régebben az volt a legjobb taktika, ha olyan specifikusan célzunk, amennyire csak lehetséges. Azonban mára - ahogy a Facebook, mint hirdetési felület befolyása, és a hirdetők megnőtt - ha túl specifikus közönséget célzunk meg, az gyakran több pénzbe kerül.

Amikor szuper-fókuszáltan állítjuk be a hirdetést, akkor azt mondjuk a rendszernek “nem érdekel mi történik, ezt a reklámot csak annak a bizonyos mennyiségű felhasználónak akarom megmutatni”. Ekkor viszont erősen kell küzdenünk azért a kis csoportért, akiket rajtunk kívül még számos hirdető “bombáz” tartalmaival.

Ez azt eredményezi, hogy a költségek megnőnek és a Facebook sem nagyon tud miből tanulni. Ha egy kicsit tágabban célzunk, akkor sokkal több kapaszkodó-pontot adunk a rendszernek, amire támaszkodhat az optimalizálás érdekében. Mindig azt keresi, hogy hogyan tud a lehető leghatékonyabban működni a kampányunk, hiszen neki is az az érdeke, hogy elkötelezett és sikeres hirdetők legyünk. Teszteljük, hogy hogyan működik legjobban a célzás, hogy mennyire kell “tágabbra mennünk” a cél érdekében.

Ami fontos, hogy nincsen egyértelmű, mindenki számára tökéletes instrukció, viszont ezeket az alapelveket figyelembe véve már el lehet indulni a költséghatékony kampányok felé. Mindig teszteljük, hogy mi az elérhető eszközök és beállítási lehetőségek közül a számunkra legmegfelelőbb és olyan hirdetéseket készítsünk, amelyek vonzóak célközönségünk számára, ezekkel a tippekkel maximalizálhatjuk a folyamatot.

 

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/5-best-practices-for-facebook-ads-from-facebook/550680/

Szólj hozzá

hirdetés hirdetéskezelés