Az emberek 74%-a unja közösségi média hirdetéseket, mégis sikeresek
A digitális marketing területén dolgozók - így mi is - szinte odavannak a közösségi médián történő hirdetésért, sőt egy kutatásból kiderült, hogy 2022-re 89%-kal többet terveznek költeni a közösségi médiára.
A SurveyMonkey 1200 embert kérdezett meg az Egyesült Államokban a közösségi média reklámokról.
A válaszadók több mint fele bevallotta, hogy hetente többször is használja a Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter és Snapchat platformok mindegyikét. A Facebook és Instagram használók például naponta 6-szor is belépnek, a Snapchat használók negyede pedig naponta akár 20-szor is belép az alkalmazásba.
A Facebook használók 51%-a klikkelt már hirdetésre és a közösségi média használók majdnem fele vásárolt is már valamit egy hirdetés hatására.
A fogyasztók nagy része azonban utálja az ilyen reklámokat, sokan állítják, hogy azok folyamatosan ismétlődnek és többnyire irrelevánsak:
- 74% szerint túl sok a hirdetés a platformokon,
- 63% szerint ugyanazok a reklámok ismétlődnek folyamatosan,
- 44% szerint pedig teljesen érdektelenek számukra a reklámok.
Mit tehetnek a marketingesek, hogy javítsák a fogyasztói élményt?
- A reklámokban megjelenő alakok legyenek sokszínűek - akár nemre, akár korra, akár hovatartozásra tekintettel! Az emberek 56%-ának számítanak ezek a tényezők.
- Csak őszinte és pontos állításokat használjunk!
- Nem árt, ha a fogyasztók a reklámozott termékkel / szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataihoz, információs igényéhez igazítjuk a reklámokat. Az emberek információkra vágynak.
Te mit gondolsz a hirdetésekről, hogyan lehetne színesíteni őket?