2019. jún 12.

Influencer támadásból együttműködés

írta: Klausz.Melinda
Influencer támadásból együttműködés

A KREATÍV Arany díját kapta a Wellamarinos influencer sztori

influ2.png

57 ügynökségi nevezésből összesen 24-et juttatott rövidlistára a zsűri, mely élő szavazáson választotta ki a nyerteseket a KREATÍV Influ díján. 

A "Támadásból együttműködés" című munkánk ARANY díjat kapott a KREATÍV 11 tagú szakmai zsűrijétől olyan kampányokat megelőzve, mint például a Pepsi Vloggerőpróba, Mirinda Hide & Seek, az ÁRKÁD Shopping Voice, a Milka Oreo, a Lay's Mosoly, a Beiersdorf Focistafeleségek újragondolva vagy az Írók boltja Nyitott polcok kampánya.

De mi volt ez a kampány?

Ha őszinte vagyok, eredetileg nem kampánynak terveztük, egyszerűen az élet hozta így. 

Két huszonéves srác ugyanis megtámadta egyik kedves ügyfelünket, a Hotel Wellamarint. Történt ugyanis, hogy egyik szombat kora délután arra bíztatta a két influencer 55.100 és 77.100 számú Instagram követőtáborukat, hogy negatív kommentjeikkel tegyék tönkre a szálloda Instagram oldalát és imázsát, mert a szálloda nem engedte fel barátaikat a hotelszobájukba. (Tudni kell azt, hogy a BalatonSound idején a szokásosnál szigorúbb szabályok érvényesek a szállodában a pihenés megsegítése és a potenciális károkozás csökkentése érdekében. Emiatt csak szállóvendégek tartózkodhatnak a hotelben, de a kávézót és grillteraszt a nem szállóvendégek is használhatják, így itt találkozhatnak barátaikkal is a vendégek.)

befunky_collage.png

Alig fél óra leforgása alatt 2.500 negatív kommenttel árasztották el a felületet a követők. Mivel a rajongók többsége a kommentek során bejelölték a "felbújtokat", egyértelműen vissza lehetett keresni a tartalmakat. (Erről bővebben ITT.)

Ezt követően megvizsgáltam, hogy az influencer srácoknak milyen követőik vannak az Instagram csatornán (mekkora vásárlóerővel rendelkeznek a hotellel szemben), hol van a hotel fő bázisa, mikor ér rá a minket támogató és mikor ér rá legkevésbé a minket támadó fél és tudatos tervezéssel, a hotel jóváhagyásával jelenítettük meg az alábbi választ a Facebook oldalon:

"Kedves Kristóf és Ábel!

Nagyon köszönjük Nektek az ingyen marketinget és örülünk, hogy Instagram fotóitok tanúsága szerint jól éreztétek magatokat szállodánkban. Visszavárunk Titeket szeretettel, de sajnos a hotelben való tartózkodás, ahogyan egy fesztiválra való belépés sem ingyenes, függetlenül attól, hogy mennyit költötök a helyszínen.

Ha 4 főre történik a szállásfoglalás, akkor +2 főt nem tudunk ingyen fogadni, ahogy valószínűleg a Ti "influencer" kampányaitokban való szereplés sem ingyenes. Tesszük mindezt azért, hogy szállóvendégeink értékeit megvédjük, valamint a szállodabeli zsúfoltságot elkerüljük. Természetesen a szálloda mindenki számára nyitott részeiben - így éttermünkben és kávézónkban - szeretettel várjuk a nem szállóvendég barátaitokat is!

Mi most megkaptuk Tőletek az elérést, amit köszönünk és bízunk benne, hogy a követőitek is idővel rájönnek, hogy mint a Soundra való belépés, úgy a BalatonSoundtól egy karnyújtásnyira lévő 4 csillagos hotelben való megszállás sem ingyenes sajnos.

Ui: Szeretettel gratulálunk az ifjú szerelmespárnak! Őszintén örülünk, hogy ilyen remek jó hangulatú képeket készítettetek szállodánkban! És még egyszer köszönjük, hogy ilyen sok követőtök felé elvittétek szállodánk hírét!"

A bátorság erejét az a sok szakirodalom és más hotelek hozta esettanulmány adta, amelyeket itt a blogban is alkalmanként feldolgozok. Így például ehhez a konkrét esethez Elle Darby és egy dublini hotel esete szolgáltatta az alapot.

A válasz persze nem maradt el a bejegyzésre, 1 órán belül a fiúk újabb Instagram Stories-ban kérték követőiket, immáron a Facebook oldalon történő kommentelésre. Mivel addigra már az oldal rajongói elkezdtek pozitív védőbástyát emelni a hotel köré, az újonnan megjelenő tinik kommentjeivel inkább hasonlított egy generációs csatára. befunky-collage_1_1.png

MIndezt a sajtó is felkapta, a srácok pedig nyilatkoztak is nekik.

kri.png

A szálloda nem nyilatkozott a sajtónak, azonban a fiúk megkeresésére reagált és felajánlotta, hogy működjenek együtt a társadalmi felelősségvállalás jegyében és a jelenlegi fiatal influencerek számára is mondják el, hogy mekkora felelősség vloggernek / bloggernek / Instagrammernek lenni és mivel járhat akár anyagilag is, ha egy ilyen jellegű hibát követnek el. 

Plusz csavarként megkértük őket arra is, hogy próbálják kijavítani a hibát pont úgy, ahogyan okozták azt, tehát Instagram Stories-ban kérjék meg követőiket, hogy töröljék le a negatív kommenteket. Ezzel arra is szerettük volna felhívni a figyelmet, hogy a helyrehozás már sokkal nehezebb, ugyanis a rajongónak meg kell keresnie a saját kommentjét a 2.500 között és letörölnie azt... 

Az eset során megdöbbentő volt látni, hogy mennyire gyorsan és könnyen végrehajtanak utasításokat a mai fiatalok. Emiatt az influencerek befolyásoló hatalmáról is beszéltek videóikban a srácok, hogy nem feltétlenül minden igaz az online térben és nem szabad mindent azonnal megcsinálni még akkor sem, ha azt egy híresebb ember is mondja...

Hogy így alakult a történet, ehhez több dolog kellett:

1. Kellett egy olyan szálloda, aki kiáll az értékek mellett még akkor is, ha elsőre támadásokat él át. Szerencsére az ügyfelünk nem ijedt meg a fiúknak írt válasz-javaslatomtól, sőt rögtön érezte, hogy ez egy nagyon erős társadalmi felelősségvállalás kérdés is, hogy mit engedünk meg a fiatal influencereknek. 

2. A válasz megfogalmazásához tűpontosan ismernem kellett az ügyfél célcsoportját. Azaz, hogy a srácok hol hatékonyak és a szálloda hol éri el leginkább a célcsoportját. Amíg az előbbiek inkább az Instagramon rendelkeznek erős befolyásolási képességgel, addig a szállóvendégek tipikusan a Facebookon érhetők el.

3. Kellettek a srácok, hogy belássák, mivel jár ez az egész történet. Mekkora felelősség influencernek lenni, mekkora befolyással bírnak a követőikre és hogy a való világban vannak szabályok, amiket nem igazán lehet átlépni vagy semmisnek venni.

És lett egy olyan hozadéka is a történetnek, amire a kezdet kezdetén még mi sem gondoltunk, hogy nem csupán a saját rajongóbázisunkat fogja érinteni a témakör, hanem a válasz hatására sok olyan magánszemély is befoglal a hotelbe (igen, rögtön az ügy után), akik korábban nem terveztek megszállni itt, de a válasz alapján biztosítottnak látták itt a pihenésüket.

 

--------------------

 

nevtelen_2.jpgA cikk írója Klausz Melinda, a kozossegi-media.com vezetője. 

2006. óta foglalkozik céges közösségi média kommunikációval (igen-igen, az iwiw-en kezdte). 7 közösségi média különböző területeiről szóló szakkönyvet írt, cége a Magyar Marketing Szövetség 6 KKV-Marketing Gyémánt díját, a Turizmus szakma 5 #TSMA  (Tourism Social Media Awards) szakmai díját kapta meg. Cégeknek átfogó közösségi média kommunikációt végez, illetve posztgarduális képzések és tréningek oktatója.

Szólj hozzá