2019. jún 17.

Teret hódítanak az influencerek!

írta: Horváth.Szilveszter
Teret hódítanak az influencerek!

attractive-beautiful-beauty-1090393_2.jpgAz Internet térhódításával mindenki számára megnyílt a lehetőség, hogy megoszthassa a véleményét és a tudását a nagyközönséggel. Az elmúlt 10 év hatalmas változást hozott a médiában, az influencer, mint karrier létrejöttét sokban segítette a közösségi média. 

A fiatalok már nem a Tv sztárokra tekintenek fel, hanem YouTubereket vagy egyéb más platformokon tevékenykedő embereket követnek. Sokan éltek az előttük nyíló lehetőséggel és elkezdtek közönséget építeni maguk körül és lépésről lépésre egyre nagyobb hatással lenni a követőik életére – és ezzel együtt a vásárlási döntéseikre is. 

De kik azok az influencerek?

Az influencerek olyan személyek, akik véleményükkel, viselkedésükkel hatással vannak embertársaikra. Ilyenek lehetnek például celebek, sztárok, bloggerek, vloggerek és a különböző közösségi hálók hírességei. Sajátos látásmódjukkal, véleményükkel, tömegek véleményét, gondolkodásmódját tudják formálni. Közvetlenül a rajongótáborukhoz szólnak, akik rendkívül befogadóak az influencer véleményére, továbbá befolyásuk van az emberek vásárlási döntéseire.

A cégek számára is megnyílt az út, hogy egy új csatornán tudnak potenciális ügyfeleket szerezni. A márkák imádják a közösségi média influencereit, mivel a megfelelő véleményvezéreket megtalálva új trendeket teremthetnek, hatalmas figyelmet irányíthatnak a termékeik és a cégük egésze felé és végeredményben újabb és újabb vásárlásokat eszközölhetnek ki. Igyekszenek ezeket a kollaborációkat minél jobban kihasználni.

Az influencereket három fő csoportba sorolhatjuk:

  1. Szakértők

A szakértők szaktudásukkal és gondolataikkal érdemelték ki azt, hogy több százezres követő bázist alakítottak ki. Náluk az influencer pozíció adódhat a munkájából is, tehát nem biztos, hogy konkrét szakértője az adott témának, de egy riporter, ha tudósít, akkor az arcát társítjuk a témához és ilyen módon is szakértővé válhat.

Más influencerek sokszor együttműködnek velük annak érdekében, hogy hiteles tartalmat gyártsanak, így bekerülnek ők is a köztudatba és kialakíthatnak saját követőbázist, népszerűek lehetnek.

  1. Hírességek

Ők az influencer kifejezés „öreg motorosai. Az ő arcukkal, nevükkel, mindig könnyebb eladni egy-egy terméket. Egy ilyen együttműködésért hatalmas összegeket kérnek el, tehát a kisebb vállalkozásoknak sokkal jobban megéri az éppen felfutó influencert választani. Az igazi hírességek bár nem tudnak olyan közvetlen kapcsolatot kialakítani a közönségükkel, de azért egy Cristiano Ronaldo vagy George Clooney által reklámozott termék kapós lehet a piacon.

  1. Youtuberek, bloggerek, vloggerek és más tartalomgyártók

Ők korunk hírességei, befolyásolói. Szinte nincs olyan témakör, amivel ne foglalkozna Youtube csatorna vagy blog, így a cégeknek csak annyi a feladatuk, hogy kiválasztják a legmegfelelőbb személyt termékük promózására. Ha ők használnak egy terméket, akkor a követőik elhiszik, hogy az jó. Félelmetes, mekkora hatással tudnak lenni az új generációra. Számtalanszor találkozhattunk olyan Youtube videóban, ami fizetett promóciót tartalmaz, ezek azok az együttműködések, ahol igyekeznek rejtetten és ötletesen reklámozni az adott terméket.

Veszélyes azonban egy-egy véleményvezért vakon követni, hiszen ők is ugyanolyan emberek mint mi. Érdemes meghallgatni amit mondanak és az alapján eldönteni, hogy egyetértünk velük vagy sem és kialakítani a saját nézőpontunkat a dolgokról.

Erre nagyon jó példa egy korábbi cikkünk, érdemes beleolvasni: https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2019/06/12/influencer_tamadasbol_egyuttmukodes

 

Forrás: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/9-of-the-biggest-social-media-influencers-on-instagram

Szólj hozzá