2019. okt 17.

Hogyan kerüld el, hogy a spamek között végezze a hírleveled?

írta: R Judit
Hogyan kerüld el, hogy a spamek között végezze a hírleveled?

web-hosting-3mhgvrk4tjm-unsplash_2.jpgHa e-mail marketinggel és hírlevelekkel foglalkozol, akkor biztosan az egyik legelső és legfontosabb gondolatod egy e-mail összeállításánál az, hogy hogyan is tudod elkerülni a SPAM mappát. A spamként való megjelölés kicselezése az e-mail marketing egyik legnagyobb bűvészmutatványa. Vagy mégsem? Az alábbi bejegyzésünkben elárulunk pár tippet, hogy hogyan tudod elősegíteni, hogy az üzeneted eljusson a feliratkozókhoz és az ne vesszen el a spamek között.

1. Tegyél rendet a listádban!

Ez a feladat máris kellemetlennek tűnhet, hiszen feliratkozókat kell eltávolítanod a listádból. Nem kell őket egyszerre törölnöd, de ha valamelyik feliratkozó már egy ideje nem nyitja meg az üzeneteidet, akkor vele nyilván máshogy kell(ene) kommunikálni, esetleg remarketinget alkalmazni. Azzal, hogy eltávolítod a listából és egy inaktív címkével látod el ezeket a címeket, máris sokat tettél azért, hogy ne a spam mappában végezze a hírleveled. Nekik aztán küldhetsz másfajta üzeneteket vagy egy figyelmeztetést, hogy lekerülhetnek a listáról, és majd csak ha erre sem érkezik semmilyen reakció, akkor akár törölheted is őket. Ha nehezen menne a rendrakás, akkor ne feledd, hogy egy listánál nem az számít, hogy mennyi név és cím van rajta, hanem hogy mennyire hatékony. Természetesen e-mail címeket és listákat venni GDPR-ba ütköző és szigorúan tilos!

2. Figyelj arra, hogy hogyan tartod a kapcsolatot a feliratkozókkal!matthew-fournier-giudamzha94-unsplash.jpg

Arra kell törekedned, hogy az emberek várják a hírleveledet, szívesen nyissák ki és olvassák azt el. Fontos, hogy rendszeresen halljanak felőled, úgy legyen megformázva az e-mail, hogy minden eszközön jól lehessen olvasni és kérd a visszajelzésüket vagy véleményüket a témával kapcsolatban. Ne használj csak nagybetűket és többszörös felkiáltójeleket, ez nem csak hogy udvariatlanság az online világban, hanem ez egy indok is lehet, amiért spam lesz az e-mailedből.

3. Ne csak az eladás legyen a központban!

Természetesen az rendben van, hogy linkeket, termékeket és szolgáltatásokat teszel a hírleveledbe, itt inkább az a fontos, hogy hogyan teszed azt! Az e-mailjeid legyenek mindig informatívak, adjanak tudást, belátást vagy valami spam-trigger-words.pnghasznosat az olvasónak, ne csak az legyen a lényeg, hogy vegyenek tőled valamit! Van pár szó, ami egyszerre megkongatja a spam harangot, ezeket jobb elkerülni. Ilyenek például: legjobb ár, ingyenes, készpénz, legalacsonyabb, akció…stb.

4. Apróságok, amik eszedbe se jutnának!

A linkek számát érdemes három alatt tartani és igyekezz minél kevesebb képet használni a levélben. Minél több kép van benne, annál inkább azt sugallja, hogy promóciós ajánlatról van szó. Próbáld meg kerülni a beágyazott videókat és Flash lejátszókat! Használj személyes hangvételt, írj úgy, mintha nem egy tömeghez, hanem egy emberhez beszélnél! Mellékletben ne küldj semmit, hanem adj meg egy linket, ahol el tudják olvasni azt, ami a mellékletben lenne! Ne cserélgesd a különböző színeket és betűtípusokat a szövegben, nemcsak, hogy az olvasók nem szeretik ezt a fajta változatosságot, de valószínűbb, hogy spam lesz az e-mailből.

5. Tesztelj!

Egyik legfontosabb és kihagyhatatlan lépés a spam teszt. Kiküldés előtt mindig tesztelj! Ha nem megy át elsőre, akkor addig változtass rajta, amíg a teszt szerint minden e-mail szolgáltatónál a Bejövő mappába kerül az e-mail!

Forrás:
https://webengage.com/blog/how-to-avoid-spam-filters-when-sending-e-mails/
http://blog.webshark.hu/2018/09/04/hirlevel-keszites/#toc6

Szólj hozzá

marketing e-mail