2019. okt 24.

Készíts megtérülő Facebook hirdetéseket!

írta: R Judit
Készíts megtérülő Facebook hirdetéseket!

tim-bennett-owvrb-m3gwe-unsplash.jpgSzeretnéd, ha a Facebook hirdetéseid aktivizálnák az embereket? Ebben a cikkben tippeket kaphatsz ahhoz, hogy olyan hirdetést állíts össze és indíts el, amely segít jobban eladni termékeidet és szolgáltatásaidat!

  • Kutass az ügyfeleid preferenciái és igényei után a Facebook csoportokban!

    A marketingesek gyakran beszélnek arról, hogy milyen nehéz pontos kutatási adatokat szerezni az ügyfelektől. Ennek az az oka, hogy az emberek általában túl elfoglaltak kérdőívek kitöltéséhez, vagy egyszerűen csak nem érdekli őket az adott kutatás.
    De a Facebook csoportok itt segítséget nyújthatnak Neked. Csatlakozhatsz olyan csoportokhoz, ahol a célzott ügyfeleid vannak és stratégiai kérdéseket tehetsz fel nekik. Ez mindkét fél számára hasznos. Az emberek azért csatlakoznak csoportokhoz, hogy másokkal beszélgessenek és kapcsolatba lépjenek, és valóban érdekli őket a csoportban történő párbeszéd, így valószínűbb, hogy válaszolni fognak a kérdésekre és kifejtik a véleményüket. A Facebook csoportok segítségével ingyenesen bepillanthatsz vevőid gondolkodásába, majd megteheted, hogy amit megtanultál azt a gyakorlatban is hasznosítsd. Azonban ahhoz, hogy megértsd, mit akarnak az ügyfelek egy olyan terméktől vagy szolgáltatástól, mint a Tiéd, fontos feltenni a helyes kérdéseket. A cél a pontos adatok megszerzése és az információk felhasználása, hogy valóban létre tudd hozni az ügyfél profilodat.
  • Használd a készített kutatást a hirdetés létrehozásához!

    Miután elvégezted az ügyfelek kutatását és meghatároztad az ún. legfontosabb fájdalom pontokat, rangsorold ezeket a pontokat a leginkább fontostól a legkevésbé fontosig. Amikor elkészíted a hirdetést, kezd a legnehezebben megoldható fájdalom ponttal, amit találtál. Ez a megközelítés segít felhívni az emberek figyelmét, hiszen minél inkább eltalálod a szöveg bevezetését, annál több figyelmet kap majd. Többféle módszerrel is megragadhatod a figyelmet, az alábbiakban bemutatunk háromfélét, amik segíthetnek megtalálni a Te igényednek a legmegfelelőbbet.

Adatokon alapuló Facebook hirdetésekfacebook-ad-with-data-based-copy-550.png

Ez a hirdetés azonnal megragadja az egyik legnagyobb problémát, amellyel a marketingszakemberek szembesülnek: munkájuk megszervezése. Marketing szakemberként valószínűleg legalább 10 lap van nyitva a böngészőben és a képernyő aljára nyúlik a tennivalók listája. A vállalkozás pont ezeket a pontokat érintette, és olyan bevezetőt írtak a hirdetésükbe, amely azonnal felkelti az elfoglalt marketingszakemberek figyelmét.

Vágyakozáson alapuló Facebook hirdetések

Sok marketinges hallotta azt a szövegírói tanácsot, hogy „add el az előnyöket!”, így sokan tényleg szinte mindennel ezt teszik. Jobb megközelítés azonban az, ha az előnyök kiemelésén túl felfedezed azt, mi a vevőid álma, mit szeretnének elérni.

facebook-ad-with-aspiration-based-copy-2-550.pngEz a hirdetés a kézműveseket célozza meg, azokat, akik ékszereket, virágdíszeket stb. készítenek. Azonnal azonosítja a kihívást, amivel a legtöbben szembesülnek: nem kapnak fizetést a tehetségükért. Mi az álmuk, mit szeretnének elérni? Természetesen azt, hogy az emberek fizessenek azért, amit ők annyira szeretnek csinálni és nagyon sok időt töltenek vele.

Probléma alapú Facebook hirdetések

A problémákra összpontosító Facebook hirdetés írásakor az a cél, hogy elérjük azt, hogy az emberek egyetértsenek azzal, amit mondunk, és ezzel egyidejűleg felhívjuk a figyelmüket. Mutasd be világosan, egyértelműen a problémát. Ne írj túl sokat, éppen csak annyit, hogy kivívd az olvasók egyetértését!

Igazítsd a hirdetések elhelyezéseit az ügyfelek döntéshozatali folyamatához!

Facebook kampány létrehozásakor eldöntheted, hogy hol jelenjen meg a hirdetésed a Facebook tulajdonú platformok között (Instagram, Messenger, Facebook és a Közönséghálózat).hirdete_s_elhelyeze_s.bmp

Ha a cél az érdeklődők oldaladra irányítása vagy a forgalom növelése, akkor azt gondolhatod, hogy jobb eredményeket érsz el, ha hirdetéseid szinte az összes platformon futnak, de ez sajnos nem így működik. Olyan elhelyezési lehetőségeket kell választanod, amelyek segítenek elérni céljaidat; viszont itt nincs egy mindenki számára működő forgatókönyv.
Például B2B esetén az értékesítési hirdetés célja az értékesítés növelése. Ez azt jelenti, hogy azt akarod, hogy az emberek a hirdetést abban az időben láthassák, amikor meg tudják hozni a vásárlási döntést, nem pedig amikor a Facebookon keresztül gördítenek a fodrászatban vagy az orvosnál. Tehát ideális esetben a számítógépüknél kell ülniük, amikor meglátják az értékesítési hirdetést, hiszen ez megkönnyíti számukra a döntést. Ennek oka az, hogy amikor a B2B vásárlók vásárlási döntéseket akarnak hozni, gyakran több böngésző lapot kell nyitniuk, hogy további információt találjanak vállalkozásodról, megnézzenek egy bemutatót, vagy e-mailt küldjenek feletteseiknek, hogy jóváhagyást kapjanak. Ez sok vállalkozás számára a tipikus B2B ügyfél utazás, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás drága.

Szánj időt az ügyfelek megismerésére és kezeld őket emberekként! Értsd meg, hogy az eladott megoldáson kívül igazából az álmaikat kergetik és Neked ezeket az álmokat kell megvalósítanod a termékeddel és/vagy szolgáltatásoddal! Ajánlj nekik megoldást és gyakorolj sokat, így biztosan képes leszel jó eredményeket hozó hirdetéseket létrehozni!

Forrás:
https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-write-facebook-ads-that-convert/

Szólj hozzá

marketing hirdetés