2019. nov 29.

Tippek hírleveled személyreszabásához

írta: R Judit
Tippek hírleveled személyreszabásához

austin-distel-guij0yszpig-unsplash.jpgMindenki szereti különlegesnek érezni magát: a vevőidet is beleértve. Az e-mailekben történő személyre szabás az üzenetet relevánsabbá és végső soron hatékonyabbá teszi. Ezenkívül a testreszabásnak köszönhetően márkád ki is emelkedhet a versenytársak hatalmas tengeréből.

Képzeld el, hogy egy új ismerőssel beszélgetsz, aki emlékszik egy részletre, amelyet az első beszélgetésetek alkalmával említettél. Nem segíti elő jobban ez a tényező a kapcsolatodat/beszélgetésedet ezzel a személlyel? Az e-mailes marketingszakemberek szerint; de! A Litmus kutatása azt mutatja, hogy azok a márkák, amelyek ilyen tartalmakat használnak az e-mailek személyre szabásához 22%-kal több aktivitást érnek el azokhoz a márkákhoz képest, amelyek ritkán vagy soha nem használnak ún. dinamikus how-marketers-personalize-emails-chart-1.pngtartalmat.

Mindez remek, de hogyan valósíthatod meg ezt a féle személyre szabást a gyakorlatban? A Litmus közel 2000 marketingszakembert kérdezett meg arról, hogy milyen módszereket használnak az e-mailek személyre szabásához, melyből az derült ki, hogy a számos módszer közül a szakemberek nem félnek több taktikát is felhasználni. Az egyszerűbb testreszabási taktikákat, például a vásárló nevének használatát, könnyű belefoglalni az összes hírlevélbe és e-mailbe. Más taktikák, például az ügyfél státusza és a földrajzi helymeghatározás különösen hasznosak lehetnek bizonyos kampányokban vagy évszakokban.

1. Használd a vásárló vagy a cég nevét megszólításkor!

Ez a legnépszerűbb taktika, amelyet a megkérdezett szakemberek 89%-a is használ. Mindez azért is lehetséges, mert ez a legegyszerűbb adat, amit be lehet gyűjteni. Végül is a legrövidebb regisztrációs űrlapok általában vezetéknevet igényelnek. Nem tagadjuk, hogy a személy nevének e-mailben történő használata könnyű és közel mindenütt megjelenik, ám továbbra is az a kérdés, hogy elegendő-e vagy sem. Manapság a válasz nem. A tény, hogy a legtöbb vállalat ezt teszi, azt jelenti, hogy a vásárlók ezt már szinte elvárják, és ezért nem szabad, hogy személyre szabott stratégiád csak erre a taktikára terjedjen ki.

running-low.png2. Kövesd figyelemmel a vásárlók/érdeklődők tevékenységét!

Ha releváns e-maileket szeretnél küldeni az embereknek, akkor érdemes nyomon követni, hogy hogyan reagáltak a korábban kiküldött e-mailjeidre vagy esetleg azt is, hogy mit néztek meg/mit vásároltak a weboldaladon. Ennek a tudásnak a birtokában már személyre szabhatod a soron következő üzeneteket. Például ajánlhatsz további termékeket, amik érdekelhetik a vevőt az előző vásárlása alapján, adhatsz kedvezményeket nekik, amivel megpróbálhatod visszaszerezni azokat, akiket nem aktivizáltak az előző hírleveleid…stb. Tökéletes példa erre a képen látható e-mail, amelyet egy előző vásárlás alapján állítottak össze, ráadásul nagyon egyszerűvé teszi a rendelést is.

3. Használd az ügyfél által megadott adatokat!

Az e-mailek személyre szabásának egy másik lehetősége, amikor az ügyfél által megadott személyes adatokat és preferenciákat használjuk fel. A szakemberek közel fele használja fel ezt a tudást, és bár mindegyik cég eltérő vevői státuszú megjelöléssel rendelkezik, a how-marketers-personalize-emails-chart-3.pnglegtöbben használják a leendő ügyfél, az idényhez kötött vásárló és az egész éves vásárló kifejezéseket. Hasznos lehet a földrajzi helymeghatározást is figyelembe venned az e-mailek megírásakor, hiszen ilyenkor változhat a nyelv, időzóna és akár maga az ajánlat is. Ezenkívül a személyre szabáshoz lehet még használni a nemet és az etnikai hovatartozást is, ha ezekkel nem sértünk meg senkit. Kérdéses esetben jobb kihagyni!

A hírlevelek személyre szabása nem annyira nehéz feladat, de mégis látható eredményeket hoz, tehát érdemes használni. Ha nem tudod, hogy hogyan kezdj neki, akkor gondolj bele abba, hogy Te milyen e-maileket szeretsz kapni. Hogyan vannak megfogalmazni, mennyire hosszúak, melyikek azok, amiket ténylegesen elolvasol és melyik az, ami nem köti le a figyelmedet? Ez már egy jó kezdet ahhoz, hogy felismerd, hogy vevőid mit szeretnének és hogy hogyan tudod azt úgy megfogalmazni, hogy aktivizáld őket!

 

Forrás: https://litmus.com/blog/more-than-a-name-13-ways-marketers-personalize-emails

Szólj hozzá

marketing e-mail tippek