2020. jan 20.

Hozz ki többet közösségi média oldalaidból hotelként is!

írta: K.Klarissza
Hozz ki többet közösségi média oldalaidból hotelként is!

los-angeles-1629161_1280_1.jpgNem árulunk el vele nagy titkot, ha azt mondjuk, az aktív megjelenés a közösségi média platformokon nagy előnyöket hozhat minden vállalkozás számára. Nagyon sokan viszont csak hirdetési helyként használják, holott ezen túlmenően kiváló csatornát jelenthet a vendégekkel való kapcsolattartásra is.

Valamennyi közösségi média csatorna ugyanolyan módon működik?bambara_1.png Attól függően, hogy mi a fő célközönség, jelen kell lenni bizonyos média csatornákon. Különböző kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók több, mint 75%-a tájékozódik a közösségi média platformokon, mielőtt döntést hozna. Természetesen több csatornán is jelen lehetsz, így nagyobb léptékben fogsz lefedettséget szerezni, de a fő, hogy ismerd meg a vendégeidet és válaszd ki a számodra megfelelő csatornát/csatornákat.

Kik a vendégeid? Üzletemberek, szerelmespárok, esetleg kisgyermekes családok? Fontos, hogy tisztában légy a célcsoportoddal, és hogy milyen platformon keresztül tudod őket a legjobban elérni. Ha ismered a vendégeidet, a posztjaidat is sokkal személyesebbre szabhatod.

shiraz_1.pngUgye mennyivel másabb az üzenete a két posztnak? Pedig mindkettő wellness kikapcsolódásról szól.

A legtöbb ember különféle csoportokban keres szálláslehetőségeket, más emberek véleményei, javaslatai alapján, tehát feltétlenül jelenj meg minél több számodra releváns csatornán, csoportban.

Légy aktív a közösségi médiában!

Az, hogy céged jelen van egy vagy több közösségi média csatornán, az csak félmunka. Közösségi médiának hívják, nem ok nélkül. Ez azt jelenti, hogy ezeken a platformokon valójában kapcsolatot kell létesíteni, majd ápolni is ezt a követőiddel. Nem elég egy képet vagy gondolatot kiposztolni. Vedd fel a kapcsolatot követőiddel, hogy érezzék, fontosak céged számára!

Ha rossz véleményt kapsz a közösségi média profilodon, reagálj rá! Válaszolj a lehető leghamarabb, mert más követők is látni fogják, nem csak a negatív hozzászólást, de a Te reakciódat is. Nem szabad félni a rossz véleményektől. A Te céged sem fog megfelelni mindenkinek, lehet legalább egy rosszakaród, és máris ott a negatív komment. Viszont fontos, hogy megmutasd a követőidnek, hogy hajlandó vagy kijavítani a hibákat, ha a szálloda hibájából valami kellemetlen szituáció történt. Ha pedig valaki csak rossz passzban volt, és nem volt jogos a negatív megjegyzése, fogadd el azt is, és pozitívan válaszolj a megjegyzésére.

Használd a közösségi médiát marketing célokra!castellum_1.png

A körültekintően használt közösségi média komoly szerepet játszhat a marketing stratégiádban. A megfelelő vizuális információátadás az egyik legfontosabb tényező a hoteltulajdonosok számára, mivel a vendégek előre látni akarják, mit kapnak. Nem szabad azonban kizárólag csak a hoteledre összpontosítani. Gondolj nagyobbra! Ossz meg információkat az országról, városról vagy a környéken zajló eseményekről. Lehet, hogy leendő vendégeid épp információt keresnek egy adott ünnepről, és ha megtalálják a posztodat, megnézik a profilodat, és akár szállást is foglalnak nálad, holott az elsődleges céljuk nem ez volt.

A legtöbb platform lehetőséget ad arra, hogy célzott hirdetéseket alkalmazz. Ez azért nagyon előnyös, mert nem túl nagy összegeket elköltve érheted el a számodra megfelelő célcsoportot. Ügyelj arra, hogy különböző tartalomtípusok jelenjenek meg, ez még inkább növeli a közvetlen foglalások számát.

A kifejezés, miszerint "Ha nem vagy a Facebook-on nem is létezel" talán viccesnek tűnik, ám abszolút valósággá vált. Ha azt akarod, hogy vállalkozásod sikeres legyen, akkor láthatónak kell lenned a különféle közösségi média platformokon. Az emberek ugyanis ezeket a platformokat információs célokra használják, ezen keresztül osztják meg egymással a tapasztalataikat és ajánláják, vagy épp nem ajánlják másoknak.

Akarjuk, vagy sem, az emberek véleménye jelentős mértékben meghatározza vállalkozásunk sikerességét. Tehát használd ezt az eszközt helyesen, és győződj meg arról, hogy céged jelen van, és aktív mindegyik számára releváns közösségi média csatornán.

A Te vállalkozásod melyik platformot használja?

Forrás: https://www.sabeeapp.com/blog/role-of-social-media-in-hotel-industry

Szólj hozzá

marketing turizmus hotel hotelmarketing