2020. jan 27.

Hírességek vs. kisebb influencerek: Kit válassz?

írta: Sáringer Viktória
Hírességek vs. kisebb influencerek: Kit válassz?

microinfluencer_1.jpgNem csak a legnagyobb influencerekkel való együttműködés hozhat sikereket számodra, így ha céged nem teheti meg, hogy a hatalmas követőtábort magukénak tudó sztárokkal dolgozzon együtt, akkor sincs okod elkeseredni. Nem minden a követőszám és a hírnév. Sokszor jobban jársz, ha néhány olyan influencerbe fekteted a költségvetés erre szánt részét, akik kevesebb követővel rendelkeznek, azonban relevánsabbak márkád számára és így jelentősen megnövelhetik termékeid, szolgáltatásaid ismertségét, eladásait.

Az influencer marketing korántsem újkeletű dolog, hiszen ez már az 1700-as évektől kezdve egy hasznos eszköz. Itt megemlíthetjük a Wedgewood porcelánt vagy a Kodas cigarettákat, ahol például a korai 1900-as években a dobozokra különböző hírességek képeit tették, a dobozba pedig népszerű amerikai baseball játékosokat ábrázoló kártyákat – a gyűjtők nagy örömére.

Az utóbbi időben a közösségi médiában a modern influencer marketing rendkívüli népszerűségnek örvend. Ezt az influencerek is nagyon jól tudják: ezért egy-egy Instagram poszt vagy történet ára elég borsos lehet. Megnehezíti a kis- és középvállalkozások helyzetét a magas ár, ami miatt sokuknak esélye sincs megfizetni a nagy követőtáborral rendelkező hírességeket.

Miért dönts a kisebb influencerek mellett?microinfluencer_2.jpg

Ha kisebb követőbázissal rendelkező influencert vagy influencereket választasz a közös munkára, nem leszel kénytelen átszervezni a költségvetésedet, de ugyanúgy érhetsz el jó eredményeket! Ami igazán fontos, az az elérési arány. Sok esetben a kevesebb követőt magukénak tudható véleményvezérek jobb elérési aránnyal rendelkeznek, mint azok a hírességek, akiknek követőbázisa többszázezres.

Hol találsz ilyen influencereket?

Igazából bárhol: Youtube-on, Instagramon, a bloggerek közt keresgélve, de ügynökségekkel is felveheted a kapcsolatot és megadhatod, milyen véleményvezérek után kutatsz, mi a célod és a költségkereted a kampányra.

Mire ügyelj?

Legyen az influencer hiteles, követőbázisa legyen valódi, profilja vásárolt követőktől/kedvelésektől/hozzászólásoktól mentes és azt is mindenképp tudd meg, milyen az elérése. Ebből következtethetsz arra, követői mennyire hűségesek, aktívak.

Miért érnek el ilyen jó eredményeket a kisebb követőbázisú véleményvezérek?

microinfluencer_3.jpgEmberi természet, hogy szívesen fogadunk el tanácsokat, veszünk figyelembe véleményeket az általunk elismert, megbecsült emberektől, akikben bízunk, például családtagtól, baráttól. A kisebb influencerek sok esetben családias, baráti hangulatot tudnak elérni, aktívabbak profiljaikon, jobban törekednek a közösségépítésre és ezáltal közelebbi kapcsolatot ápolnak követőikkel. Emögött az is állhat, hogy nekik keményebben kell dolgozniuk felépíteni és megtartani követőbázisukat, mint például egy énekesnek vagy sportolónak, hiszen őket elért teljesítményeik miatt is ismerik és követik, míg a kisebb influencerek a semmiből próbálják meg felépíteni ismertségüket. Ehhez pedig szükséges, hogy rendkívül aktívak legyenek, sok időt és energiát fordítsanak profiljukra és követőikre. Aki sokat foglalkozik követőivel, jobban kiismeri őket: mik az igényeik, mire kíváncsiak és milyen módon érdemes tálalni számukra egy-egy reklámot.

Miért bíznak az emberek a kisebb influencerekben?

Az előző választól átvezethetjük, hogy azoknak a véleményvezéreknek, akik a nulláról, teljesen átlagemberként kezdték el felépíteni a profiljukat, rengeteg munkájuk van minden egyes követő megszerzésében. Épp ezért sok a vesztenivalójuk, ha elveszik a bizalom köztük követőikkel – így tanácsos nekik csak olyan együttműködéseket elvállalni, ami jól reprezentálja mindkét felet, valóban kipróbált termékről vagy szolgáltatásról van szó és őszintén tudják ajánlani. Mert ha követőik költenek a nehezen megkeresett pénzükből ezekre a dolgokra, amiket az influencer ajánlott, majd csalódnak, nem fognak többé bízni a véleményvezér szavában. Egy ilyesfajta félresikerült szituációt egy nagyobb bázisú híresség átvészel, de egy kisebb influencer karrierje számára végzetes is lehet, ha botrány alakul ki körülötte. A kérdéskörhöz tartozik az is, hogy annyi megkeresést sem kapnak a kisebb véleményvezérek, így náluk nem fordul elő az, mint követettebb társaiknál, hogy (szinte) minden bejegyzés hirdetés. Ez is el tudja venni a felhasználók kedvét.

Forrás: https://customerthink.com/why-use-micro-influencers-instead-of-celebrities-to-promote-your-brand/

Szólj hozzá

marketing hirdetés influencer