2020. jan 29.

Húsgolyók robbantották fel a Facebook-ot

írta: petrapenovac
Húsgolyók robbantották fel a Facebook-ot

nagy.pngHa szemfüles vagy a közösségi médiában, vagy a hírportálok könnyedebb cikkeit is olvasgatod, meglehet, hogy felkaptad a fejed a „Kitört a húsgolyó-háború a Lidl és az Ikea között” és az ehhez hasonló címekre. Valóban mókásan hangzik, és az egyszer biztos, hogy figyelemfelkeltő, de nézzük csak meg, mit is jelent ez, valamint, hogy mit indított el!

Az egész a Lidl Magyarország Facebook-bejegyzésével kezdődött, amely egy új terméküket, a fagyasztott svéd húsgolyót reklámozza, ezzel a szöveggel: „Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató! Ugye nálatok sem hiányozhat mellé a barna mártás és az áfonyalekvár? ;)” Honnan is ismerős ez? Hát persze, az Ikeától és a kis svéd zászlóval ellátott ételétől. Ezzel persze semmi gond, hiszen természetes, hogy egy áruházlánc a termékei reklámozására, újdonságai bemutatására is használja a platformot, azonban ezúttal egyértelmű utalás is olvasható a kiírásban, amely mindenkinek a rendkívül részletes összeszerelési útmutatóiról is híres áruházat juttatta eszébe. Így va_lasz.pngnem is meglepő, hogy az Ikeának is volt egy-két megmosolyogtató szava (egészen pontosan egy kommentje) a poszthoz: „Tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért. ;)” Be kell vallanunk, hogy ez egy rendkívül frappáns reakció volt a lakberendezési áruháztól, hiszen ezzel felhívta magára a figyelmet, saját magának és termékének generált reklámot – ráadásul teljesen organikus úton, hiszen az olvasók azonnal felkapták az ügyet, aminek híre ezáltal nagyon gyorsan kezdett terjedni. Mindezek mellett fontos kiemelni azt is, hogy sem a kiinduló poszt, sem a válasz nem volt támadó hangvételű. Ez abból is látszik, hogy rövid időn belül a Lidl reagált az Ikea kommentjére, egy nagyon kedves válasszal, ami biztos, hogy sokaknak mosolyt csalt az arcára: „Sok jó húsgolyó, kis helyen is elfér ;)” Ez egyértelműen érzékelteti, hogy szó sincs háborúról a két áruház között a húsgolyók terén.

Mondanunk sem kell, hogy rengeteg vállalkozás és márka állt be a sorba az Ikea mögé, ki-ki a maga termékét, szolgáltatását reklámozva, poénosan, a húsgolyó-Svédország tengelyre illesztve. A Kávészünet zenekar számára például saját nevük jött kapóra, a Punnany Massif pedig egyik dalszövegét használta fel viccesen. ke_pernyo_foto_2020-01-29_10_06_23.pngMiért is ötletes ez a húzás? Nos, mint ahogy már említettük, a bejegyzés hatalmas elérést produkált igen rövid időn belül, amire a poszt alatti aktivitásból lehet következtetni. Ez pedig egy szintén méretes reklámfelületet szolgáltatott a cégek számára, akik poénosan és frappánsan bele tudták illeszteni az általuk kínáltakat a folyamatba. A Coca-Cola és a Soproni például az étkezés utáni felfrissülést és a társasági életet megragadva dobta be saját termékét a „játékba”. ke_pernyo_foto_2020-01-29_10_07_21.png

A Telekom és a Vodafone különböző szolgáltatásokat ajánlott, amelyeket a húsgolyóhoz (fasírthoz), illetve a főzéshez kapcsoltak.

ke_pernyo_foto_2020-01-29_10_08_56.png

S ha már Svédországnál járunk, természetesen felbukkant a H&M is, amely szintén svéd voltát hangsúlyozta ki, a Central Dent pedig egy fogászattal kapcsolatos poént sütött el.

ke_pernyo_foto_2020-01-29_10_09_39.png

A Kométa azzal kapcsolódott be, hogy nekik már van ilyen termékük, így ajánló szöveget sem kellett írniuk, a Michelin pedig az utazásra tudott reagálni.

ke_pernyo_foto_2020-01-29_10_10_19.png És nézzünk még egy kis ízelítőt a legtalálóbb hozzászólások közül!

va_logata_s.png

ke_pernyo_foto_2020-01-29_9_32_16.pngÉs természetesen itt sem maradhatott el az elmúlt napok szintén igen felkapott eseménye, a Norbi-ügy, hiszen erre vonatkozóan is érkezett ötletes komment. (Az ezzel kapcsolatos cikkünket itt tudod elolvasni.)

A két kiinduló fél, a Lidl és az Ikea számára ez javíthatja is a róluk kialakított képet, hiszen igazán viccesen, de egyben profi módon kezelték az egész szituációt. Arról nem is beszélve, hogy a reklám a vártnál jobban is bejöhet, hiszen előfordulhat, hogy sokan már csak az összehasonlítás miatt is megveszik mindkét terméket, valamint arról sem szabad megfeledkezni, hogy az Ikea hozzászólása nélkül jóval kevesebben tudnának arról, hogy már a Lidl-ben is van ilyen termék.

A magánemberek is igen lelkesen reagáltak a bejegyzés alatt, sokan hangsúlyozták, hogy feldobta a napjukat az egész esemény, hogy zseniálisnak tartják ezt a marketing-húzást és hogy élvezet olvasni az egész komment-szekciót. Sokan kiemelték azt is, hogy milyen találó módon kezelte a két fél a helyzetet. Kattints ide, ha Te is bele szeretnél olvasni!

Neked melyik reakció tetszik a legjobban?

Szólj hozzá

marketing komment poén