2020. már 02.

Így növeld a közösségi média megtérülését néhány egyszerű lépéssel!

írta: petrapenovac
Így növeld a közösségi média megtérülését néhány egyszerű lépéssel!

pexels-photo-941693.jpegKorábbi cikkünkben már bemutattuk, mi is az az ROI és hogyan kell mérni, most pedig ahhoz szeretnénk tippeket adni, hogyan tudod közösségi média marketinged ROI-ját javítani. Fontos leszögezni, hogy abban az esetben érhető el látványos eredmény, ha tisztában vagy vele, jelenleg hogyan teljesít a befektetések megtérülése.

Nem kérdés, hogy manapság a közösségi média egy rendkívül fontos csatornáját jelenti a marketingnek, egyre növekvő felhasználóbázisával és a lehetőségek folyamatosan bővülő körével. Egy 2019-es felmérés szerint a marketingesek 73%-a gondolja úgy, hogy a közösségi média használata hatékony a vállalkozásukra nézve. A maradék 27%-ból viszont arra lehet következtetni, hogy még mindig sokan vannak, akik nem érik el a kívánt eredményt. Ebben a cikkben mutatunk néhány ötletet, amivel javíthatod befektetéseid megtérülését (ROI) a közösségi média kampányokban, illetve megosztunk pár felmérést, amik segítségével jobban elmélyülhetsz a témában.

Arra koncentrálj, ami a legjobb eredményeket hozza! 

Ha már használsz elemzéseket a mérésekhez, egészen tiszta képet kaphatsz arról, hogy mi is működik legjobban a céged számára az alapján, hogy követőid milyen aktivitást mutatnak bejegyzéseidnél. Ezeket az információkat célszerű arra használni, hogy optimalizáld a tartalom-stratégiád és a közzétételi időrended.

Ezeket figyelembe véve nem kérdés, hogy azokra a stratégiákra kell fókuszálnod, amik a legkedvezőbb eredményeket hozzák teljesítmény és ROI terén. Tegyük fel például, hogy a cikkjeid linkjei sokkal több kattintást hoznak, ha egy hozzájuk passzoló fotó kíséretében osztod meg őket. Ebben az esetben egyértelmű, hogy ezt a stratégiát kell használnod gyakrabban, ha jobb eredményeket szeretnél elérni. 

Vagy képzeld el, hogy rengeteg új követőt nyersz, ha nyereményjátékot indítasz és legtöbben azután is oldalad kedvelői maradnak, hogy a játéknak már vége. Nem is kérdés, hogy ezesetben érdemes lehet bizonyos rendszerességgel ilyen játékot hirdetni, hogy bővíteni tudd közönséged.

Működj együtt influencerekkel!photo-1575439047055-83e6174df3b9.jpeg

Nem túlzás kijelenteni, hogy manapság az influencerek uralják a közösségi médiát. A felhasználók felnéznek rájuk és együtt is éreznek velük sok esetben. Ez befolyásossá teszi őket, hiszen gyakran az ő véleményük alapján dönt úgy egy követő, hogy megvásárol egy terméket, mert úgy gondolja, az adott influencer véleménye sokat számít. Egy korábbi felmérés alapján a megkérdezettek 31%-a vásárolt már meg azért egy terméket, mert egy véleményvezér posztjában látta.

A legkedvezőbb tényező az, hogy a népszerű influencereknek hatalmas követőtáboruk van, gyakran milliós. Ebből kifolyóan megvan az az erejük, hogy javíthatják az online marketing kampányok eredményeit, felpörgethetik a márkák láthatóságát és növelhetik az ROI-t, akár a Te céged esetében is. Sőt, az elsőként említett felmérés szerint a marketingesek 68%-a gondolja úgy, hogy az influencerekkel való együttműködés hatékony volt cégük szempontjából.

Nem kérdés, hogy influencer-marketinggel remek eredményeket lehet elérni, de sosem szabad elfelejteni, hogy csak olyan emberekkel tanácsos együttműködni, akik a Te közönségedre is hatással tudnak lenni. Nem minden véleményvezér megfelelő céged számára, ez természetes. Először is mérd fel, milyen fajta influencerekkel lenne érdemes a partnerség, s ezután keresd fel azokat, akik szóba jöhetnek!

Ha szeretnél még többet megtudni az influencer marketing esetleges veszélyeiről, olvasd el erről szóló cikkünket is!

photo-1524253482453-3fed8d2fe12b.jpegHasználj a közönséged által létrehozott tartalmakat!

A vásárlók bíznak más vásárlókban. A korábban már említett felmérés kimutatta, hogy az emberek sokkal jobban hallgatnak a mások által kifejezett véleményekre, mint a hirdetésekre. A válaszadók 56%-a mondta azt, hogy hajlamosabbak megvenni egy terméket, ha egy korábbi vásárló képén látják. Ez a statisztika megmutatja, milyen erővel bírnak a felhasználók által generált tartalmak a közösségi médiában. Erre alapozva könnyebben elnyerheted vásárlóid bizalmát, ha megosztasz olyan képeket, tartalmakat a termékedről vagy szolgáltatásodról, amelyeket tényleges ügyfelek hoztak létre.

Használhatod akár márkád, vagy az adott termék hashtag-jét is, arra buzdítva vásárlóidat, hogy használják ezeket ők is, amikor termékeidről osztanak meg valamit. Ezzel könnyebben tudod nyomon követni és megosztani az általuk generált tartalmakat. A megosztással a közönségeddel való kapcsolatodat is javíthatod, mivel ezáltal éreztetheted velük, hogy megbecsülöd őket. 

Teremts újból kapcsolatot!

Végül, de nem utolsó sorban, azáltal is növelheted közösségi média marketinged megtérülését, hogy újra bevonod azokat a követőket, akik korábban már mutattak érdeklődést céged iránt, újracélzó hirdetésekkel (retargeting ads). Fókuszálhatsz külön azokra, akik látogatták a honlapod, aktívak voltak egy kampányod során, vagy online vásárlás alkalmával termékeket hagytak a kosarukban, amelyeket végül nem vettek meg. Ha újra felveszed velük a kapcsolatot, könnyen válhatnak a kíváncsi szemlélődőkből vásárlók. Mivel korábban ők már mutattak érdeklődést, valószínűleg ismét mutatnak majd aktivitást egy kis emlékeztető után.

Ne feledd, teljesítményed mérése nélkülözhetetlen! Ezzel a néhány lépéssel könnyen javíthatod a befektetéseid megtérülését a közösségi médiában, meghatározhatod, melyek a leghatékonyabban működő stratégiák számodra és ismét elérheted a korábban már aktív követőidet. S talán a legfontosabb: bevonhatod az embereket a kampányaidba – legyen szó akár influencerekről, akár valós, hétköznapi vásárlókról. Ez hozzájárul a bizalom kiépítéséhez, ami idővel ROI-javulást is eredményezhet.

Számodra melyik tipp működik a legjobban?

Forrás: https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/how-to-improve-your-social-media-marketing-roi/

Szólj hozzá

közösség tipp tippek influencer