Így könnyítsd meg a közösségi média használatát kollégáid számára!
Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 11. rész
Szeretnéd arra ösztönözni kollégáidat, hogy többet posztoljanak a közösségi média oldalakra a vállalkozásoddal kapcsolatban? Nem tudod, hogyan segíthetnél nekik ebben? Cikkünkben ehhez szeretnénk egy kis segítséget nyújtani, néhány egyszerű tippel.
Ismertesd világosan a közösségi média irányvonalakat!
A marketing szakemberek számára a közösségi média felületek olyanok, mint a második otthonuk, de ne felejtsük el, hogy ez nem mindenki számára van így! Éppen ezért nagyon fontos, hogy pontos és érthető irányvonalakat fogalmazz meg a veled dolgozók számára, hogy minél egyszerűbb legyen számukra a közösségi média használata. A munkatársaknak nagy szerepük van abban, hogy vállalkozásod, márkád emberi arcát is megmutasd, közelebb hozd a vásárlóid számára és betekintést nyújts a mindennapokba. Fektess hát egy kis plusz energiát egy összefoglaló, kisokos készítésére, amivel cégedben mindenki számára elérhetővé és érthetővé teszed a közösségi média marketinget! Fontos azt is tisztázni, hogy mik azok, amikről megoszthatnak információkat a munka kapcsán és mik azok, amikről nem.
Hozz létre egyedi, márkádhoz kapcsolódó hashtag-et!
Vezess be egy egyéni hashtag-et, amit csak Te, munkatársaid és a céged körül kialakult közösség használ! Ezzel nem csak a vásárlók, de a cég alkalmazottai által közétett tartalmakat is könnyen tudod monitorozni. Ezzel akár azt is kiszúrhatod, ha valakinek egészen jó érzéke van a tartalmak készítéséhez a kollégák közül. Ráadásul számukra is előnyös, ha egy helyen láthatnak minden bejegyzést, ami a vállalkozáshoz kapcsolódik. Ezeket pedig így könnyen meg lehet osztani a cég profilján is, ezzel ismét megmutatva az emberi oldalt. Ráadásul a hashtag-re kattintva a követők is azonnal láthatják az összes posztot, olvasgathatnak, szemezgethetnek, jobban megismerhetik a márkát.
Mindennapi élet és kulisszatitkok
Az emberek gyakran jobban tudnak azonosulni olyan tartalmakkal, amiket ismerősök, valós személyek tesznek közzé a vállalatok által generált bejegyzésekkel szemben. Ezért fontos olyan posztokra is hangsúlyt fektetni, amik fókuszában nem a márka van, hanem a dolgozók, a csapat, a mindennapi élet és a munkafolyamatok. Bátorítsd kollégáidat arra, hogy akár a közös hashtag-et használva a napi rutinról, vagy éppen kisebb kulisszatitkokról, érdekességekről osszanak meg képeket és videókat! Ezeket a posztokat is közzé lehet tenni a cég profilján, ezzel is színesítve a tartalmakat.
Ezt persze aktualizálni kell a mostani helyzetre: be lehet mutatni az otthoni munka folyamatát, az ezzel kapcsolatos megoldásokat, a megbeszéléseket – bármi olyasmit, ami megmutatja a követők számára, hogy a cég hogyan birkózik meg a jelenlegi kihívásokkal.
A közösségi média már jól bevált eszköznek számít a vásárlókkal való kapcsolattartásban és kommunikációban. És miért is ne vonnád be ebbe a folyamatba a vállalkozásaid dolgozóit is? Hiszen könnyen lehet, hogy az apróbb folyamatokról Ők többet tudnak, mint Te!
Te bevonod kollégáidat a közösségi média marketingbe?