2020. máj 18.

A felhasználók tartalmai még fontosabbá váltak a koronavírus miatt!

írta: Sáringer Viktória
A felhasználók tartalmai még fontosabbá váltak a koronavírus miatt!

ugc5.jpg2020 tavaszán, a koronavírus okozta globális káosz idején hatalmas változások mennek végbe a vásárlói magatartások tekintetében. Nem csak maga a vásárlás változott meg, de az is, hogy az emberek hogyan kommunikálnak a márkákkal, egymással és az újítások nagyban eltérnek az eddig megszokottaktól. A netes rendelések száma megnőtt, az emberek ügyfélszolgálatként használják a közösségi platformokat és ezek napi használati ideje is megemelkedett: A Facebook esetében 27%-kal, a Youtube 15%-kal és a TikTok is 15%-kal. A vásárlók 42%-a gondolja úgy, hogy a mód, ahogy vásárolnak, véglegesen megváltozik.

Mivel a világ nagyrésze karantén alatt áll és otthon kell maradnia, az emberek a digitális világban élik mindennapjaikat. Ez nem csupán az online munkára igaz, de a szórakozás és a vásárlások is az online térben történnek. Ennek hatására pedig sok olyan vállalkozás, cég is belevágott az online értékesítés és reklámozás világába, akik eddig ebből kimaradtak. Így a piac még telítettebb, nehéz érvényesülni. Példaként nem kell messzire tekintenünk, amikor itthon, Magyarországon bezárni kényszerültek nagy számban a különböző profilú üzletek, a szállodák, a vendéglátó egységek, a Facebookot elárasztották a hirdetések, amikben az egyes cégek, márkák arról nyújtottak informálást a felhasználóknak, mi lesz ezután. Valaki csupán azt hirdette ki, hogy bezárnak, mások jótékonykodásukat tették közhírré, megint mások pedig tudatták az emberekkel, hogy milyen módon lehet a kapcsolatot felvenni velük, vásárolni, van-e lehetőség online rendelés leadásra és házhozszállításra. Most, hogy május 4-étől lazultak a szabályozások, a Facebook újból megtelt, azonban ezúttal olyan hirdetésekkel, amik az újranyitásokról szólnak.

ke_p1_4.pngNagyon úgy néz ki jelenleg, hogy a járvány utáni életünk már nem lesz ugyanolyan, mint amilyen előtte volt. És ez igaz az online marketingre is. Mivel több cég is belekóstolt, valószínűleg már nem fognak teljesen hátat fordítani a megismert, számukra új digitális lehetőségeknek, hanem továbbra is aktívak lesznek a közösségi oldalakon.

Hogyan lehet mégis kitűnni a tömegből? Most még eddig sosem látott fontosságúvá vált, hogy valódi, emberi történetek kerüljenek a középpontba.

Miért muszáj változtatni?

Az embereket megviselte a vírus, az intézkedések, sokan elvesztették munkahelyüket, bizonytalanná vált megélhetésük, mindennapjaik teljesen felborultak. Többen is hirtelen kerültek olyan helyzetbe, hogy meg kell fontolniuk, mire költik a pénzüket, jelentéktelenné, feleslegessé váltak egyes dolgok, amik korábban elengedhetetlennek tűntek. Az emberek rájöttek, hogy muszáj spórolniuk, kell, hogy legyen megtakarításuk és meg kell fontolniuk, mire mennyit adnak ki. Ez nagy lépés az eddigi folyamatos, mértéktelen fogyasztáshoz képest. Ráadásul a reklámdömpingnek van egy olyan hatása is, hogy a folyamatos nyomás miatt ellenállóbá válnak az emberek. Vagyis ha minden második Facebook-bejegyzés, ami szembejön velük reklám, akkor még gyorsabban átgörgetnek felette. Minél erőteljesebben támadnak a reklámok, az emberek annál kevésbé fogják komolyan venni őket, egyszerűen kizárják.

ugc3.jpgSzóval minden márkának végig kell gondolnia, hogyan fog változtatni a marketing stratégiáján. Változtatni kell a prioritásokon, elvárásokon, újragondolni, hogyan lehet a leghatékonyabban elérni az embereket és kapcsolatba lépni, kapcsolatot fenntartani a vásárlókkal. Sok márkának is ingataggá vált a költségvetése, ami szintén nehezíti a dolgokat, de azt javasoljuk, ne az emberekkel való kommunikáció legyen az, amin spórolunk. Ugyanis ez az a lehetőség, ami bevonzza az új vásárlókat és visszaszerzi a régi ügyfeleket, ez az, amitől újra sínre kerülhetünk. A közösségi oldalak remek csatornát képeznek a márkák és az emberek között, hiszen rengetegen fent vannak a közösségi platformokon és napi szinten aktívan használják őket.

Ne feledd: nem csak a cégek, influencerek, nagy követőbázisú oldalak és profilok a tartalomgyártók, hanem az átlagfelhasználók is. Ezt érdemes szem előtt tartani és fel is használni marketingtevékenységünk során.

Miért jó ez nekünk?

A felhasználók által gyártott tartalmak megosztásával nem csupán pozitív visszajelzést adunk követőinknek, hogy látjuk és értékeljük a márkánkkal kapcsolatban létrehozott bejegyzéseiket, de egyben egy emberközeli, barátságos, bizalmas légkört is létrehozunk. Vannak, akik számára meggyőzőbb egy átlagos felhasználó pozitív véleménye egy termékről, mintha egy influencer hirdetné. ugc2.jpgEz hasonló, mint az árösszehasonlító portálok, ahol anonim módon véleményeket lehet hagyni. Az átlagos felhasználóknak, anonim véleményezőknek nincs oka valótlant állítani, ők biztosan saját, személyes tapasztalatukat osztják meg. Ellenben mivel az influencerek pénzt vagy ingyen terméket kapnak egy-egy reklámért, a felhasználók bizalmatlanabbul állnak hozzájuk. Persze sok őszinte, hiteles influencer is létezik, akik csak olyan termékeket reklámoznak, amik valóban beváltak, de sajnos mivel ez nem mindenkire igaz, így a megítélés nem teljesen egységes.

A felhasználók által kreált tartalmak segíthetnek a bizalom építésében a felhasználókkal, bizonyítékul szolgálhatnak az elégedett vásárlókról, akik szívesen megosztják pozitív tapasztalataikat az érdeklődőkkel.

ugc4.jpgAz emberek 87%-a állítja, hogy a közösségi média posztok segítenek nekik eldönteni, hogy mit vegyenek meg és 56% támaszkodik az online értékelésekre, míg csupán 16% részesíti előnyben a termékleírást és a professzionális fotókat. Napjaink vásárlói már nem feltétlen ösztönből vásárolnak, hirtelen impulzusból, hogy csak minél gyorsabban túl legyenek rajta. Sokan már eddig is nagyon tudatos és megfontolt vásárlók voltak, akik akár több forrásból is utánajártak egy-egy terméknek vagy szolgáltatásnak, hogy ár-érték arányban a legjobbat válasszák ki. A koronavírus okozta pénzügyi problémák után valószínűsíthető, hogy még többen lesznek, akik csak alapos utánajárás után adnak ki pénzt, főleg, amennyiben nagyobb összegről van szó. Az emberek hosszútávú befektetést akarnak majd, olyan termékeket, amik a legkedvezőbb áron a legtöbbet nyújtják számukra. Ebben pedig nagy szerepe van annak is, ki ajánlja a terméket. És nincs is jobb reklám, mintha valódi vásárlók nyilatkoznak pozitívan, akiknek az igényei hasonlók az átlagos felhasználókéhoz: jó áron, jó terméket szeretnének.

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/why-user-generated-content-should-be-at-the-heart-of-marketers-post-covid/577063/

Szólj hozzá

tartalom vásárlás Facebook koronavírus