2020. jún 09.

A közösségi média előnyei a kisvállalkozásoknak

írta: petrapenovac
A közösségi média előnyei a kisvállalkozásoknak

pexels-photo-684385.jpegMég nem győzött meg a közösségi média? Nem vagy benne biztos, hogy vállalkozásodnak megérné-e belevágni? Nem tudod, milyen előnyei is vannak a kisvállalkozásokra nézve? Ezek a gondolatok biztosan sokak fejében felmerülnek, amikor azt mérlegelik, hogy érdemes lenne-e egy üzleti közösségi média profil létrehozása a cégük számára. Ne felejtsük el azonban, hogy ezeknek az oldalaknak több milliárd felhasználója van összesen, így a potenciális vásárlók nagy valószínűséggel elérhetők online. Éppen ezért a kis cégek számára is érdemes fontolóra venni, hogy belevágjanak. Hoztunk néhány példát, amik a közösségi oldalak hasznát mutatják be.

Növelhetik az érdeklődést márkád iránt

A Social Media Examiner egy korábbi felmérése szerint a kisvállalkozások több, mint 65%-a azért van jelen a közösségi médiában, hogy növeljék az érdeklődést márkájuk iránt. A közösségi média oldalak célozható hirdetései pedig éppen azt a célt szolgálják, hogy eljuttathassuk a hírünket olyanokhoz, akikről úgy gondoljuk, hogy érdeklődhetnek termékeink iránt. 

Javíthatják cégünk pozícióját a keresési eredmények között

A közösségi média oldal népszerűsége bizony komolyan befolyásolhatja, hogy a különböző keresőmotorok találatai között hányadik helyen is bukkan fel a cégünk. Arról nem is beszélve, hogy egy sikeres social media profillal több weboldallátogatót is lehet vonzani, ami pedig szintén dobhat a helyezésen.

Növelhetik a honlap forgalmát

Az előző ponthoz kapcsolva: a közösségi oldalakat kiválóan lehet használni arra is, hogy honlapunk, webshopunk forgalmát kicsit felélénkítsük. A korábban említett felmérés azt az eredményt mutatja, hogy ez komoly motiváció a cégeknek, mivel 78%-uk valóban használja is a közösségi oldalak erre a célra. Organikus elérésekkel főleg olyanokat lehet a honlapra terelni, akik elve követik a profilunkat. Ha ezt a közösséget bővíteni szeretnénk, akkor érdemes lehet egy kis hirdetéssel is rásegíteni a dologra.

Fokozhatják a megtérülést

A honlapra látogatók számának növekedése még csak fél siker. Akkor ér célba a marketingstratégia, ha az érdeklődők el is kötelezik magukat a termék vagy szolgáltatás iránt: tehát vásárolnak, feliratkoznak, stb. Ennek elérésére az úgynevezett call-to-action-öket (felhívásokat) szokás használni, amivel éppen a korábban kiemelt tevékenységek valamelyikére ösztönözhetjük az érdeklődőket. Ha ez megtörténik, akkor térül meg igazán az adott közösségi média tevékenység (pl. hirdetés).

Segíthetnek a versenytársak feltérképezésében

Tudsz olyan tiédhez hasonló cégeket, akik már aktívak a közösségi médiában? Akkor bizony ők komoly előnyökhöz is juthatnak! Az emberek szívesen tájékozódnak a közösségi felületeken a különböző márkákról, így ha céged nem jelenik ott meg, értékes érdeklődőket veszthet. Ráadásul az aktív jelenléttel a versenytársakat is szemmel tarthatod. Figyelheted, miket osztanak meg, milyen reakciókat váltanak ki a követőikből, mi az, amit jól, vagy éppen kevésbé jól csinálnak. Lemásolni persze senkit sem ajánlatos, de tanulni remekül lehet belőle.

Segíthetnek közösséget építeni

pexels-photo-609771.jpegA közösségi oldalak persze nagy segítséget nyújthatnak az eladások növelésében, de nem ez az egyetlen kiemelkedő oldaluk. Kiválóan használhatók közösségépítésre – ez nem meglepő a nevük után, ugye? Egyszerűen lehet kapcsolatot tartani a követőkkel, akik közvetlenül feltehetik kérdéseiket, hagyhatnak észrevételeket és véleményezhetnek is. Az ezekre kapott válaszok és reakciók pedig pozitív érzéseket kelthetnek bennük a céggel kapcsolatban, ami pedig növelheti az elköteleződésüket a márka iránt. Törekedj arra, hogy a közvetített üzenet mindig őszinte és egyedi legyen, ez sokat számít a közösségépítésben!

Növelhetik a tudatosságot márkád iránt

Az emberek gyakran az ismertet, a jól beváltat szeretik megvásárolni. A kevésbé ismert termékeknek ezért fel kell törniük, minél nagyobb ismeretséget kell szerezniük maguknak. A közösségi média erre ideális, mivel a célzásokkal éppen ezt érhetjük el: olyan emberekkel ismertethetjük meg termékeinket, akik még nem hallottak róla, de beleillenek célközönségünkbe. Egyedi, kiemelkedő tartalmakkal például ügyesen lehet növelni a márka iránti tudatosságot, hiszen ezek felkeltik az emberek érdeklődését és nagy valószínűséggel megmaradnak bennük. Az is jó ötlet lehet, ha a fotókon elhelyezed a logót, amit néhány alkalom után már megjegyeznek az emberek és márkádhoz is kötik.

Cikkünkben csupán néhány előnyét mutattuk be a különböző közösségi oldalaknak. Az elérendő célok minden cég esetében változnak, így részletes feltérképezés szükséges, mellyel felmérheted, egy adott közösségi oldal miket is tud nyújtani vállalkozásod számára. Lehet, hogy valamelyik platform egyáltalán nem működik Neked, mert célközönséged nem aktív rajta, de a számtalan felület között szinte mindenki talál az elképzeléseinek megfelelőt.

Te mikor vágsz bele a közösségi médiába? 

Forrás: https://www.postplanner.com/blog/ways-to-use-social-media-to-grow-your-small-business

Szólj hozzá

közösség verseny honlap vállalkozás márka