2020. jún 24.

Így használd a Facebook csoportokat üzleti célokra

írta: petrapenovac
Így használd a Facebook csoportokat üzleti célokra

pexels-photo-1595391.jpegA Facebook marketing szempontból egyik kevésbé kihasznált lehetősége a csoportok használata, pedig közösségépítés szempontjából remek lehetőségeket rejtenek. A 2018-as algoritmusfrissítés eredményeként a felület azokat a bejegyzéseket részesíti előnyben, amik beszélgetéseket indítanak be és jelentős interakciót generálnak – beleértve a csoportok tartalmait is. Ha eddig még nem vágtál bele, Neked is érdemes lehet kipróbálnod, hiszen a kisebb közösségekben gyakran jobban célba érnek az üzenetek. Főleg, ha ezek a csoportok egy adott téma, érdeklődés köré szerveződnek.

Mi a különbség a Facebook üzleti oldal és a csoport között?

Korábbi cikkünkben már részletesen bemutattuk, mik is a különböző Facebook-felületek jellemzői, így ezt most csak röviden szeretnénk összefoglalni. A Facebook üzleti oldalak lényegében ugyanazt a célt szolgálják, mint a személyes profilok: információkat, tartalmakat oszthatsz meg a követőiddel, ismerőseiddel, és ezeket bárki megtekintheti. A csoportok pedig azt a célt szolgálják, hogy a rajongóid, márkád iránt érdeklődők összegyűlhessenek, megvitathassák egymással tapasztalataikat és szabadon kifejthessék véleményüket, ezáltal is többet megtudva cégedről.

A Facebook csoportok előnyei üzleti szemszögből

A csoportok először is egy közvetlenebb összeköttetést jelentenek a követőkkel, mint az üzleti oldalak. Az emberek itt kedvtelésből gyűlnek össze, a szabadidejükben, így valószínűleg a hangnem is sokkal közvetlenebb és kötetlenebb. Ez pedig Neked is remek lehetőséget nyújt arra, hogy őszinte visszajelzéseket szerezz.

A csoportok segítségével a kapcsolatok is mélyíthetők. A közösséghez tartozás érzése eleve szorosabbá teszi a tagok közötti összeköttetést, ebbe pedig Te is bekapcsolódhatsz. Az emberek mindig pozitívan értékelik, ha szeretett márkájuk személyesebb, emberi oldalát is megismerhetik. Ez a hűséges és elkötelezett vásárlókkal való kapcsolatépítés helye!

A csoportok segítségével növelheted bejegyzéseid organikus elérését is. Ha a csoportban közzétett tartalmak iránt magas az elköteleződés, az algoritmus ezt a csoporton kívül is pozitívan fogja felhasználni. 

A csoportok típusai

A csoport láthatóságával kapcsolatban három különböző beállítás közül választhatsz, amit idő közben meg lehet változtatni. 

Nyilvános – A nyilvános csoportokban közzétett tartalmakat, illetve a tagokat és moderátorokat bárki láthatja, a csoporton kívül is. Bárki csatlakozhat anélkül, hogy Neked jóvá kellene hagyni az új tagokat. Ezt pozitívumként és negatívumként is lehet értékelni, hiszen ha bárki beléphet, akkor akár olyanok is csatlakozhatnak, akik nem megfelelő tartalmakat és kommenteket osztanak meg. Ezért érdemes fokozottan rajta tartani a szemed a csoporton, ha nyilvánosra állítod. 

pexels-photo-164425.jpegZárt – A zárt csoportok ugyanúgy megtalálhatók a keresési eredmények között, mint a nyilvánosak, de a belépést jóvá kell hagyni a moderátornak. Csak a tagok láthatják a többi tagot, illetve a közzétett tartalmakat, az adminisztrátorokat és a moderátorokat pedig bárki. Üzleti szempontból ez talán jobb megoldást jelent, mint a teljesen nyílt csoport, mivel azért van némi kontroll a tartalmak és a tagok fölött.

Titkos – A titkos csoportok már a keresési eredmények között sem jelennek meg, teljesen rejtettek a kívülállók előtt. Éppen ezért külön meghívó kell hozzá, hogy valaki csatlakozhasson. Üzleti szempontból ez talán már kicsit túlságosan is szabályozott, hiszen az új tagok meghívása időigényes lehet, továbbá a potenciális érdeklődők felkutatása is macerás lehet. 

Így hozz létre csoportot

Egy üzleti oldal 200 különböző csoportot működtethet egyszerre, így a határ a csillagos ég! A Facebook kezdőoldalon bal oldalt válaszd ki az Oldalak menüpontot, a felső vízszintes menüsorban pedig a Csoportok ikont, majd a bal oldalon az Új csoport létrehozása lehetőséget. Érdemes már rögtön az elején elkezdeni bejegyzéseket is közzétenni, akkor is, ha még csak néhány tag van.

ke_pernyo_foto_2020-06-09_19_07_09.png

ke_pernyo_foto_2020-06-09_19_07_23_1.png

ke_pernyo_foto_2020-06-09_19_08_56_1.png

A csoportokban rejlő lehetőségek

A csoportok lényegében úgy funkcionálnak, mint a klubok, azonban remekül használhatók üzleti és marketing célokra is. Ha egy vásárlónak kérdése van, vagy segítségre van szüksége, itt egy egész közösség várja, ami hasonló érdeklődésű tagokból áll. Ráadásul Te is ott vagy, közvetlenül a cégtől, így tényleg bátran felteheti a kérdéseit. Ezen felül pedig a tagok egymással is szorosabbra fűzhetik a kapcsolatot, hiszen a közös beszédtéma adott.

Ha visszajelzésekről van szó, a csoportokban biztosan bőven lesz belőlük. A szabad tapasztalat- és információcsere a tagok között nagyon sok adattal szolgálhat Neked arról, hogyan is használják termékeidet a vásárlók, vagy milyen élményeik vannak szolgáltatásoddal kapcsolatban.

Tippek a sikeres csoportok működtetéséhez

Először is legyen egy tiszta, pontos elképzelésed arról, hogy mire is szeretnéd használni a csoportot: visszajelzések szerzésére, ügyfélszolgálatra, stb. Ügyelj rá, hogy mindig tisztában legyél az eseményekkel, folyj bele Te is a beszélgetésekbe, de ne túlságosan! Hagyd, hogy a csoporttagok egymás közötti kommunikációja legyen a meghatározó! A tartalmak rendszeresen jelenjenek meg, ne legyenek nagy kihagyások, de ne is áraszd el a tagokat rövid időn belül túl sok új poszttal – legyen meg az egyensúly, pont mint az üzleti oldalad esetében.

Figyeld a tagok aktivitását, amiből kiszűrheted, mikor is vannak az aktívabb időszakok a csoportban. Adj a tagoknak érdekes, egyedi tartalmakat! Nyilván azért vannak itt, mert valami különlegesre vágynak, amit az üzleti oldaladon nem kapnak meg. Készíts egyedülálló posztokat csak a csoport számára, például betekintés videókat, interjúkat, kulisszatitok fotókat, amikkel valóban különlegessé teheted számukra a tagság élményét. És a legfontosabb: soha ne hagyd magára a csoportot a létrehozás után! Maradjon aktív és tartós a jelenléted, olyan mértékben, ahogy a tagod azt igénylik. 

Te mikor vágsz bele a Facebook csoportok működtetésébe?

Forrás: https://blog.hootsuite.com/facebook-groups-business/

Szólj hozzá

marketing közösség ügyfélszolgálat csoport ügyfél közösségi média