2020. jún 26.

Miért akar mindenki influencer lenni?

írta: K.Klarissza
Miért akar mindenki influencer lenni?

influencer-4492841_1280.jpgA fiatalok azt a szabadságot szeretnék az életükbe, ami lehetővé teszi, hogy bármikor változtathassanak. Természetesen nem véletlen az sem, hogy a rugalmas, digitális foglalkozások felé mozdulnak el. Az egyik ilyen új foglalkozás pedig az influencer – az a személy, aki tulajdonképpen az egész életét az online tartalmak készítésére fordítja. Vizsgáljuk meg, hogy miért fekteti egyre több ember idejét és forrásait közösségi média fiókjaiba és online jelenlétébe!

1. Már influencerek vagyunk, csak más értelemben

Az influencer szakma teljesen eltér attól, mint egy bármilyen más területen lévő munkavállalás. Elsősorban azért, mert a legtöbb ember szintén végzi azokat a tevékenységeket, amiket egy influencer nap mint nap tesz. Frissítjük profiljainkat, képeket és cikkeket teszünk közzé, tartjuk a kapcsolatot követőinkkel – ugyanúgy, mint az online világ csillagai. És egyre nehezebb ezeket a tevékenységeket kihagyni az életünkből. Ha elhanyagoljuk a közösségi platformjainkat, akár el is tévedhetünk az internet zajában.

Ha elhanyagolod a közösségi média platformjaidat, tulajdonképpen leválasztod magad a világ többi részétől. Modern világunkban az internet a kommunikáció helye. Az emberek online találkoznak és ismerik meg egymást. A közzétett posztok és fotók segítenek másoknak beszélgetést kezdeményezni. Ma már ott tartunk, hogy az online jelenlét hiánya félreértéseket válthat ki, megfoszthatja az illetőt létfontosságú kapcsolatoktól, és új emberekkel való találkozásoktól. Ez igaz akár magánemberek, akár vállalatok jelenlétét vizsgáljuk az online térben. Hiszen cégünk esetében egy nagy előny, hogy sok embert elérve tudjuk megosztani szakértelmünket és bizonyíthatjuk hitelességünket. Persze az éremnek két oldala van, hiszen amit közzéteszel online, akár karrieredre is negatív hatással lehet – különösen, ha digitális területen tevékenykedsz.

2. Fokozatosan válhat a fő munkáddá

A küszöb, amelyet át kell lépnünk a szponzorált tartalmak eléréséhez alacsony – és egyre alacsonyabb. A követők pontos száma nem olyan fontos, mint az online jelenlét fenntartása és a körülötted lévők befolyásolása. Manapság a márkák egyre kisebb és kisebb közösségeket keresnek.

A nano-influencereknek 1000 alatti követőszámmal rendelkeznek. Ők azok, akik hozzáférést biztosítanak a résközönséget kereső hirdetők számára. Az ilyen követőszámból nyilván nem lehet megélni, de egy jó lehetőség a hitelesség növelésére, miközben a követőszám emelkedik.

A mikro-influencerek 10-50 ezer fős követőtáborral rendelkeznek. Ők azok, akik már annyit keresnek ezzel a tevékenységgel, hogy kiléphetnek a munkahelyükről és fő bevételi forrásukká válhat az influencerkedés. Az ilyen számokkal bíró profilok már elkötelezettséget igényelnek, így egyre időigényesebbé is válik a minőségi tartalom elérése. Ezt a fajta munkát nem lehet „könnyűnek” nevezni, de idővel kifizetődik.

A rendszeresen tartalmakat megosztó influencerek több millió követővel is rendelkezhetnek – ilyen számú követőik ma a világsztároknak vannak. Élvezik a híresség státuszt, hatalmas hirdetési megállapodásokat kötnek a legnépszerűbb márkákkal. A növekvő követőszámok és a kitartó hozzáállás egy szépen és viszonylag gyorsan bejárható utat eredményez a kávéd kifizetésétől egészen a házad megvételéig. Nem kell félned a pénzügyi problémáktól.

3. Esély a változásra

Ha rendszeresen tartalmakat hozol létre, cikkeket írsz és kapcsolatba lépsz a követőiddel, ez már bizonyos szempontból influencerré tesz Téged, még akkor is, ha nem rendelkezel több ezer követővel. Az egyetlen valódi különbség az influencer és a szokásos Instagram-felhasználó között az, hogy az előbbi megélhetésért használja közösségi platformját. És ahhoz, hogy pénzt kereshess a közösségi médiában, nem kell sokat feláldoznod, miközben arra vársz, hogy online követőid száma növekedjen. A posztok közzététele alapvetően ingyenes. Csak annyit kell tenni, hogy komolyan veszed, és viszonylag kevés idővel és erőfeszítéssel elkezdhetsz pénzt keresni.

Te mit gondolsz az influencer szakmáról?

 

Forrás: https://medium.com/@mnfst/why-do-people-want-to-be-influencers-bf1c6b42b36f

Szólj hozzá

munka instagram influencer Instagram