Így szerezz érdeklődőket a blogod segítségével!
Az online térben többféle módon is szerezhetsz érdeklődőket, potenciális vásárlókat céged számára: többek között e-mail marketinggel, közösségi média marketinggel, illetve tartalommarketinggel is. Most az utóbbira helyezzük a hangsúlyt, méghozzá ezen belül a blogokra. Bizony, a blogoknak kiemelt szerepük lehet abban, hogy minél több érdeklődőt szerezz a márkádnak, csak ügyesen kell használni őket! Mutatunk néhány indokot, hogy miért is érdemes Neked is kipróbálnod.
Először is, a blogok segítenek abban, hogy eleve targetált személyek érkezzenek a weboldaladra vagy webshopodra. Ez alatt azt értjük, hogy aki olvasóként a blogra tévedt, az valószínűleg mutat már némi érdeklődést a terméked vagy szolgáltatásod iránt, hiszen úgy döntött, hogy szeretne olvasni róla. Egy kis nézelődés, információgyűjtés után pedig a látogató jó eséllyel kattintani is fog, hogy a termékeket is láthassa.
Egy jó bloggal ráadásul reklámozhatod is a vállalkozásod, hiszen sokaknak vonzóbb az, ha nem közvetlenül a terméket hirdeted, hanem valamilyen tartalmat mutatsz meg az érdeklődőknek, amin keresztül kicsit megismerhetnek és eldönthetik, hogy szeretnének-e körülnézni a webshopban is. Ezen felül pedig egy jó blog abban is segít, hogy visszatérő látogatókat szerezz – ehhez persze az kell, hogy rendszeresen jelenjenek meg friss tartalmak az oldalon.
A blog bizonyos értelemben értéket is közvetít az olvasók felé – és ha ezt a látogató is érzékeli, nagyobb eséllyel dönt a vásárlás mellett. Persze nem csak vásárlás lehet a cél, lehet akár hírlevélfeliratkozás is, bármi, ami az adott személy érdeklődését fejezi ki. Ezek eléréséhez hasznos lehet Call-to-action-öket, felhívásokat használnod, amikkel a figyelmet a kívánt tevékenységre irányíthatod.
A blogok használata hosszú távú stratégia részét is képezheti, ráadásul rendkívül költséghatékonyak! Egyetlen frappáns, népszerű blogcikk akár hónapokon, sőt éveken keresztül hozhatja az érdeklődőket a honlapra – ehhez persze az kell, hogy olyan témát érintsen, ami időszaktól függetlenül is releváns maradhat. Egy igazán jó cikk még évek múltán is előkelő helyen jelenhet meg a keresési eredmények között például Google-ön, így hosszú távon is gondoskodhat arról, hogy az érdeklődők eljussanak az oldaladra. Ezeket a cikkeket érdemes időről időre frissíteni, hogy naprakészek maradjanak, de az alap tartalmon igazából nem szükséges változtatni.
A felsoroltak alapján jól látható, hogyan is segíthet egy jó szakmai blog abban, hogy a kíváncsi olvasókat tényleges érdeklődőkké, esetleg vásárlókká alakítsa. Ügyelj rá, hogy érdekes, igényes és hosszú távon aktuális témákat dolgozz fel a blogodon, hiszen mindez egy pluszt ad céged profiljához, ami akár döntő tényező is lehet a vásárlók mérlegelése során.
Neked van már szakmai blogod?