2020. sze 09.

Te már megbarátkoztál az új dizájnnal a Fb-on?

írta: petrapenovac
Te már megbarátkoztál az új dizájnnal a Fb-on?

ke_pernyo_foto_2020-09-07_10_02_00.pngBiztosan láttad már, hogy az elmúlt hetekben az új Facebook design-tól volt hangos a közösségi média. Sokan üdvözölték az újítást, viszont szép számban akadtak bírálói is, mivel azért eléggé különbözik az eddig megszokott kinézettől. Minden újításban vadiúj lehetőségek is rejtőznek, így nem érdemes teljesen elzárkózni ettől az új design-tól. Ráadásul ez már nem visszacsinálható, szeptembertől csak az új kinézet marad velünk. Így nincs is más lehetőségünk, mint megszoknunk és megszeretnünk. Nézzük meg, miben is újított a közösségi oldal a korábbi felülethez képest!

ke_pernyo_foto_2020-09-07_10_20_56.pngAz első és leginkább szembetűnő változás az a megszokott kék szín hiánya. Szinte a teljes felület fehérré és szürkévé változott, a Facebook ikonikus kék színe már csak a logóban látható, illetve az ikonok esetében akkor, ha rájuk kattintunk vagy értesítésünk érkezik. Ráadásul ez a kék nem a megszokott régi kék, hanem egy világosabb, más tónusú szín.

Az elrendezés nem változott drasztikusan, legalább is ami a tájolást jelenti. A menüsör maradt a bal oldalon, a chat-et jobbra találjuk, a Hírfolyamot pedig középen. Átalakult viszont a méretezés, a korábbi design-hoz képest jóval nagyobb gombokat és ikonokat kaptunk, valamint jobban ki is tölti a felület a képernyőnket, kevesebb maradt az üres hely. A nevek és menüpontok szövege is nagyobb lett, így mindent egybevetve egy ténylegesen „nagyított” felület érzetét kelti az új kinézet.

Bizonyos szekciók azonban helyet cseréltek, illetve újak is megjelentek. Rögtön a lap tetején egy új menüsor kapott helyet, a csoportokkal, a Marketplace-szel és a Watch funkcióval. Ezek alatt most a Történeteket láthatjuk, majd a bejegyzés írására szolgáló box-ot, ezt követően pedig a Szobákat. Ezek sorrendje tehát teljesen felcserélődött a korábbi elrendezéshez képest.

ke_pernyo_foto_2020-09-07_10_25_07_1.png

Az előző layout sem volt kimondottan szögletes, viszont ez a mostani sokkal inkább kelti a lekerekítettség érzetét. Minden keret, mező és gomb ovális lett, szinte nem is találkozunk már igazán „sarkos” elemekkel. Sőt, még maga a Facebook-logó is egy kerek design-t kapott.

A kinézeten túl nézzük meg azt is, hogy milyen új funkciók, működésbeli különbségek figyelhetők meg!

Sebesség

pexels-photo-248747.jpegAz egyik legfontosabb jellemzője az új layout-nak az, hogy gyorsabban töltődik, mint az elődje. Ez pedig tagadhatatlanul egy vonzó tulajdonság! Az asztali felület mellett egyébként a mobilos verzió is gyorsabban hozza be a tartalmakat. Ennek az „újításnak” tehát azok is örülhetnek, akiknek még nem sikerült megbarátkozniuk az új design-nal.

Shops

Az új kinézettel új funkciók is érkeztek, amik közül a legtöbb figyelmet a Shops kapta. Ez lényegében azt teszi lehetővé a felhasználók számára, hogy a felület, az alkalmazás elhagyása nélkül vásárolhassanak meg termékeket közvetlenül a cégektől. Tehát ez nem összekeverendő a Marketplace-szel, ahol a felhasználók tölthetik fel eladásra kínált dolgaikat. Itt kifejezetten a vállalkozások hozhatják létre katalógusukat, mintha egy webshop lenne, csak éppen teljesen a Facebook felületén belül. Ez egy olyan újítás, ami egyértelműen a felhasználók kényelmét szolgálja, közben pedig a cégeknek is kedvez.

A Shops-ról már írtunk korábban, bemutattuk ezt az új lehetőséget, így ha többet szeretnél róla megtudni, kattints IDE.

Dark mode

A dark mode nem teljesen új jelenség, a Facebook-on azonban még csak most vált elérhetővé. Mobilos szoftverek (például az iOS) már korábban is bevezették ezt az opciót, hogy ezzel is enyhítsék a szem terhelését, főleg az esti órákban, amikor már kevesebb fény vesz minket körül. A képernyő sötétebbre állításával pihentetőbb a mobil- és számítógéphasználat, ráadásul az elalvás is könnyebbé válik. A Facebook újítása abban rejlik, hogy nem csak mobilon, hanem a az asztali verzión is elérhető a dark mode, így már számítógépen is sötétebbre állíthatjuk a felületet.

ke_pernyo_foto_2020-09-07_10_08_14.png

Sokan panaszkodnak az új kinézet miatt. Van, akik számára nem egyértelműek az új ikonok, túl bonyolult lett egyes funkciók elérése és olyan is akad, aki szerint a design olyan, mintha egy mobil kinézetet asztali felületre szabtak volna. Nem tagadjuk, hogy minden újítással sok hiba is érkezik, ám ezeket idővel lehet orvosolni. Persze, nem minden működik egyből tökéletesen, de a kellemetlenségek kiküszöbölése és némi megszokási idő után nagy eséllyel az új felület is beilleszkedik majd a mindennapjainkba.

Ha számodra is sok fejtörést okoz az új kinézet és még nem vagy teljesen magabiztos a használatában és megnéznéd működés közben, hogy mi mit tapasztaltunk, milyen trükköket ajánlunk Neked a könnyebb megszokás érdekében, tarts velünk!

 

Források:

https://www.youtube.com/watch?v=DOu3QtgFhCA

https://gizmodo.com/facebook-is-switching-over-to-its-new-design-next-month-1844801595

Szólj hozzá

design újdonság 2020 oldaldizájn