2020. sze 13.

Influencerekkel a közösségi média mentes napokért?

írta: Sáringer Viktória
Influencerekkel a közösségi média mentes napokért?

detox_day_2.PNGElsőre kicsit furcsán hangozhat, hogy miért kampányolnak influencerek azért, hogy az emberek kevesebb időt töltsenek a képernyők előtt, hiszen számukra az elérés, reakció, aktivitás a siker kulcsa. Azonban ettől még egy komoly, társadalmunk egészét érintő probléma a digitális eszközökhöz, online világhoz tartozó függőség, a túl sok közösségi médián töltött óra. És ez ellen igenis tenni kell, fel kell hívni az emberek figyelmét a digitális világ veszélyeire, a túlzó felhasználás következményeire, ugyanis sokan nem veszik komolyan ezt a problémát. (Kép forrása: Zoe Sugg, Instagram)

Ezúttal egy nagyszerű kezdeményezést, kampány mutatnánk be, amely az Egyesült Királyságban összekötötte a digitális világ és a mentális egészség fogalmát, feltárta az érdeklődők előtt, miben rejlik ez a kapcsolat és promótálta a Digitális Detox nap eljöttét, melyet szeptember 5-én tartottak.

Ha még nem olvastad ennek a napnak apropóján megjelent cikkünket, melyben valós indokokat mutatunk, miért is szükséges a detox, kattints IDE!

A kampány arca és egyben egyik ötletgazdája a brit bloggerből népszerűvé vált vlogger, Youtuber és a mentális egészség témában rendkívül aktív Zoe Sugg, aki Instagram oldalán 9,1 millió követőt tudhat magáénak, két YouTube csatornája közül egyik 4,8 millió feliratkozóval büszkélkedhet, míg a másikon 11,2 millióan követik.

 

A kampány szervezésében részt vett még a népszerű kozmetikai márka, a Lush és az I Am Whole a Spirit Studios UK-nek és Jordan F. Stephensnek hála. A projekt középpontjában az állt, hogy minél szélesebb körben elterjedjen a tudás, hogy a közösségi média hogyan hat mentális egészségünkre és milyen módon tudja negatívan befolyásolni életünket.

Ahogy mindig hangsúlyozzuk, a közösségi médiának számtalan előnye van, de egy ideje már mintha kicsit kicsúszott volna a kezünkből az irányítás és teljesen átvette volna a hatalmat. Csak megállás nélkül görgetünk, pötyögünk, nézünk, lapozunk, feltöltünk és így tovább. És megjelenik az is, hogy folyamatosan hasonlítgatjuk magunkat, elítélünk másokat, negativitást látunk az utálkozó kommentekből vagy akár mi magunk is részesévé válunk ennek és rosszindulatú megjegyzéseket hagyunk, konfliktusba, vitába keverünk számunkra ismeretlen emberekkel egy véleménykülönbözet miatt, zaklatás áldozatai lehetünk az online térben, megfeledkezhetünk arról, hogy megfelelően elhatároljuk privát szféránkat és ne osszunk meg mindent online, hogy elég időt töltsünk szeretteinkkel a való életben is.

És a közösségi média negatív oldala bizony rossz hatással lehet ránk, ha nem tudunk mértéket tartani és eldönteni, hogy mikor van itt az ideje a kilépésnek. Okozhat szorongást, depressziót, alvásproblémákat, magányosságot, az önbecsülés csökkenését. És nem csupán az átlagembereknek, de az influencereknek is. Néha azt gondoljuk, hogy a véleményvezérek, celebritások élete tökéletes, hiszen ezt a látszatot mutatják nekünk, azonban ez persze a legtöbbször azért nem így van. Ők is ugyanúgy érzékelhetik a közösségi oldalak negatív hatásait és egy nagyon jó kezdeményezés, hogy felhívják a figyelmet erre, saját tapasztalataikra, hiszen nagy platformmal rendelkeznek és sok emberhez jut el az üzenetük.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Zoë Sugg (@zoesugg) által megosztott bejegyzés,

A kampányra a figyelmet felhívva a Lush céggel közösen Zoe Sugg egy fürdőbombát is létrehozott, melynek az eladásaiból keletkezett bevételt jótékony, a kampányhoz kapcsolódó célokra fordítják. És egyébként az sem véletlen, hogy egy fürdőbombáról van szó, hiszen az influencer már évek óta nyilvánosan felvállalja, hogy szorongás esetén milyen sokat segítenek neki ezek a kellemes illatú termékek, melyek elősegítik a fürdés közbeni relaxációt.

detoxday.PNG

(Forrás: Zoe Sugg, YouTube)

Instagram-csatornáján több IGTV-videó is megjelent, melyben különböző topikokat tárgyalnak, melyek a közösségi média mentális egészségre való hatásához kapcsolódnak.

detox_day.PNG

(Forrás: Zoe Sugg, Instagram)

Ilyen témák például, ahol szóbakerül, hogy milyen határokat tanácsos felállítani a közösségi médiában és a digitális eszközök használatát illetően, a cyberbullying, a szorongás, az emberi kapcsolatok és a testképhez kapcsolódó gondolatok.

A videók mindegyikének nézettsége 230 ezer felett van, a legsikeresebbet pedig már félmillióan látták és egy weboldalt is létrehoztak a kampányhoz. A résztvevőket pedig arra biztatták, hogy kezükre rajzolják fel a kampány jelét és posztolják #digitaldetoxday hashtag-gel. Az Instagramon már több, mint 6 200 bejegyzés jelent meg ezzel a keresőcímkével.

Ha Téged is érdekel a Digitális Detox témaköre, irány weboldalunk, ahol többféle segítséget is találhatsz: http://digitalisdetox.com/

Források:

https://www.digitaldetoxday.org/

https://www.instagram.com/zoesugg/

https://hu.lush.com/article/mi-az-digital-detox-day

https://uk.lush.com/products/bath-bombs/irl

Szólj hozzá

youtube függőség függés negativitás instagram cyberbullying influencer Instagram digitális detox