2020. sze 30.

Lejárt a hashtag-ek ideje?

írta: petrapenovac
Lejárt a hashtag-ek ideje?

photo-1577634667308-ee53b03ee1c9.jpegA hashtagek már 13 éve vannak velünk. Nem is gondoltad volna, ugye? Ez idő alatt nem csak az átlagfelhasználók szokásainak, de az influencerek, sőt, a marketinggel foglalkozó szakemberek munkájának is szerves részei lettek. Szerepük van az elérés növelésében, a tartalmak kategorizálásában, de még az algoritmusokba is beépültek. Az utóbbi időben felmerült a kérdés, hogy vajon még mindig relevánsak-e ezek a keresőcímkék a marketingben. Nos, a válaszunk IGEN!

A SproutSocial saját kutatása szerint az emberek 66%-a még mindig aktívan használja a hastag-eket, és csupán 34%-uk mondott le róluk. Ez azt mutatja meg nekünk, hogy bizony még mindig van potenciál a keresőcímkékben – csak jól kell őket használni. Sokan azért nem szeretik őket igénybe venni, mert sok hashtag esetében már eltér a használat az eredeti ötlettől. Például ha egy cég nem elég specifikus keresőcímkét talál ki, amit akár a márkától függetlenül is sokan felhasználnak, akkor a kulcsszó már nem tudja betölteni az eredeti szerepét, nem csak a céghez kapcsolódó tartalmakat tömöríti. 

photo-1588466596988-f1e6f59370b9.jpegAz is könnyen előfordulhat, hogy egy rövidítés, mozaikszó meghatározott jelentéssel bír egy adott nyelven, viszont más nyelvekben mást jelent, így a világ különböző pontjain másképpen használják őket. Így a tartalmak összemosódhatnak, és nem mindig lesz egyértelmű, hogy egy-egy hashtag mit is takar egy poszt alatt. Sajnos olyan is történik, hogy egy márka kulcsszavát, szlogenjét a felhasználók saját népszerűségük növelésére használják fel, és teljesen irreleváns bejegyzésekhez kapcsolják őket. Így ilyenkor is elveszik az eredeti üzenet.

Arról sincs teljes egyetértés, hogy mire is valók a hashtag-ek, és mire használhatók a marketingben. A SproutSocial rámutatott, hogy a felhasználók csupán 25%-a használja őket arra, hogy új profilokat találjanak, amik tetszhetnek nekik és amiket követhetnek. Pedig a hashtag-ek egyik elsődleges funkciója a felfedezés! Marketing szempontból ráadásul legtöbbször azért használjuk őket, hogy márkánk és tartalmaink szélesebb körben is ismerteket legyenek. Az a kérdés is sokakban felmerül, hogy vajon az Instagramon, Twitteren és TikTokon kívül hatékonyak még valahol a keresőcímkék?

photo-1521116739150-2934a5dfde43.jpegEgy azonban vitathatatlan: ha megfelelően használjuk őket, akkor bizony új közönségeket érhetünk el, követhetjük a közösségi médiában folyó kampányainkat, sőt, még márkánkat is erősíthetjük vele, például egy ütős szlogen vagy kihívás segítségével. Ehhez viszont az kell, hogy tudatosan használjuk a megfelelő hashtageket. Ha például a kulcsszó a kampány részét képezi, akkor ezt direktben tudatni is kell a követőkkel, hogy tudják, hogy ezt a címkét érdemes használniuk. Túl általános hashtaget sem érdemes választani, mert az könnyedén elveszhet a közösségi média hömpölygő tartalomfolyamában. Az sem tanácsos, hogy #minden #szót #kiemeljünk, hiszen így szavanként keresve ismét elveszik a lényeg, mivel az egyes kifejezések nem kapcsolódnak külön-külön a poszthoz. Fel kell ismerni a márkánk számára hasznos és fontos hashtageket, és ezek használatára kell fókuszálni. Lehet persze egy-egy általánosabb címkét is beírni a bejegyzés szövegébe, de mindig társuljon hozzá valamilyen szűkítő, specifikus kifejezés is! Azt is ismerni kell, hogy hogyan teljesítenek a keresőcímkék a különböző platformokon, hiszen mindenhol más az algoritmus.

A hashtagek erős eszközök a marketingesek kezében, de tudni kell használni őket. Gondold át, Te tudatosan alkalmazod-e őket posztjaid részeként, megfelelően beépíted-e őket a szövegbe, egyértelmű-e velük a szándék és az üzenet, amit közvetíteni kívánnak. Minél letisztultabb, átláthatóbb és egyértelműbb a hashtag-használat az oldaladon, annál sikeresebben válhatnak a stratégiád részévé.

Te hogy használod a hashtag-eket?

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/are-hashtags-still-relevant/

Szólj hozzá

címke ötletek hashtag