2020. okt 03.

Tippek, hogy a maximumot hozhasd ki Facebook csoportodból

írta: petrapenovac
Tippek, hogy a maximumot hozhasd ki Facebook csoportodból

pexels-photo-853168.jpegA Facebook csoportok remek lehetőséget kínálnak, hogy ápolhasd az ügyfeleiddel, vevőiddel vagy érdeklődőiddel való kapcsolatot. Ezek a zárt közösségek különleges élményt nyújtanak a tagok számára, valamint lehetőséget teremtenek az őszinte, nyitott kommunikációra, akár egymás között, akár a céggel. Ha igazán hűséges vásárlókra vágysz, akkor valami extrát kell nyújtanod számukra, ami miatt hosszú távon is elköteleződnek a márkád mellett – erre pedig kiválóan működhet egy jól menedzselt Facebook csoport. Lássunk néhány hasznos tippet ehhez!

Legyen könnyű rátalálni csoportodra!

Az első és legfontosabb, hogy ne teljen hosszú órákba (sőt, percekbe sem!) megtalálni a csoportodat, mert ellenkező esetben sokan lemorzsolódhatnak a keresés során. Ehhez egy hasznos apróság az egyedi URL cím, amit a csoportbeállításokon belül tudsz megadni. Így nem véletlenszerű karakterek sorozata lesz a webcímben, hanem az, amit Te megadsz – ideális esetben maga a csoport neve. Ezt bármikor megteheted, abban az esetben, ha a csoportnak kevesebb mint ötezer tagja van. Ezt a könnyen olvasható és megjegyezhető URL-t megjelenítheted például honlapodon, hírleveledben, vagy bárhol, ahol sok olvasó fordul meg.

Korlátozd a belépést!

pexels-photo-706500.jpegHa nem egy érdeklődőknek szóló fórumról van szó, hanem kifejezetten egy vásárlóknak létrehozott külön térről, akkor bizony nem árt priváttá tenni a csoportot, hogy csak engedélykérés után lehessen oda belépni. A leírást így is elolvashatja bárki, így tájékozódni tud róla, hogy miről szól a csoport és mérlegelheti, hogy passzol-e bele. A csatlakozáshoz kritériumokat is megadhatsz, például egy kis kérdőívet, amit a belépni kívánóknak ki kell tölteniük. Ennek segítségével biztosítani tudod, hogy valóban csak a vásárlóid kerülhessenek be a csoportodba.

Alkoss szabályokat!

Létrehozhatsz szabályokat is, amiket a belépőknek el kell fogadniuk. Ebben olyanokat érdemes megfogalmazni, amiket szükséges betartani a csoporton belüli kommunikáció során, vagy például részletezni, hogy milyen tartalmakat oszthatnak meg a tagok. Nem az a cél, hogy nagyon szigorú szabályokat alkoss, de legyenek világos elvek, amiket mindenkinek követnie kell, aki a közösség része szeretne lenni – mindezt annak érdekében, hogy mindenki számára a lehető legjobb élményt nyújtsa a csoport.

Ossz meg exkluzív tartalmakat!

pexels-photo-360624.jpegAdj olyasmit a csoporttagoknak, amit a nyilvános felületeken nem láthatnak! Biztosíts számukra izgalmas, belsős infókat, nyújts betekintést a folyamatokba, esetleg mutass egy kis kulisszatitkot az éppen fejlesztés alatt álló termékekről, így is fokozva az érdeklődést. Bedobhatsz akár speciális kedvezményeket is, vagy termékmintákat, ezekkel mind kedveskedhetsz a leghűségesebb vásárlóidnak. A tagok érezzék, hogy a márka iránti elköteleződésük meg van becsülve! Ezek tényleg csak apróságok, ám a kiváló kapcsolat fenntartásában elengedhetetlenek.

Használd a csoportodat ügyfélszolgálatként!

A csoportok arra is jók, hogy a tagok megoldást találhassanak problémáikra és választ kaphassanak a kérdéseikre. Ha a csoportban valóban egy közösségre jellemző hangulat uralkodik, akkor az ott lévőknek meg kell adni azt a kényelmet, hogy itt is tudjanak kihez fordulni. Könnyen lehet, hogy itt szívesebben teszik fel a kérdéseiket, mivel tényleg azt érezhetik, hogy nem egy céggel, hanem valós emberekkel beszélgethetnek.

Kérj visszajelzést!

pexels-photo-4050388.jpegA Facebook csoportban direkt kommunikáció folyik a vásárlók és céged képviselői között, így itt ismerheted meg márkád rajongóit a legjobban. Ez azt is jelenti, hogy nagy valószínűséggel itt fognak a legőszintébben visszajelzést adni a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban, ezt pedig mindenképp érdemes kihasználni. Mivel jó eséllyel ők ismerik márkádat a legjobban, nem árt figyelned, mik is hangzanak el a párbeszédek során. Kérhetsz direktben is értékelést, vagy végezhetsz kisebb felméréseket, kutatásokat is a Szavazás funkció segítségével.

És ami még jó a csoportokban: itt is tudsz elemezni! Bizony, láthatod például, hogy tagjaid mikor a legaktívabbak itt, milyen tartalmakat kedvelnek a leginkább, miként növekedett a létszám, valamint fontos adatokat olvashatsz az elköteleződést illetően is. Ezek tudatában pedig folyamatosan tökéletesíteni tudod a vásárlói élményt.

Cégként a Facebook csoportok nagyszerű lehetőséget kínálnak, hogy személyesebb kapcsolatot tudj kialakítani vásárlóiddal és ügyfeleiddel. Valóban közösségi élményt nyújtanak, ráadásul a legtöbb esetben az interakció is magasabb itt, hiszen egy zárt társaságról beszélünk. Hozd ki Te is a legtöbbet csoportodból, szerezz hűséges rajongókat!

 

Ha további hasznos tippeket és még nagyobb tudást szeretnél szerezni a Facebook témakörében, csapj le online okatásaink vagy kurzusaink egyikére!

 

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-use-facebook-groups-to-keep-customers-5-ways/

Szólj hozzá