10 lépés a személyes márkaépítéshez a közösségi médiában
A közösségi média lehetővé teszi, hogy olyan online személyiséget hozzunk létre, amely tükrözi személyes értékeinket és szakmai készségeinket. Még akkor is, ha csak alkalmanként használod a közösségi médiát, az általad létrehozott, megosztott tartalom vagy az azokra adott válaszok bekerülnek ebbe a nyilvános narratívába. Az online magatartásod éppúgy fontos, mint az offline viselkedésed. A személyes márka felépítése a közösségi médiában némi munkát igényel, de ez megadhatja a következő munka lehetőségét, vagy elősegítheti értékes kapcsolatok kialakítását.
Az alábbi tíz pont segít, hogy közelebb kerülj a céljaidhoz!
1. Frissítsd közösségi média fiókodat!
Döntsd el, melyik közösségi médiafiókra fogsz összpontosítani, és töröld azokat a régi fiókokat, amelyeket már nem használsz. A megmaradt fiókoknál ellenőrizd, hogy minden információ teljes és pontos legyen. Eltávolíthatod az elmúlt évek esetleges „megkérdőjelezhető” tartalmát is, amely nincs pozitív hatással a szakmai területedre.
2. Határozd meg a szakterületedet!
Mindenki szakértő valamiben. Ennek eldöntésére még egy kis kísérletezésre van szükséged? Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket: Milyen típusú tartalmat hoztál létre, amelyre a követőid a legtöbbet reagáltak? Ez megismételhető más hasonló tartalommal? Minél egyedibb és vonzóbb tartalmat hozol létre a kiválasztott szakterületen, követőid annál inkább úgy kezdenek el Rád gondolni, mint az adott szakterület specialistájára.
3. Tedd egyszerűbbé a mindennapjaidat különféle alkalmazásokkal!
Elfelejtett jelszavak, mozgalmas napi munkák és tartalomkészítés? Az online jelenlét fenntartása időigényes lehet, de sok közösségi média alkalmazás van kéznél mindezek megkönnyítése érdekében. A Sprout, a Buffer és a Hootsuite mind csatlakoznak a különféle közösségi média platformokhoz, és lehetővé teszik a bejegyzések ütemezését anélkül, hogy több platformra kellene bejelentkezni. A legtöbb nagy közösségi média platform, köztük a Twitter, a LinkedIn és a Facebook is kompatibilis ezen alkalmazásokkal.
4. Rendszeres tartalommegosztás
A közösségi média korai szakaszában minél több bejegyzést tettél közzé, az annál nagyobb elkötelezettséget eredményezett. Ma azonban ez már nem így működik. Az arany középút hetente körülbelül 3-4 poszt közzététele. Ahogy Michael Noice, az Entrepreneur Coach alapítója véli: „A heti egyszeri Twitter-bejegyzés vagy havi 1 Instagram-fotó nem sokat számít. Az a legjobb, ha két vagy három gondosan megválasztott közösségi média platformra koncentrálunk és ezeken folyamatosan aktívak vagyunk.” Vannak napok, amikor tehát nem posztolsz, és ez teljesen rendben van. Elemezd a bejegyzéseidhez társított adatokat és teszteld le, mi a leghatékonyabb célközönséged esetében!
5. Hozz létre és készíts vonzó tartalmat!
A mások tartalmának újbóli közzététele mindig okos megoldás, de ez nem minden, amit a személyes márkaépítéshez tenned kell! Írj minél több tartalmat Te magad, hogy bemutasd szakértelmedet az iparágban! Ez azt fogja mutatni, hogy ismered az adott iparág legújabb trendjeit és fejlődését. A vonzó tartalom azt jelenti, hogy újfajta megközelítést kell alkalmaznod a posztok írásánál. Ne félj alkalmanként beszélni a saját eredményeidről, vagy akár a személyes életeddel kapcsolatos témákról, mint az utazás, a hobbi stb. Ezen információk egy részének megosztásával a közönség bepillantást nyerhet abba, hogy ki is vagy valójában. Arra viszont figyelj, hogy ne ossz meg mindent a magánéletedről!
6. Importáld a névjegyeket!
Talán rácsodálkozol, ha meglátod, hogy hány embert ismersz már a közösségi média platformokról. Tíz vagy akár több száz olyan ember lehet, akikkel még nem állsz közvetlen kapcsolatban. Importáld az e-mail névjegyeket a Gmailből vagy az Outlookból, vagy a névjegyeket a telefonkönyvből a közösségi média platformokra. A LinkedIn, az Instagram, a Facebook és a Twitter lehetővé teszi bizonyos számú névjegy ingyenes importálását.
7. Maradj pozitív!
Most már tudsz néhány dolgot ahhoz, hogy a legjobb társadalmi benyomást keltsd közösségi média platformjaidon, de vajon hogyan kell cselekedned, hogy ez a benyomás pozitív maradjon? Kerüld a politikai, vallási vagy faji megjegyzéseket, és légy óvatos, hogy ne írj olyan megjegyzéseket, melyek mások számára sértőek lehetnek.
8. Keress csoportokat és csatlakozz minél többhöz!
A Facebook és a LinkedIn egyaránt ezer lehetőséget kínál egyes iparágakra vagy témákra összpontosító csoportokba való belépéshez. A keresősáv segítségével olyan csoportokat találhatsz, amelyek kapcsolódnak a saját speciális szakterületedhez. Itt megoszthatod szakmai véleményedet, cégedet, így könnyen építheted személyes márkádat. Ne feledd, hogy egyes csoportok már túlzsúfoltnak számítanak a versenytársakkal, így a kisebb csoportok eredményesebbek lehetnek a közönséged elérése szempontjából.
9. Maradj következetes!
Ha egy népszerű politikai kommentátor hirtelen és radikálisan pártot váltana, akkor kétségtelen, hogy sok rajongót veszítene. Neked is következetesnek kell maradnod ötleteiddel és azok bemutatásának módjaival, hogy emlékezetes és megbízható légy az emberek számára!
10. Tanulj másoktól!
A LinkedIn remek hely, ahol szakemberekre lelhetsz és kapcsolatba léphetsz velük. Tanulj tőlük, elemezd közösségi oldalaikat, figyeld meg közzétételi szokásaikat és tartalmukat, így könnyen inspirálódhatsz és megfigyelheted, mit lenne érdemes máshogy csinálnod.
Személyes márka létrehozása a közösségi médiában tehát nem egy könnyű vállalkozás. Nem arról szól, hogy nézel ki, vagy hol laksz, hanem arról, hogy mit képviselsz, és mire kell számítaniuk az embereknek, amikor meglátják, hogy új tartalmat tettél közzé. Gondolkodj hosszú távon, és ne felejtsd el figyelembe venni azt, ami működik és azt, ami nem működik, és szükség szerint javíts rajta!
Ha szeretnéd megismerni a mi kezdeti történetünket, hogyan léptünk ki a közalkalmazotti pályáról és indult útnak a kozossegi-media.com, kattints ide!
Önismeret, önbizalom, önazonosság és a hatékonyan használt megfelelő marketingkommunikációs eszközök belőled is kihozzák a maximumot!
Ha szeretnéd, hogy segítsünk eladható és szerethető énmárkád megvalósításában, akkor most rendhagyó módon egyszerre egy coach és egy közösségi média menedzser segít Neked! A külső-belső átalakulásért kattints IDE!
Forrás: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/10-steps-to-building-your-personal-brand-on-social-media