Mi változott a Facebook hirdetésekben?
Ha aktívan használod a Facebook hirdetéskezelőjét kampányok lebonyolítására, akkor megfigyelhetted, hogy igazán sok változás ment végbe a felületen mostanában. Ebből persze könnyebb a negatívumokat észrevenni, például azt, hogy sokkal több idő szükséges a hirdetések jóváhagyásához, gyakran ok nélkül utasítják el őket, vagy már futó kampányokat állítanak le néhány nap után. A Facebook hirdetéskezelőjét megannyi dolog befolyásolja, ebben az időszakban például leginkább az egyesült államokbeli elnökválasztás, mivel ez fokozott felügyeletet igényel a kampányok terén. Viszont nem csak ennyiből áll a történet!
Szöveg a képeken
A hirdetések kreatívjai terén biztosan hallottál már a 20%-os aranyszabályról: ennyi lehetett ugyanis a szöveg aránya a teljes kreatívon, ha ennél több, akkor a hirdetésed csak korlátozottan, vagy nem jelent meg. Nos, úgy tűnik, hogy ennek most vége, bizonyos értelemben. A platform kihangsúlyozta, hogy továbbra is azokat a hirdetéseket részesíti előnyben, amiknek a kreatívján kevesebb szöveg van, viszont, ha mégis 20% fölé csúszunk, elvileg semmilyen hátrány nem érheti a kampányunkat elérés terén. Fontos azonban észben tartani, hogy itt a Facebookon a kevesebb tényleg több, hiszen egy kép esetében valóban képet, és nem szöveget szeretnének látni a felhasználók.
Szponzorált tartalmak már a csoportokban is
A Facebook fokozatosan vezeti be a csoportokban közzétett szponzorált bejegyzések lehetőségét, ami izgalmas új lehetőséget jelent a célzás esetében. Egy csoport tagjai ugyanis jó esetben már egy zárt, azonos érdeklődéssel rendelkező közösséget alkotnak, így az itt közzétett posztok biztosan relevánsak lesznek számukra. Itt a csoportok adminisztrátorai már közzétehetnek hirdetők által szponzorált bejegyzéseket, méghozzá úgy, hogy a szponzor a bejegyzés „címében”, tehát a név és a dátum szekciójában jelenik meg.
Ez különbözik a hirdetésektől, hiszen úgy és ott jelenik meg, ahogy és ahol az organikus posztok. Ez egy remek lehetőség a szponzoroknak, hiszen ha úgy gondolják, hogy termékük érdekes lehet egy csoport számára, ezzel az új „poszttípussal” be is mutathatja nekik. Vannak persze feltételei: a csoportnak legalább 1000 taggal kell rendelkeznie, és hozzájárulnia a partnerek bevételszerzésére vonatkozó szabályzathoz, valamint a hirdetési és a márkához kapcsolódó tartalmakra vonatkozó szabályzathoz.
Egyéni hirdetésbeállítások
Változik az egyéni hirdetésbeállítások (Ad Preferences) is, méghozzá egy felhasználóbarátabb irányba. Három szekcióra lesz osztva a felület: hirdetők, hirdetés témák, adatok. A hirdetők részhez kerülnek majd azok az infók, amik arra vonatkoznak, hogy milyen hirdetések jelentek meg Neked, illetve hogy mit lehet tudni magáról a hirdetőről. A hirdetés témákhoz értelem szerűen azok a topikok kerülnek, amik iránt a Facebook szerint érdeklődsz, és amik alapján a hirdetéseket is mutatja Neked. Fontos, hogy itt arra is kapsz lehetőséget, hogy eltávolíts valamit ezen elemek közül. Az adatok részhez pedig az kerül, hogy milyen infókat gyűjt rólad a platform a hirdetésekhez, itt szintén szelektálhatsz az elemekből. Ezek valójában nem vadiúj funkciók a felhasználók számára, viszont a frissítéssel egy sokkal letisztultabb és átláthatóbb formában jelennek meg.
Az elnökválasztás
És beszéljünk kicsit az elnökválasztásról is! A korábbi hirdetések és politikai kampányok körüli botrányok miatt a Facebooknak kiemelten fontossá vált, hogy átláthatók legyenek a hirdetések az elnökválasztás ideje alatt is. Szinte bárhol is élünk a világban, mindenhol felbukkan a választás témája a közösségi médiában, így vagy úgy. A platform célja, hogy az újságírók és a kutatók jobban megérthessék, hogy a pártok mennyit és mire költenek a Facebook kampányaik során, ezzel is fokozva a transzparenciát. A frissítésbe azt is belevonják, hogy melyik szervezet melyik jelöltet támogatja, így az információszolgáltatás a politikai pártokon túlra is kiterjed.
Az új Facebook frissítések valóban arra utalnak, hogy a vállalatnak fontos lett az átláthatóság és a felhasználóbarát működés. Nagyobb hangsúly került a biztonságra, az adatvédelemre és a könnyű használatra is. Hirdetőként fontos ismerni az újításokat, hiszen a felületen minden rendkívül gyorsan történik, így nem szabad lemaradni!
Szeretnél igazi profi lenni a Facebook hirdetéskezelés területén? Tarts velünk kurzusaink vagy online oktatásaink egyikén, ahol megtudhatod, hogyan is hozhatod ki a maximumot kampányaidból!
Forrás: https://www.kontentino.com/blog/new-facebook-updates-in-advertising/