2020. nov 13.

Ezzel kezdd a személyes márkaépítést!

írta: K.Klarissza
Ezzel kezdd a személyes márkaépítést!

tie-690084_1280.jpgA személyes márkaépítés gondolata viszonylag új, de gyorsan középpontba került, hiszen segít, hogy releváns maradj a gyorsan változó világban és segít megkülönböztetni a piac többi szereplőjétől.

1997-ben Tom Peters író azt állította, hogy az internet ideális új platformot kínál hírnevünk építéséhez és önmagunk meghatározásához. Igaza lett. Ha valahova fel szeretnének venni, először meg fogják nyitni a Google-t. Az internet most sokkal fontosabb, mint az önéletrajz és ha semmi érdekes nem merül fel, amikor a Google-ben a nevedre keresnek, akkor probléma van. Különösen, ha munkát, vagy szabadúszóként ügyfeleket keresel egy erősen versenyképes iparágban.

Az elmúlt években a személyes márkaépítés jelentősége csillagászatilag megnőtt, mivel a közösségi média eszközei, mint például a Facebook, a Twitter, a LinkedIn, az Instagram és a YouTube mindannyiunk számára könnyű hozzáférést biztosítottak történeteink megosztásához és tapasztalataink dokumentálásához. A tudás és a szakértelem megosztása érdekében olyan egyszerűen használható blogolási eszközök is rendelkezésre állnak, mint például a WordPress és a Medium, amelyek lehetővé tették bárki számára, hogy könnyedén kifejezze magát online.

Akár vállalkozó, akár álláskereső vagy, online hírneved és személyes márkád építése elengedhetetlen a mai sikeres karrier szempontjából. A személyes márkádát azok a személyes értékek hozzák létre, amelyekben hiszel és az, ahogyan építed szakmai hírnevedet a közösséghez való online és offline hozzájárulás révén. Az alábbi pár pontban az online hírnév megteremtéséhez szeretnénk egy kis segítséged adni.

Hogyan lehet azonosítani személyes márkánkat?

A személyes márka létrehozása azzal kezdődik, hogy összegyűjtöd mindazon dolgokat, amiben úgy érzed tehetséges vagy és érdeklődsz iránta.

1. Miért rajongsz?

Készíts listát mindazon dolgokról, amelyekért szenvedélyesen rajongsz, és az ezekhez a szenvedélyekhez kapcsolódó készségekről, majd tanulmányozd és dolgozz keményen a szakértelem növelése érdekében! Kérdezd meg magadtól, mit szeretsz igazán megismerni és megosztani másokkal!

2. Milyen cél vezérel?

Célodat pontosan meghatározhatod, ha szenvedélyeidet és készségeidet összehangolod egy kielégíthető igénnyel vagy egy problémával, amelyre megoldást tudsz kínálni. Ez lehetővé teszi, hogy megfelelően megoszd az érdeklődőkkel, hogy miért teszed, amit teszel. Ez pedig arra ösztönzi őket, hogy kövessenek téged.

3. Miben különbözöl?

Személyes márka birtoklása önmagad megkülönböztetését jelenti saját egyedi kreativitásod és személyes stílusod kifejezésével. A legfontosabb tehát, hogy add magad és közben tűnj ki versenytársaid közül!

4. Mi a legfontosabb üzeneted?

Készíts egy rövid riportot, amely azonosítja a megoldott problémát a készségeiddel és szakértelmeddel! Szánj egy kis időt arra, hogy online tanulmányozd a hasonló területen tevékenykedő szakembereket, és próbáld meg megtalálni saját egyedi nézetedet! 

Amint láthatod, a személyes márkaépítés nem egyik napról a másikra történik, sokkal inkább egy hosszú folyamat része. Ha szeretnéd megismerni a mi kezdeti történetünket, hogyan léptünk ki a közalkalmazotti pályáról és indult útnak a kozossegi-media.com, kattints ide!

 

Önismeret, önbizalom, önazonosság és a hatékonyan használt megfelelő marketingkommunikációs eszközök belőled is kihozzák a maximumot! Ha szeretnéd, hogy segítsünk eladható és szerethető énmárkád megvalósításában, akkor most rendhagyó módon egyszerre egy coach és egy közösségi média menedzser segít Neked! A külső-belső átalakulásért kattints IDE!

 

Forrás: https://www.diygenius.com/personal-branding/

Szólj hozzá

tipp ötletek tippek márka márkaépítés személyes márka énmárka