A hogyan-ból miért lett... - avagy mire kerestünk rá 2020-ban leginkább?
A leggyakoribb keresőszó szinte minden évben a Hogyan... volt a Google-ben: hogyan csajozzak, hogyan lépjek be a Facebookra, hogyan cseréljem le jelszavam stb, lásd 2014-es, 2015-ös, 2017-es, vagy éppen 2018-as összefoglalónkat).
Idén azonban mindez megváltozott. Idénre a legnépszerűbb keresőszó a "Miért?" lett.
- Miért Covid-19-nek hívják a vírust?
- Miért vörös a Mars?
- Miért vagyok fáradt?
- Miért zárnak be az iskolák?
- Miért fogyott el a WC-papír?
- Miért ég Ausztrália?
- Miért halt meg annyi ember?
- Miért van a "Black Lives Matter" mozgalom?
- Miért fontos az empátia?
- Miért fontos a demokrácia?
A legnépszerűbb keresésekből a Google idén is elkészítette évösszefoglaló videóját (vigyázat, papírzsebkendőt elő!)
A 70 ország keresési trendjeit elemző kutatásból kiderül, hogy a koronavírus (mi más) vezette a trendeket, míg második helyen az amerikai elnökválasztás, harmadik helyen pedig a januárban elhunyt kosaras, Kobe Bryant szerepel globális szinten.
Amíg a nemzetközi ranglistán a digitális oktatást és megbeszéléseket lehetővé tevő Zoom szerepelt a TOP5-ben, addig itthon a Google Classroom. Híroldalak tekintetében Magyarországon a Telex, filmekben a Miután összecsaptunk, kütyökben az iPhone 12, könyvekben a Kisasszonyok, receptekben a palacsinta, sorozatban a Mintaapák, sportban pedig a Magyarország-Izland mérközése vezetett.
A listák részletesen:
Összehasonlítva más témákkal a koronavírus keresettsége az alábbiak szerint változott az elmúlt 12 hónapban kishazánkban:
Milyen videókat néztünk idén? Ezeket a YouTube Rewind szokta bemutatni évről-évre, azonban most ebben is változás történt. A YouTube ugyanis november 12-én kitett posztjában megosztotta, hogy idén nem készít ilyen jellegű videót.
About Rewind this year. pic.twitter.com/oVayH8iyqG
— YouTube (@YouTube) November 12, 2020
Hozzátesszük, 2018-ban minden idők leginkább dislike-olt videója a YouTube Rewind volt több mint 18 millió dislike-kal és ezt a 2019-es harmatgyenge kiadás sem tudta feledtetni. A formátum azonban igazán remek ötlet volt korábban és 2010. óta az utolsó két videót leszámítva de igazán várták és szerették az emberek.
S hogy miért érdemes a keresési trendekkel foglalkozni? Ezzel kapcsolatban egy saját posztunkat mutatjuk november 2-ről:
Ki nyeri vajon az elnökválasztást? A trendek szerint elég masszívan feljött #Biden. 30 nap átlagában még #Trump vezetett (kék), az elmúlt 7 napban viszont Biden (piros). #twiplomacy #socialMedia
Közzétette: kozossegi-media.com – 2020. november 2., hétfő