2021. jan 03.

2020 legjobb tartalmai, amikről Te is biztosan hallottál!

írta: Sáringer Viktória
2020 legjobb tartalmai, amikről Te is biztosan hallottál!

pexels-markus-winkler-4057655.jpgA közösségi média mára már egy rendkívül telített piaccá vált, ahol nehéz maradandót alkotni. Ahhoz, hogy országosan ismert legyen egy poszt, nagy botrány vagy remek kreativitás szükséges. Ebben az évben volt példa bőven mindkettőre. Igyekeztünk összegyűjteni a legjobb, legmegosztóbb, legsikeresebb közösségi média tartalmakat az évből.

Húsgolyók háborúja – Lidl vs. Ikea, de végül mindenki más is beszállt

Az év legnépszerűbb posztjának címét megnyerte a Lidl, akik egy akciójuk keretein belül a húsgolyót reklámozták a következő szöveggel:

„Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató! Ugye nálatok sem hiányozhat mellé a barna mártás és az áfonyalekvár?”

Itt a szerelési útmutatóból már következtethetünk, hogy a híres lakberendezési áruházra utalnak, ahol az egyik jellegzetes fogás a svéd húsgolyó – bizony ez az Ikea, akik persze ezt nem hagyták szó nélkül. Azonban nem balhé alakult ki, hanem inkább egy jópofa láncreakció.

Az Ikea a kép alá írt hozzászólása a következő:

„Tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért. ;)”, mire a Lidl válasza: „Sok jó húsgolyó, kis helyen is elfér ;)”

2020-12-18.png

Persze a „kommentháborúból” a többi nagy cég sem maradhatott ki, egy-egy frappáns hozzászólással szinte mindenki szerepeltette magát:

ke_pernyo_foto_2020-01-29_10_07_21_1.png

Telekom, Vodafone, H&M, Central Dent, Komta, Michelin, Jägermeister – csak hogy még néhány márkát említsünk, akik beszálltak a mókába. Nézd meg az erről készült gyűjtésünket itt, vagy szemezgess kedvedre a poszt alatt:

Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell...

Közzétette: Lidl Magyarország – 2020. január 27., hétfő

 A januári bejegyzés egyébként jelenleg 43 ezer kedvelésnél, 17 ezer hozzászólásnál és 8,2 ezer megosztásnál jár.

A Norbi botrány

Az év első hónapja igencsak mozgalmasan telt az interneten, hiszen még szintén januárban Norbi is kommunikációs bombát robbantott. Elkezdett virálissá válni egy live videó, ami sokakból nemtetszést váltott ki és konfliktusokat szült – hogy finoman fogalmazzunk. Norbi üzenete a szülés „miatt” elhízott hölgyeknek szól, miszerint, ha nem kapják össze magukat, tönkremehet a kapcsolatuk. A kifejezésmód, a stílus és a szóhasználat is bőven hagyott kivetnivalót az üzeneten felül.

Az internet mémgyárának persze több sem kell. Egyes márkák pedig ötletesen kihasználták a helyzetet, hogy nyilvánosan kifejezzék, mennyire nem értenek egyet Norbival, és ezzel egyidőben szimpátiát is keltettek a felhasználókban:

befunky-collage_52_1.png

A videó hatásáról, a vásárlói bojkott jelenségéről és a hírességek reakcióiról itt olvashatsz bővebben.

Dolly Parton kihívása

Mint írtuk, a január sűrű volt… Nagyon sűrű. Íme a következő trend, ami az év első hónapjában indult el! Az 1946-ban született híresség, Dolly Parton egy négy képből álló montázst tett közzé Instagram oldalán, ahol a LinkedIn, a Facebook, az Instagram és a Tinder közösségi média oldalak vannak felsorolva, mindegyikhez egy olyan fotót csatolva, ami az adott platformon megállná a helyét:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Dolly Parton (@dollyparton) által megosztott bejegyzés

A poszt több mint 1 millió kedvelést kapott, és valódi hullámot indított el, amiben hírességek és cégek egyaránt részt vettek, és igyekeztek személyre szabottan bemutatni saját megoldásukat a kihívásra.

sch.PNG

l.PNG

A teljes képválogatásért kattints ide.

Kulcsár Edina és Csuti kontra Tibi Atya

Szintén az év elején egy kevésbé humoros kérdéskör is lázban tartotta az internetet. Ugyanis hazánk egyik legnagyobb mémoldala, Tibi Atya háborút hirdetett Kulcsár Edina és párja, Csuti ellen. Írásaiban nem tetszését fejezte ki azzal kapcsolatban, ahogy megosztják gyermekük fotóját közösségi oldalukon influencerként, amire persze nem reagált jól a celeb páros, és ebből hetekig tartó konfliktus alakult ki. Állítólag peres ügy is lett belőle.

No de miért is érdekes ez? Egy fontos témára hívták fel ezzel az internetezők figyelmét. Mert már régóta, sok embert foglalkoztat a kérdés, hogy megosszuk-e gyermekünk fotóját-e a neten, és ha igen, akkor milyen biztonsági beállítások mellett, milyen módon és kontextusban. Sajnos napjainkban már másodpercek alatt előfordulhat, hogy olyan személyek is megszerzik a gyermekről készült fotókat, akik nem illendő oldalakon később közzéteszik azt.

Az influencerek esetében a kérdés még ennél is komplexebb, ugyanis az ő profiljukat akár több tíz vagy százezren is követhetik, nyilvánosan bárki hozzáférhet a tartalmaikhoz, és az a probléma is megjelenik, hogy a gyermekről megosztott tartalmak vajon növelik-e népszerűségüket, ezáltal hozzásegítve őket több promócióhoz, magasabb bevételhez.

Részletesen itt olvashatsz róla.

Epres Panni kontra BEST Magazin

Benedek Tibor halál megrázta az egész országot, emiatt pedig az összes médiafelület próbált minél több tartalmat megjelentetni a témában, kihasználva a sportoló közkedveltségét, ezzel kattintásokat bezsebelve. Azonban a BEST Magazin magasan túltett mindenkin, amikor egyik számában a címlapon hirdette, hogy Epres Pannihoz kapcsolódó cikket tartalmaz a kiadvány. Valószínűsíthető, hogy a céljuk az eladások megnövelése volt, azonban valószínűleg nem számítottak arra, mekkora botrány lesz belőle. Panni Instagram oldalán tette egyértelművé, hogy hónapok óta nem nyilatkozott, és nem is járult hozzá a cikk megjelenítéséhez, és felháborítónak találta az „ország özvegye” titulust, amit a magazin aggatott rá.

A BEST Magazin bocsánatkérő posztjával sokan elégedetlenek voltak, amit itt olvashattok el:

Tisztelt Epres Panni! Tisztelt Olvasóink! A 2020. szeptember 17-én a Best magazinban megjelent cikkünk kapcsán a...

Közzétette: BEST Magazin – 2020. szeptember 19., szombat

Origo – Ujjat vagy újat mutatunk?

Idén egy influencerekkel közös kampányt indított a hírportál, ahol az „Újat mutatunk!” szlogen kiemelt szerepet kapott. Azonban ez a mottó túl kétértelmű, félreérthető volt az internet humoros népének és inkább az „ujjat mutatunk” kezdett el terjedni – persze egy nem éppen szép üzenetet közvetítve, a középső ujjal megfűszerezve. Napjainkban már akár percek alatt mémmé válhatunk mi magunk, cégünk vagy csupán egy jelenség, így óvatosan kell fogalmaznunk.

Új ORIGO-t mutatunk! �‼️ Egy merőben új, friss és dinamikus hírportál elkészítését tűztük ki célul, amikor belevágtunk...

Közzétette: ORIGO – 2020. szeptember 8., kedd

Te mivel egészítenéd még ki a listát? Melyik botrány vagy éppen okos marketinglépés volt az, amit a legnépszerűbbek közé sorolnál?

 

 

Szólj hozzá

poszt tartalom 2020 posztok legnépszerűbb tartalmak