2021. már 02.

Szerezz több kattintást a Highlightokra!

írta: Sáringer Viktória
Szerezz több kattintást a Highlightokra!

instagram-3814091_1280.pngSzeretnéd, ha többen néznék meg az Instagram-sztorikat, amiket elmentesz a Highlightok közé? Fontos információkat, tudnivalókat, kreatív tartalmakat gyűjtöttél ide, ezért még jobban ráirányítanád a figyelmet? Most gyűjtöttünk néhány tippet, hogyan ösztönözheted az embereket arra, hogy megnézzék Fókuszba helyezett tartalmaidat!

Egy kicsit a Fókuszba helyezett tartalmakról


Az Instagram sztorik egy különleges és nagyon hasznos funkciót hoztak a közösségi platformra. Ezek a történetek 24 óráig elérhetők, majd eltűnnek. Ám ha létrehozunk egy Highlightot (Fókuszt, összefoglalót), akkor továbbra is megtekinthető marad a történet. Több történetet is, akár csoportosítva, tematizálva lementhetünk egy-egy Highlight-ba és ez kiemelt helyen fog megjelenni profilunkon: a bemutatkozó szövegünk alatt, de még a feedbe feltöltött tartalmaink felett.

img_20210225_072717.jpg
Hogyan hozz létre Highlightot?

Highlightot létrehozhatsz a profilodról, ha jobb felül a plusz jelre kattintasz vagy ha a már létrehozott Highlightok végére görgetsz és ott választod a plusz jelet.

img_20210224_190858.jpg

img_20210224_190917.jpgimg_20210224_191102.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután ki kell választanod legalább egy már meglévő történetet, amit a Highlight mappában szeretnél látni.

img_20210224_191141.jpg

Majd nevet kell adnod az összefoglalónak, és borítóképet is beállíthatsz. Borítókép esetében automatikusan az egyik történetet ajánlja, de bármely feltöltött tartalmat választhatjuk. Amennyiben inkább egyedi képet szeretnénk itt viszontlátni, menjünk a képválasztás sávjában látott történetek sorának elejére és válasszuk a kis kép ikont. Ez telefonunk galériájában juttat minket, ahol megkereshetjük a megfelelő képet.

img_20210224_191156.jpgimg_20210224_191218.jpg

 

Ezenkívül az éppen közzétett történeteknél, alul is látsz egy körbe helyezett szív ikont, ha erre kattintasz, az adott tartalmat Fókuszba tudod helyezni. Itt választhatsz a már meglévő mappák közül, de újat is létrehozhatsz a + jel segítségével.

img_20210225_075159.jpg

img_20210225_075324.jpg

Miért érdemes optimalizálni a Highlightok borítójának designját?


A profilkép mellett a Highlightok borítóképei szolgáltatják az első vizuális benyomást. Ez árulkodhat márkád arculatáról, stílusáról. Ha megfelelően készítjük el őket, akkor odavonzzák a tekintetet és kattintásra ösztönzik a felhasználókat. Minél aktívabbak az emberek a profilodon, annál nagyobb az esély, hogy követni kezdenek és a jövőben akár vásárlókká, ügyfelekké is válhatnak.

highlights-albums-on-instagram-profile-400_1.png

A tartalom csoportosításának, a designnak és a megfontolt elnevezésnek a stratégiai kombinációja segíteni fog, hogy a felhasználók klikkeljenek. Mutatjuk is, hogy csináld!

Strukturáld úgy a Fókuszba helyezett tartalmakat, hogy könnyen felfedezhető legyen!
Sok szempontból hasonlók a Highlightok, mint weboldalad menüsora. Megmutatják a felhasználóknak, mit várhatnak, mit tudsz ajánlani. Ezeket többféleképpen is rendszerezheted, akár különböző szempontok alapján is – például tartalomtípus, témakör, termékkategória, események.

Az Instagram-történetek albumba rendezésével elősegíted, hogy az emberek könnyen és gyorsan megtalálják azokat az információkat, amire szükségük van vagy éppen korábbi, régebbi sztorikat, amiket újra megnéznének.

A tartalomgyártók, influencerek gyakran használják a tartalom típusa szerinti csoportosítást, mert így követőik könnyen eligazodhatnak tevékenységeik között – például lehet egy Highlight a podcastnek, egy a blognak, a videóknak és így tovább. Ezzel kiemelhetünk egy-egy konkrét csatornát és az emberek is könnyedén rátalálhatnak arra, melyik formátumot preferálják. Hiszen lehet, hogy valaki rendszeresen követi egy véleményvezér videóit, de a podcastjét nem ismeri, mert inkább a videós tartalmakat kedveli.

instagram-stories-highlights-by-content-type-400.png

A következő népszerű rendezési szempont a kategóriák. Ez vállalkozások, cégek körében gyakori. Így ráirányíthatjuk a figyelmet mondjuk egy-egy termékkategóriára is. Ha a vásárló szeretne többet megtudni egy konkrét termékünkről vagy céltudatosan érkezik és csak egy termékkategóriát böngészne, nem kell sokat kutakodnia ilyen módon.

instagram-highlights-organized-by-topic-400.png

Ha sok eseményt tartasz, akkor szóba jöhet az is, hogy ezen rendezvények nevének és/vagy dátumának kiírásával rendszerezed a Fókuszba helyezett tartalmakat. Ez leegyszerűsíti a profilodra érkezők dolgát, akik korábbi eseményekről szeretnének tájékozódni vagy egy éppen aktuális rendezvény kapcsán érdeklődnek.

Hozz létre saját borítóképet összefoglalóidhoz!


Egyedivé, különlegessé teheted profilodat, ha saját képeket használsz borítóként a Highlightokhoz. Ezeket Te magad is létrehozhatod szerkesztőprogramok segítségével, de már meglévő sablonokat is személyre szabhatsz. Ehhez rengeteg ingyenes applikációt találsz, ha a Highlight cover kifejezésre rákeresel a Google Playen vagy az AppStore-ban.

Példaként a StoryLight applikációban mutatjuk meg a lehetőségeket! Vannak fizetős és ingyenes csomagok, melyek közül az egyik választott ikonra kell kattintanunk, majd teljesen személyre is szabhatjuk.

img_20210225_080539.jpg

Ezek inkább ötletek, ha valamelyik megtetszik és illik márkánkhoz, akkor csak az ikonokat kell cserélgetnünk és/vagy a szöveget, de amennyiben nincs kedvünkre való, teljesen egyedit hoznánk létre, a szerkesztőfelületen mindent megváltoztathatunk. Lecserélhetjük a háttér színét, mintázatát, a kiemelő alakzatot, ami ikonunk körül lesz, számtalan ikon, rajz körül válogathatunk, hogy arculatunknak megfelelőt találjunk.

screenshot_2021-02-25-08-05-58-386_com_highlight_cover_maker_for_instagram_story_creator_storylight.jpg

screenshot_2021-02-25-08-06-25-281_com_highlight_cover_maker_for_instagram_story_creator_storylight.jpgscreenshot_2021-02-25-08-07-30-032_com_highlight_cover_maker_for_instagram_story_creator_storylight.jpg

Feliratozásnál is sok betűtípus van, így biztosan lesz olyan, ami passzol.

screenshot_2021-02-25-08-08-02-966_com_highlight_cover_maker_for_instagram_story_creator_storylight.jpg

Vizuális jelekkel erősítsd, hogy egyértelmű legyen, mit takar egy-egy összefoglaló!


Használhatsz természetesen szöveget, emojikat is, nem csak ikonokat és képeket. Ha például a leírásban csak emojit használsz, a borítóképen pedig szöveget, akkor felcserélődik a sorrend, ami egy szokatlan, de izgalmas hatást kelthet.

emojis-as-instagram-highlights-album-names-1-400_1.png

emojis-as-instagram-highlights-album-names-2-400_1.png

Szerepeljenek emberek!


Az is jó irány, ha emberek, arcok szerepelnek a borítóképek között, hiszen így közeli, bizalmas hangulatot sugallsz követőidnek és szívesebben is kattintanak a felhasználók, ha emberi arcok láthatók a kis képeken.

Ne félj a színektől!


A színek segítségével odavonzhatod az emberek figyelmét a Fókuszba helyezett tartalmaidra. Ha a márka színeit használod, akkor még összeszedettebb, egységesebb profilt hozhatsz létre, amire kellemes ránézni, és az emberekben tudatosul az is, milyen színekkel, színkombinációkkal tudják azonosítani márkádat.

Forrás:

https://www.socialmediaexaminer.com/instagram-highlights-covers-how-to-get-more-clicks-for-stories-highlights/

Szólj hozzá