2021. ápr 14.

Szerezz új, releváns Insta követőket!

írta: Sáringer Viktória
Szerezz új, releváns Insta követőket!

pexels-cottonbro-6963602.jpgAz Instagram kulcsfontosságúvá vált rengeteg márka közösségi média jelenlétében, hiszen képes forgalmat irányítani a weboldalra, webshopba és sok esetben ebből konverzió, profit is keletkezik. Emellett közeli, bizalmi kapcsolat épül ki márka és vásárló között.

Ha az Instagram követőid száma még nem tart ott, ahol szeretnéd, akkor ideje megtanulni pár trükköt, hogyan tökéletesítheted stratégiádat úgy, hogy organikusan, valódi követőkre tegyél szert! Minél nagyobb a közönséged, annál több lehetőség áll rendelkezésedre, hogy aktivizálni tudd rajongóidat.

Az organikus jelző rendkívül fontos, hiszen vannak cégek, akik a könnyebb utat választják, ha a követőbázis felturbózásáról van szó. Ma már bárki vásárolhat kedveléseket, hozzászólásokat, követőket – egészen olcsón is. És nagyon keresgélni sem kell, sokszor még hirdetik is magukat az ilyen oldalak, alkalmazások. Ám ne csábuljunk el, a könnyebb megoldás ebben az esetben nem a legjobb opció.

Ugyanis habár jól hangzik, hogy pár kattintással és egy kis pénzzel máris szép számokat láthatunk profilunkon, végül pórul is járhatunk. Az Instagram már egy ideje felvette a harcot a hamis profilokkal és folyamatosan törli őket. Amennyiben túl sok vásárolt követőnk van, egyik napról a másikra drasztikus csökkenést láthatunk követői bázisunkban. Ráadásul hiába van sok követőnk, ha a posztjainkra senki sem reagál, ha a weboldalra nem kattintanak át, nem lesz konverzió. Sőt, elég furcsán is néz ki, ha van több ezer (elsősorban fake) követőd, de a tartalmaidra csak 1-1 kedvelés érkezik. Illetve aki ért hozzá, az könnyen kiszúrja a hamis követőket, ha belegörget követőid listájába, ami együttműködések esetében problémás lehet.

Így inkább azt ajánljuk, hogy építsd fel saját, valódi, érdeklődő és aktív követőbázisodat! Ez nem egy-két perc lesz, de hosszútávon egyértelműen jobban jársz, mint hamis profilok vásárlásával és konverzióra is szert tehetsz.

1. Optimalizáld Instagram fiókodat!

Ne hagyj kitöltetlenül semmit! Instagram bemutatkozásod és az első benyomás nagyon fontos. Ahogy profilodra érkeznek, ez lesz az első, amit meglátnak: profilkép, név, bemutatkozó szöveg, link, Highlight-ok és ezek borítóképei.

A legtöbben szívesen futják át a bemutatkozásokat, mert ebből kiderülhet, mivel is foglalkozol, ki vagy Te. Szűkszavúan, lényegretörően el kell mondanod az embereknek a legfontosabb tudnivalókat márkádról. Ha a rövid megfogalmazásból még jobban ki szeretnél emelni néhány kulcsszót, akkor használj hashtag-eket , emojikat is bátran bemutatkozó szövegedben! Legyen kereső-barát szövegezésed, vagyis tartalmazzon olyan, márkádhoz, szektorodhoz kapcsolódó kifejezéseket, amikre rákereshetnek az emberek, hogy így könnyedén megtalálják oldaladat.

A tökéletes bemutatkozás megírásáról itt tudhatsz meg többet.

Ha adott design, stílus jellemzi a Highlight borítóképeidet, máris egy kellemes, összeszedett képet mutathatsz magadról. Azt is megmutatjuk, hogyan szerezhetsz több kattintást a Highlight-okra.

2. Posztolj olyan tartalmat, amilyet a felhasználók szeretnének!

2020-sproutsocial-index-chart-11-1024x1024-1.pngLehet, hogy határozott elképzelésed van, mit akarsz megosztani, de sose hagyd figyelmen kívül, milyen tartalmakat kedvelnek a követőid. Mi az, ami kiemelten jól teljesít? Mi vált ki aktivitást? Vajon mi lehet az adott poszt sikerének a kulcsa? Ha picit beleásod magad és elemezgeted az eredményes posztokat, tudsz majd hasonlókat készíteni és tovább tesztelni, hogy jó-e az irány. Így megtalálhatod, hogy pontosan mi az a stílus, poszttípus, ami tetszik célközönségednek. Szívesebben követnek majd, ha minél több posztod tetszik nekik és így aktív rajongók maradnak.

A képen látható egy összeállítás, hogy a vásárlók milyen Instagram-on elérhető lehetőségekre reagálnak.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-get-followers-on-instagram/

2020-sproutsocial-index-chart-10.pngVezető helyet foglal el a képi és videós tartalom, melyek uralják az Instagramot. Ezt követik a szövegközpontú megosztások, a sztorik, a szavazások (történeteknél elérhető), majd az élő adások.

Itt pedig azt látjuk, hogy a felhasználók milyen lépéseket tesznek, ha követnek egy márkát a közösségi médiában. Kiemelt helyet foglal el a weboldal meglátogatása, a vásárlás, a márka ajánlása ismeretségi körben számos más, pozitív hatással együtt. Így ezután nem is kérdéses, hogy érdemes-e belevágni a közösségi média használatába márkaként és szerencsét próbálni.

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-get-followers-on-instagram/

 3. Posztolj rendszeresen!

A rendszeresség az egyik kulcsa a folyamatos növekedésnek, fejlődésnek. De ne ess túlzásba: ha napi többször posztolsz, már lehet, hogy a spam kategóriába esel.

Találd meg a megfelelő megosztási időpontot! Az elemzéseknél meg tudod nézni, a hét mely napjain és mely órákban a leginkább aktívak követőid az Instagramon. Tanácsos ekkor megosztani bejegyzéseidet.

Ha nem tudsz abban az időpontban a számítógép vagy telefon előtt lenni, időzítsd a posztokat! Több weboldal is létezik, ahol egy előfizetésért cserébe ezt könnyedén megteheted. Ezenkívül a Facebook-on keresztül is posztolhatsz az Instagramra.

4. Partneri kapcsolatok, márka nagykövetek

Ha több Instagram követőre vágysz, akkor ismerned kell a közönséged értékét. Minél nagyobb követőbázist építesz fel, annál több vásárlód, ügyfeled, érdeklődőd lesz. Tehát ez nem csak arról szól, hogy több követőd legyen, mint a konkurenciának, vagy hogy jobban mutassanak a számok! Ennél tovább kell látni és olyan célokért dolgozni, amikből valóban értékes eredmény, konverzió is származhat a cég számára.

A felhasználók tartalmai, az influencerekkel való együttműködés, márka nagykövetek kinevezése mind remek ötlet. Találj olyan véleményvezéreket, akik meg tudják szólítani célcsoportodat, akiknek hűséges és valódi rajongóbázisa van és aki hitelesen tudja átadni márkád üzenetét. Így új emberek ismerhetik meg márkádat, termékeidet, szolgáltatásaidat és akiknek tetszik, amit csinálsz, követni kezdenek majd.

 

5. Promótáld Instagramodat!

Mutasd be oldaladat más közösségi felületeken, weboldalakon is. Akár e-mail-ed aláírásába is betehetsz egy elérési linket a különböző közösségi média felületekhez, amik márkádhoz tartoznak.

Az emberek ritkán annyira elszántak, hogy egy márkára rákeressenek mindenhol. Ám ha egy helyről elérhető minden közösségi felületed, akkor kedvükre választhatnak, hol néznék meg tartalmaidat és hol szeretnének követni!

Néha egy-egy emlékeztető jellegű Facebook-bejegyzés is belefér, ahol megkérdezed a felhasználóktól, hogy az Instagram-on is követnek-e már? Ha ezt megspékeled egy kis játékkal is, hogy azok között fogsz sorsolni, akik az Instagramon is követnek, felgyorsíthatod a növekedést. Fontos, hogy így sok inaktív követőt, nyereményvadászt is szerzel, de ők úgyis hamar kikopnak és égül az aktív, érdeklődő követők maradnak meg.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-get-followers-on-instagram/

Szólj hozzá