2021. máj 24.

20 Youtube statisztika, amit Neked is tudnod kell 2021-ben!

írta: Sáringer Viktória
20 Youtube statisztika, amit Neked is tudnod kell 2021-ben!

christian-wiediger-nmgzvg5wsg8-unsplash.jpgHa szeretnél 2021-ben belevágni a videós tartalmak készítésébe, akkor bizony körül kell nézned, mely felület lenne megfelelő számodra. Most hoztunk Neked pár fontos YouTube-statisztikát, amik segítenek megismerni ezt a platformot.

1. A YouTube-nak több, mint havi 2 billió aktív felhasználója van

Nem olvastad rosszul, valóban a Föld populációjának negyede aktív a videómegosztó platformon. Ebből következtethetünk, hogy elég nagy a szórás a felhasználók tekintetében demográfiai adatok szempontjából. Tehát jó esély van rá, hogy a cégek megtalálják célcsoportjukat a felületen.

2. A YouTube a második legnépszerűbb weboldal a világon

Az Alexa szerint a Google után a második helyet foglalja el a YouTube: ez az a weboldal, amely ezüstérmes a legtöbb forgalmat lebonyolító weboldalak között az egész világon. Ez azt is elárulja, hogy a felhasználók gyakran, rendszeresen ellátogatnak a platformra.

3. A YouTube forgalmának 16.5%-a az USA-ból származik

A felhasználói bázist érdemes megvizsgálni olyan szempontból is, hogy honnan származnak a nézők, elérhetjük-e célcsoportunkat. A legnagyobb százalék az Egyesült Államokból használja a felületet, majd őket követi India (9.3%) és Japán (4.9%).

4. A YouTube a második legnépszerűbb kereső

Ha azt mondjuk, hogy YouTube, akkor mindenkinek a videók jutnak eszébe. Ám a YouTube bizony egy keresőmotor is, ráadásul a második legnagyobb az egész világon. Egyedül a Google tudta maga mögé utasítani.

5. A YouTube-ot a márkák 55%-a használja

A Social Media Examiner 2020-as jelentése szerint a márkák 55%-a már használja a YouTube-ot marketing célokra. A videómarketing egy egyre növekvő trend 2021-ben, így várható még ennek a számnak a növekedése is. A koronavírus helyzet miatt, a személyes kontaktok csökkenése okán pedig egyre népszerűbbek a videós, élő tartalmak, ahol kapcsolatot tarthatunk közönségünkkel.

rachit-tank-vlzakbs5afg-unsplash.jpg6. Az emberek naponta több, mint 1 billió órát töltenek YouTube-tartalmak nézésével

Nem csak hogy a platformnak hatalmas a felhasználói bázisa, de bizony az emberek elég aktívak is a felületen. Te is profitálhatsz a videónézési szokásokból, ha megfelelő címmel, leírással és címkékkel látod el tartalmadat, így a célcsoportod könnyedén rátalálhat.

7. A YouTube elérhető 100 országban és 80 nyelven

A felület népszerűségéhez hozzátesz, hogy a világ rengeteg országában elérhető és a felhasználók a saját nyelvükön élvezhetik. Amennyiben nemzetközi piacot célzol meg, akkor is remek lehetőség a külföldi felhasználók elérésére a YouTube-on folytatott videós marketing.

8. Több mint 500 órányi videós tartalom kerül feltöltésre minden percben

Elképesztő, hogy mennyi tartalmat fogyasztanak az emberek a YouTube-on, de bőven van miből. Töménytelen mennyiségű videó kerül fel a felületre minden témában, nyelven, minőségben, így biztosan mindenki megtalálhatja, mi az, ami tetszik, amiről szívesen néz videókat. Ez azonban azt is jelenti, hogy nehéz kitűnni a tömegből, rendkívül telített a piac. És míg korábban csak néhány YouTuber volt aktív, akik populárissá váltak, ma már több ezer ember próbálkozik YouTube-csatornájának beindításával és rettentően nehéz követőket, megtekintéseket szerezni. Hiszen a tartalomra sok esetben rá sem találnak az emberek, így hiába remek, nem tudnak róla. Ennek áthidalásában segítenek a kulcsszavak, keresőkifejezések.

9. 3-ból 1 baby boomer a YouTube-on néz utána egy terméknek vagy szolgáltatásnak

Azt gondolnánk, hogy a YouTube csak a fiatalok kedvelt felülete, ám ez egyáltalán nem igaz. Az idősebb korcsoport is aktívan jelen van az oldalon: a baby boomer generáció az 1940 és 1959 között születettek csoportját jelenti. Ők alkotják a mai 60-80 közötti korosztályt, akik a legtöbb esetben nem profik az internet világában, de azért sokan már belekóstolnak az új, digitális lehetőségekbe. A YouTube baby boomer generációhoz tartozó felhasználói bázisának 33%-a arra használja a felületet, hogy többet tudjon meg termékekről, szolgáltatásokról. Ez egy kulcsfontosságú lehetőség a cégeknek, hogy a nézőkből vásárlók legyenek – egy jó videóval meggyőzhetik az embereket, hogy az ő márkájukat válasszák a versenytársakkal szemben. Tutorialok, tapasztalatra épülő videók, termékek bemutatása és kipróbálása, közös munka tartalomgyártókkal, akik maguk is elmondják véleményüket a termékről…

10. A baby boomer generáció szülötteinek 68% százaléka szórakoztató videókat is néz

Amennyiben ez a generáció alkotja célcsoportunkat, érdemes átgondolni, hogyan tudjuk felállítani a megfelelő egyensúlyt videóinkban a hasznos, termékeket bemutató tartalmak és a könnyedebb hangvitelű, szórakoztató videók között.

sam-mcghee-kieclnzkobo-unsplash.jpg11. A kezdőknek szóló videók nézettsége 50%-kal nőtt 2020-ban

2020 egy nehéz év volt mindenki számára, ami sok otthon maradást, bezártságot, sok esetben unalmat is kiváltott. Emiatt sokan kezdtek el új hobbikat keresni, olyan dolgokat kipróbálni, amiket még korábban soha. Neked volt olyan ismerősöd, aki a tavalyi karantén idején kezdett kertészkedni, akár lakásában növényeket nevelgetni? Vagy aki elkezdett ebben az időszakban, varrni, festeni, lakást felújítani? Az egész nap otthon töltött idő nem állhat folyamatos sorozatnézésből és filmezésből, főleg nem ennyire sok ideig. Így sokan próbáltak keresni olyan elfoglaltságot, ami jobb kedvre deríti őket, eltereli a figyelmüket a nehézségekről, fizikailag megmozgatja őket vagy éppen elűzi az unalmat.

És hová is fordulhatnánk, ha szeretnénk valami újat tanulni, informálódni? Hát a YouTube-hoz! Nincs is egyszerűbb megoldás, mint beütni a keresőbe a kulcsszavakat és audiovizuális formában tanulni. Sokkal gyorsabb, mint utánaolvasni valaminek és bizony látványosabb is.  Például nagyon nehéz leírt szöveg alapján megtanulni horgolni, egyszerűbb, ha látjuk is, mit kell csinálni és közben el is mondják a tudnivalókat. Ráadásul teljesen ingyenes a használata, csak néhány reklámmal kell megbirkóznunk.

12. A YouTube-tartalmak több, mint 70%-át telefonról fogyasztják

Emiatt hangsúlyos, hogy a tartalmad mobil-kompatibilis legyen, a kisebb képernyőn is jól mutasson. Itt a legnagyobb baki az, ha a szövegedet nehéz elolvasni az apró betűk miatt. Törekedj arra, hogy minden eszközről nézve teljes élményben legyen része a felhasználóknak, ugyanis, ha nem jó a minőség valamilyen szempontból, akkor nem fogják végignézni a videót, akármilyen értékes is a tartalom.

13. A YouTube több 18-34 év közöttit ér el, mint bármely más TV hálózat

Nehezen tudod eldönteni, hol költsd el a marketingre szánt büdzsét? A 18-34 közötti generáció már több időt tölt a YouTube-on, mint a tévé előtt ülve. A 15-35 közöttiek 77%-a aktívan használja a felületet.

14. A YouTube felhasználók 62%-a aktívan használja a platformot naponta, 92% hetente

A YouTube felhasználók több mint fele naponta felmegy a felületre és tartalmat fogyaszt. A felhasználói bázis 98%-a legalább havi egyszer videókat néz a platformon, ami egy nagyon aktív felhasználói kört jelent.

charles-deluvio-z6cbe9x_thy-unsplash.jpg15. A 11 év alatti gyermekek szüleinek 81%-a engedi meg a fiataloknak a YouTube nézését

Játékokat forgalmazol? Gyermekeknek szánod termékeidet? Nincs is jobb felület számodra, mint a YouTube! A gyerekek hihetetlenül sok tartalmat fogyasztanak videós formában és nem csak meséket, de játszós videókat, termékbemutatókat is néznek. Például a legnépszerűbb videó a platformon a Baby Shark nevű, gyerekeknek szóló tartalom, amit már 8,2 milliárd alkalommal tekintettek meg. Ez egy kizárólag kicsiknek szóló videó, mégis megelőzi a korábbi csúcstartót, a Gangnam Style-t (4 milliárd megtekintés), pedig ez minden korosztálynál egyformán virálian terjedt. Kreatív, gyermek és családbarát reklámok készítésével sikereket érhetsz el a YouTube-on.

16. A felhasználók 81%-a az ajánlások alapján néz videókat

A YouTube algoritmusa ajánl videókat az embereknek és 5-ből 4 felhasználó bizony meg is nézi ezeket. Néhol egészen humoros a kommentszekció, ami tele van olyan kérdésekkel, hogy ki az, akinek most ajánlotta a YouTube ezt a videót akár hónapokkal a megjelenése után vagy akinek már annyiszor ajánlotta, hogy hiába nem érdekelte, végül rákattintott, hogy mi is ez. Ilyenkor általában több száz vagy akár ezer kedvelés van a hozzászóláson, annyi ember járt hasonlóan.

Ha egy kicsit jobban beleásnád magad, hogy mi alapján működnek az ajánlások, érdemes ezt a videót megnézni:

17. A YouTube a 4. legtöbbet letöltött applikáció Iphone felhasználók körében

Már elérhetők a letöltési statisztikák, amik a tavalyi, 2020-as évre vonatkoznak és az Iphone készülékeket használók esetében a YouTube alkalmazása áll a 4. helyen a legtöbbet letöltöttek között. A YouTube-ot a Zoom, A TikTok és a Disney+ előzte meg.

18. A felhasználók 65%-a szerint a YouTube-tartalom úgy érződik, mintha valóság lenne

Ez az adat arról árulkodik, hogy a nézők mennyire szoros kapcsolatban vannak a YouTube-ra felkerülő tartalmakkal. Úgy érzik, hogy átélik, amit néznek. Nem véletlen például a mukbang videók sikere a platformon, amikor valaki eszik és közben beszél a kamerához. A legtöbben úgy érzékelik, mintha valakivel közösen ennének és a videó nézése közben maguk is étkeznek. Sok YouTuber csinál vlogokat, beszélgetős tartalmakat, ami által a követők egészen úgy érezhetik, hogy ismerik egymást, baráti viszonyban vannak.

Főleg a jelenlegi járványhelyzetben fontos, hogy az emberek ne maradjanak magukra, hanem érezzék mások közelségét, még ha csak a képernyőn keresztül is. Közelebb érzik magukat a normál élethez, hobbijukhoz, szenvedélyükhöz, ha másokat is látnak erről beszélni, videókat készíteni.

19. Több mint 37 millió YouTube-csatorna van

Már írtuk, hogy nagy a verseny és számtalan ember próbálkozik, hogy népszerűsítse saját csatornáját. Őszintén szólva ez egyáltalán nem egyszerű, főleg, mert ekkora a kínálat. A 37 millió csatornából 230.000-nek van 100.000-et meghaladó feliratkozója, 22.000-nek 1 milliónál több követője és „csupán” 700 YouTube-csatorna van, melynek 10 millió feletti a feliratkozószáma. Ezek a számok nem alacsonyak, de az összes csatorna tekintetében nagyon kevésnek tűnnek.

20. A legnépszerűbb csatornának 177 millió feliratkozója van

Sokáig folyt a harc, hogy Pewdiepie vagy a T-Series szerzi-e meg a legtöbb követőt. Pewdiepie volt az első YouTuber, akinek a követőbázisa meghaladta a 100 milliós álomhatárt, jelenleg 109 millióan követik. Azonban a T-Series, egy indiai zenei és filmes profil megelőzte, nekik jelenleg 177 milliós a követőbázisuk. Viszont itt a név mögött nem egyetlen ember áll, hanem egy egész csapat, tehát más kategóriába sorolhatók. Hatalmas volt a verseny, hogy ki tudja megtartani a legtöbb feliratkozó címét, ami miatt a rajongók is őrült dolgokat tettek meg, hogy kedvencük kerekedjen felül. Például állítólag 1 millió dollárba került az, hogy egy kivetítőn a new york-i Times Square-en megjelenjen a promó, hogy irakozzanak fel Pewdiepie csatornájára. Sőt, még Elon Musk is állást foglalt a kérdésben… Ha kíváncsi vagy a részletekre, nézd meg ezt a videót:

 

Források: https://sproutsocial.com/insights/YouTube-stats/

https://www.alexa.com/topsites

https://www.YouTube.com/watch?v=LOux3VVYMA0

https://www.YouTube.com/watch?v=_8cDGfrMh0o

 

Szólj hozzá

marketing statisztika videó adatok generációk generáció közösségi média 2021 videó marketing videós tartalmak baby boomer