Ingyenes eszközök a közösségi média marketinghez
Közösségi média marketingünk során mindig jól jön egy kis plusz segítség és különösen örülhetünk, ha ingyenes alkalmazásokat találunk, így még költenünk sem kell arra, hogy még jobbá tegyük stratégiánkat. Most néhány hasznos, ingyenes eszközt mutatunk be.
AdsReport
Fizetett hirdetésekkel sikereket érhetünk el és közelebb kerülhetünk márkánk céljaihoz. Legyen a kitűzött cél közönséged növelése, több termék eladása, márkád ismertségének növelése, a Facebook hirdetések segítségedre lesznek.
Fontos, hogyha belevágsz a hirdetésekbe, akkor figyelned kell a teljesítményeket, eredményeket. Ha nem vagyunk elégedettek a az adatokkal, melyeket a Facebook kínál nekünk, akkor hasznos az AdsReport, amit ingyenesen használhatsz. Ha hozzákapcsoljuk hirdetési fiókunkat, máris láthatunk elemzéseket, adatokat.
Az olyan fontos mutatók, mint a ráfordítás, a bevétel, a megjelenítések, a kattintások, az átkattintási arány (CTR) és a CPC mind láthatók. Ha további mutatókat szeretnénk megtekinteni, megtaláljuk például az oldal kedvelését, a céloldal megtekintését, az aktivitást és a vásárlási mutatókat. Csak egy adott kampány statisztikáit is kiválaszthatjuk.
Facebook Barometer
Versenytársaid keményen dolgoznak, hogy hasonló közönséget vonzzanak, mint Te. Bizony elengedhetetlen a konkurensek fejlődésének figyelembevétele is. A Barometer egy ingyenes közösségi média eszköz, amivel pillanatok alatt összehasonlíthatod Facebook oldalad versenytársaidéval.
A következő mutatókat tudod összehasonlítani:
- Elért rajongók
- Elérési arány
- Felhasználók, akik oldaladról beszélnek
- Negatív visszajelzések
- Organikus elérés
- Fizetett elérés
- CTR
Bit.ly
Biztos Te is gyakran osztasz meg linkeket közösségi felületeiden, de van, hogy a link nem mutat túl jól, mert nagyon hosszú, bonyolult a cím vagy egyéb oknál fogva nem szeretnéd, ha a teljes címet ki kellene írni. A Bit.ly ebben a helyzetben is segít és akkor is jól jön, ha mérnéd, hogy hányan kattintanak rá az adott hivatkozásra. Ingyenesen beregisztrálhatsz és akármennyi linket rövidíthetsz a segítségével. A cím eleje az lesz, hogy bit.ly és mögé kerül az általad beírt szó vagy szavak. Alapból is generál egy kódot, de jobb, ha te írsz be valamit, ami árulkodik arról, hová is klikkelnek a felhasználók.
Például http://bit.ly/InstaUjitasok, ami a teljes blogcikk rövidítése. Az eredeti link így mutat: https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2021/05/23/ujitasok_jonnek_az_instagramon_sv. Ugye, hogy a rövidített azért szebb, főleg egy Facebook-bejegyzésben?
Canva
Közösségi média kommunikációd során nagyon fontos a vizualitás és a Canva nagy segítségedre lesz. Itt számtalan sablon áll rendelkezésedre, melyeket személyre szabhatsz, de akár teljesen újat is létrehozhatsz az elemekből, hátterekből, feltölthetsz saját képeket és videókat, használhatod a márkádhoz tartozó színkódokat. Vannak külön poszttípusok a Facebook bejegyzéstől kezdve az Instagram sztorin át a diavetítésekig. A Canvának van ingyenes és fizetős verziója is, ami azt jelenti, hogy az előfizetéssel még több lehetőséghez, elemhez, képhez, grafikához férhetsz hozzá. Igazából az ingyenes verzióban is nagyon sok opciónk van és nincs hiány design-elemekből, így költségmentesen is használhatjuk. Jó minőségű, szép felbontású képeket, videókat készíthetünk vagy akár egy olyan keretet, amibe beleillesztjük fotóinkat, így egységesítve felületünket.
A tervek elmentésre kerülnek, így ha egyszer készítesz egy szuper sablont, azt újra és újra szerkesztheted a Canván belül, lecserélheted a szöveget és a képeket, de akár a színekkel és formákkal is játszhatsz. Ha a Pro verzióra előfizetsz, akkor minden a felületen megtalálható elemhez és képhez, sablonhoz hozzáférsz, elmentheted márkád színeit és betűtípusait, GIF-eket adhatsz hozzá, átméretezheted a sablonokat más felületekre, eltüntetheted a hátteret a kép mögül és be is időzítheted a posztokat. A Canva design lehetőségei mellett már arra is kínál opciót, hogy az elkészült tervet egyből beidőzítsük Facebook-megosztásra és olyan weboldalt is készíthetünk, amit elhelyezhetünk TikTok vagy Instagram profiljaink bemutatkozásában: egy köztes oldal, ahol gombok közül választhatnak a felhasználók, hogy mit szeretnének látni (pl. webshop, oktatási felület, Facebook-profil) és egy kattintással átviszi őket ide.
Linkt.ree
Ez az eszköz épp úgy működik, mint a Canva utolsóként leírt funkciója. A Linkt.ree egy link összesítő, köztes oldal is, ami egyetlen univerzális linket generál és az érdeklődők ráklikkelve kiválaszthatják a listából, hová szeretnének eljutni. Itt külön irányíthatsz kiadványaidhoz, oktatásaidhoz, webshopodba, az akciós felületre, de akár az egyes social media profilokra is. Példaként íme a mi oldalunk.
Ez is egy ingyenes lehetőség, de ha előfizetsz, akkor még jobban saját ízlésedre szabhatod a megjelenő oldalt, több design lehetőség áll rendelkezésedre és a statisztikák is részletesebbek.
Forrás: https://www.agorapulse.com/blog/free-social-media-marketing-tools/