Hogyan keresnek pénzt az influencerek?
Az internet és a közösségi média nem lenne ugyanaz, ami, ha nem lennének kreatív, egyedi tartalomgyártók a felületeken. Gondoljunk csak bele, egy-egy trendnek mekkora hatása van akár az egész világra! És bizony a legtöbben követünk influencereket, tartalomkészítőket, mert valamiért kíváncsiak vagyunk rájuk. Lehet ez a személyisége, a szaktudása bizonyos téren, az értékes információk vagy csak mert tetszenek a tartalmai. Általában nem elégszünk meg azzal, hogy csak személyes ismerőseinket követjük.
A tartalomgyártók a márkák figyelmét is felkeltik, akik lehetőséget látnak abban, hogy egy együttműködés közelebb vigye őket a céljaikhoz. Létrejöhet közös tartalom, hirdetés, nőhet a márkaismertség, az eladások. Az influencer marketing azért működik, mert sok olyan tartalomgyártó aktív a platformokon, akik hitelesek és ezzel hűséges követőbázist gyűjtöttek maguknak. És ha megvan a bizalmi kapcsolat egy véleményvezér és követői között, akkor bizony a felhasználók hisznek az ajánlásának, szívesebben vásárolnak a javaslatára.
Egy nagyon fontos szempont, hogyha egy márka együtt akar dolgozni egy véleményvezérrel, akkor bizony kicsit ki kell engednie a kezéből az irányítást. Legyen egy keret, hogy mi az elképzelés, de hagyjuk az influencerre a kreatív megvalósítást, hogy ötvözni tudja saját stílusát a márkáéval és így egy valódi ajánlás jöjjön létre az erőltetett, előre megírt reklám helyett.
Ma már nem feltétlen igaz, hogy a véleményvezéreknek minden hirdetésre igent kell mondani, mert csak a reklámokból, szponzorációkból élnek. Ugyanis már több felületen van lehetőségük pénzt keresni önerőből. Például a Clubhouse és a Twitter is ajánl olyan opciót az influencereknek, hogy saját maguknak, direkt bevételt tudjanak szerezni. A Flive applikáció-n is szert tehetünk bevételre, ha feltöltünk egy oktató tartalmat, ezt beárazzuk és megveszik tőlünk. Több oktatásra koncentráló felület is létezik, amely ugyanígy működik és tudásunkkal, tanácsainkkal pénzt szerezhetünk. A YouTube felületén van lehetősége a rajongóknak tagnak lenni az adott csatornán és ehhez hasonlóan működik a Patreon is. Itt valaki havi tagdíjat fizet, cserébe pedig hozzáfér a tartalomgyártó ígért tartalmaihoz, legyen az néhány kép, videó vagy bármi más. Ilyen alapokra épül az OnlyFans weboldala is, ám ennek a platformnak a neve már összefolyt a 18 éven felülieknek szóló tartalmakkal, pedig nem csak ez található meg rajta.
Még nem soroltuk fel az összes opciót, hogyan biztosíthatják megélhetésüket a tartalomgyártók hirdetések és szponzorációk nélkül, de azt máris jól látjuk, hogy bizony van jó pár lehetőség. És ez azt is jelenti, hogy az influencerek jobban meg is válogatják, milyen márkákkal dolgoznak együtt és nem csupán az értékrendre, a termék minőségére gondolunk, hanem arra is, hogy mennyire nehéz egy márkával együttműködni. Ugyanis ha nagyon szigorú szabályok közé szorul az influencer, akkor nem szívesen vállal majd el újabb projektet az adott céggel és ilyen módon kútba eshet a jó kapcsolatunk egy hiteles véleményvezérrel. Márpedig olyan influencerből, aki hiteles, valós és elkötelezett követőbázisa van, a követői között megtalálhatók nagy arányban célközönségünk tagjai is, nem sokat találunk. Mert habár a piac telített, de ne a mennyiségre, hanem a minőségre fektessük a hangsúlyt.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/brand-creator-partnerships/