Átalakult a közösségi média: íme az elmúlt egy év tanulságai
2020 eseményei rávilágítottak, hogy mennyire fontos egy cég sikeréhez, hogy jelen legyen a közösségi média térben. Miközben a világ bezárult, a korlátozások miatt az emberek a négy fal közé szorultak, a márkák előnyt kovácsoltak a közösségi média adta lehetőségekből, hogy fenn tudják tartani a kapcsolatot a fogyasztókkal. A közösségi média már több, mint egy kommunikációs csatorna és ezt bizony az üzleti vezetők is észrevették. Hiszen a közösségi platformok segítségével valós, mérhető konverziót, eladásokat is generálhatunk.
A Sprout Social megbízásából a The Harris Poll készített egy felmérést, ahol több mint 1000 amerikai fogyasztót és 250 üzleti vezetőt kérdeztek a közösségi médiáról, hogy megértsük, hogyan használják ezt az eszközt és milyen hatással lehet egy cégre.
A legfontosabb tudnivalók
- Az üzleti vezetők 91%-a arra számít, hogy cégük közösségi média marketing költségvetése növekedni fog a következő három évben.
- A vezetők 55%-a arra számít, hogy vállalatuk közösségi média marketing költségvetése az elkövetkező három évben több mint 50%-kal nőni fog.
- A fogyasztók 78%-a vásárol egy márkától, ha pozitív tapasztalatokat szerzett a közösségi médiában.
- A vezetők 90%-a egyetért, hogy a közösségi felületek hamarosan elsődleges fontosságúvá válnak, ha a vásárlókkal való kommunikációról van szó.
- Az üzleti vezetők több mint fele (51%) szerint a közösségi média az első számú adatforrás lesz a vállalatok üzleti döntéseinek meghozásához a következő három évben.
- A vezetők 84%-a arra számít, hogy cége a következő három évben többet használja majd a közösségi médiát külső kommunikációs célokra.
- A fogyasztók 62%-a egyetért azzal, hogy az erős közösségi média jelenlét nélküli vállalatok hosszú távon nem lesznek képesek sikert elérni.
A közösségi média a fogyasztók életének egy fontos része
A fogyasztók egyetértenek abban, hogy az életükben hangsúlyos szerepet tölt be a közösségi média. Az elmúlt évben a fogyasztók 54%-a állította, hogy közösségi média felhasználásuk mennyisége nőtt és 34% szerint a következő három évben még jobban nőni fog a közösségi média oldalak előtt töltött idő. A Z és Y generáció szülöttei vezetnek közösségi média felhasználás terén, és ez valószínűleg egy olyan irány, ami továbbra is folytatódni fog az újabb fiatal generációknál. Emiatt is válik egyre fontosabbá a rendszeres digitális detox.
Az, hogy a fogyasztók hogyan használják a közösségi oldalakat egyre fejlődik, ugyanis a kutatásból kiderül, hogy a Z generáció és az Y generáció 49%-a már vásárolt direkt módon, a közösségi médián keresztül.
A közösségi média nem csupán a szociális kapcsolattartás eszköze, hanem az egész ügyfélélmény otthonává vált. Az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest a fogyasztók egyre inkább használják a közösségi médiát új márkák felfedezésére (43%), termékek vagy szolgáltatások vásárlására (36%), valamint márkák ajánlására családtagjaiknak és barátaiknak (33%). A közösségi média katalizátorként hat a fogyasztók és vállalkozások közötti interakciókra. A fogyasztók 61%-a számára elvárás, hogy a vállalatok a velük folytatott korábbi interakciók alapján személyre szabottabb élményeket nyújtsanak számukra.
Ezenkívül a felmérés megállapította, hogy a fogyasztók 63%-a elvárja, hogy a márkák a közösségi médiát használják fő kommunikációs csatornaként az ügyfelek eléréséhez. A fogyasztók 51%-a azt szeretné, ha a márkák jobban megismernék őket közösségi média tevékenységük alapján. A reakcióidő is kulcsfontosságú, a fogyasztók 78%-a 24 óránál rövidebb időn belül várja a márkák válaszát a közösségi médiában feltett kérdésekre, panaszokra.
A jövő a közösségi média
Felismerve a közösségi média felé történő fogyasztói elmozdulást, a vezetők 90%-a egyetért abban, hogy a közösségi kommunikáció hamarosan a vállalatok elsődleges kommunikációs csatornája lesz a meglévő és leendő ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel érdekében. A vezetők 84%-a arra számít, hogy vállalata a következő három évben fokozza a közösségi média használatot, és 88%-uk egyetért azzal, hogy a social media lesz az elsődleges csatornája az ügyfélszolgálatnak.
A közösségi platformokat előtérbe helyező jövőre számítva a vállalkozások már most készülnek erre és közösségi média beruházásaikat kiemelten kezelik. A felmérés szerint a vezetők 91%-a arra számít, hogy vállalatuk közösségi média marketing költségvetése az elkövetkező három évben nőni fog, 55%-uk szerint pedig a költségvetésük több mint 50%-kal fog növekedni.
A közösségi média befektetéseire összpontosítva a vezetők azt is felismerik, hogy a társadalom által vezérelt stratégia lesz a kulcs az üzleti életben maradáshoz.
Amellett, hogy kommunikációs csatornaként működik, a közösségi média az üzleti intelligencia jövője. A vezetők több mint fele (51%) úgy véli, hogy a közösségi média lesz az első számú legfontosabb forrása a legfontosabb üzleti döntéseket megalapozó adatoknak. Ráadásul a vezetők 90%-a egyetért abban, hogy a vállalatoknak meg kell tanulniuk, hogyan lehet hatékonyabban felhasználni az emberekről, a társadalomról szóló adatokat, hogy jobban megértsék ügyfeleiket.
Közösségi média stratégia
Az egy dolog, hogy a vezetők kijelentik szándékukat, hogy erős közösségi média stratégiát fognak kidolgozni – de az már más kérdés, hogy ezt ténylegesen meg is valósítják-e. A fogyasztók 62%-a szerint a márkák, akik nem rendelkeznek erős közösségi média jelenléttel, nem fognak sikereket elérni hosszútávon.
Ahhoz, hogy sikereket tudjunk elérni a közösségi médiában, meg kell fogadnunk pár tanácsot:
- Fogadjuk el, hogy a közösségi média hatása, befolyása egyre csak nő és kezdjük el kihasználni ezt! Sok vezető már most emeli a költségeket, ha közösségi média marketingről van szó, ám ez nem elég, ha nincs stratégiánk, kitűzött céljaink és értékeink, amiket átadunk a követőknek.
- Fektess be egy jó ügynökségbe, egy csapatba, aki kezeli közösségi felületeidet! Minden sikeres stratégia mögött van egy csapat szakértő, akik különböző szempontokat, adatokat megvizsgálva, elemzéseket és teszteket alkalmazva törekednek a lehető legjobb kampány létrehozásában, hogy maximalizálni tudják a konverziót. És lehet, hogy nincs ingyen egy profi csapat segítsége, de a megtérülésnél látszódni fog, hogy tényleg jól sikerült-e stratégiánk.
- Nézd meg, milyen eszközök segíthetik a munkát! Nem kell csak a közösségi oldalak által ajánlott eszközökre, adatokra hagyatkoznod, számos ingyenes vagy előfizetéses eszköz vár arra, hogy használni kezdd őket. Ezek segíthetnek a célközönség felderítésétől kezdve a grafikai munkákon át a stratégia elkészítéséig mindenben.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/data/social-media-future-of-business-intelligence/